Heeft te maken met die knop op het zadel als je net zoals jullie er "afspringt" kun je er achter blijven hangen en geloof me dat is niet prettig
er zijn nog veeeel meer regels die anders zijn dan bij jullie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Dat is natuurlijk mijn mening, ik spreek misschien niet namens alle westernruiters)
Succes ermee!
simongek schreef:of ze vloog in 1 keer in een gigantische galop over de AC lijn en trok hem vervolgens keihard op de rem om daarna weer terug te galloperen.![]()
Het ergste vond ik altijd dat geruk en gepluk. En dan maar zeggen dat op zijn Engels rijden zo zielig en grof is voor een paard en dat daarom veel mensen western zijn gaan rijden.
(Ik zeg niet dat die andere stijl slecht is. Het ligt er maar net wie je ziet rijden, maar dat geldt ook voor dressuurruiters.)
, ik snap wat je bedoeld. Ik heb dat zelf ook meegemaakt op wedstrijden helaas. Die meneer in kwestie ken ik eerlijk gezegd niet, maar ik heb wel andere verhalen gehoord van ruwe lui bij wie het alleen om de prestatie gaat. (Komt ook weer voor in andere takken b.t.w) En die lui komen vooral op wedstrijden. Dan is het bedroevend dat andere mensen zoals jij die uit nieuwsgierigheid komen kijken hen dan net zien 'rijden'. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets afschrikt. Gelukkig zijn er ook 'goede' ruiters en die maken de westernsport leuk
. Bij een onderdeel zoals de pleasure gaat het er overigens wel rustiger aan toe hoor.
judith_cloud schreef:tuurlijk kennen wij westren ruiters wel regels hoor maar die regels zijn heel anders dan bij jullie meestal kijken heel mensen raar op als wij afstappen ooit gezien ???? wij stappen net zo af als we opstappen niet sprigen dus zo als jullie maar een voet in de beugel laten (links) en dan met rechts op de grond en da pas links uit de beugel.
Heeft te maken met die knop op het zadel als je net zoals jullie er "afspringt" kun je er achter blijven hangen en geloof me dat is niet prettig
er zijn nog veeeel meer regels die anders zijn dan bij jullie
Mariekje schreef:Bedankt voor je uitleg, ik snap wat je bedoeld. Ik heb dat zelf ook meegemaakt op wedstrijden helaas. Die meneer in kwestie ken ik eerlijk gezegd niet, maar ik heb wel andere verhalen gehoord van ruwe lui bij wie het alleen om de prestatie gaat. (Komt ook weer voor in andere takken b.t.w) En die lui komen vooral op wedstrijden. Dan is het bedroevend dat andere mensen zoals jij die uit nieuwsgierigheid komen kijken hen dan net zien 'rijden'. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets afschrikt. Gelukkig zijn er ook 'goede' ruiters en die maken de westernsport leuk
. Bij een onderdeel zoals de pleasure gaat het er overigens wel rustiger aan toe hoor.
Groetjes!
Western gaat toch om alles zo min mogelijk (hulpen enzo) en zo ontspannen mogelijk? Kan het mis hebben hoor, ben geen westernruiter.