Mijn zus heeft ook een shetje gekregen. Haar dochtertje had hem een maandje te leen en de eigenaar zag dat de pony en het meisje het goed met elkaar konden vinden. Hij heeft gezegd dat de pony wel mocht blijven als ze dat leuk vond.
Wubbo
Geplaatst: 16-01-05 18:32
Ik heb gratis een shetlander gekregen van goede kennissen. En daar hebben we tot aan de dag vandaag allemaal plezier van. Ik had wel willen betalen, maar omdat de vorige eigenaresse weet waar haar shetlander terecht komt, hoefde ik niet betalen. En soms komt ze op bezoek en ze rijdt (omdat, dat in haar route ligt) wekelijks langs ons huis en ziet "haar"shetlander dan ook lopen in de bak of in het weiland
Kwanyin
Geplaatst: 16-01-05 18:34
Amethyst schreef:
Amethyst heb ik van mijn ouders gekregen Ik heb er geen cent voor hoeven betalen
hetzelfde hier
roylinde
Geplaatst: 16-01-05 18:35
ik heb royena gekregen van mn ouders toen ik geslaagt was voor mn school Maar tja dat vind ik niet echt heel erg onder "krijgen" vallen. maar t is wel leuk
Esmeralda
Geplaatst: 16-01-05 18:37
heb er wel eentje in de aanbieding, maar daar kan niet meer opgereden worden, meer info pb me maar, alleen serieus geen penny gedachtes.
cijsalover
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-05 18:43
wat is dat penny steeds eiglijk?maar goed, wel veel bokkers die gratiz pony's hebben! niet verw8 eiglijks
cijsalover
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-05 18:53
en ik moest er nog van iemand er bij zeggen dat niet iedereen ze kent. pfff >;)
Esmeralda
Geplaatst: 16-01-05 19:18
wat penny is, kijk maar eens op je zoekfunctie, het zal je verbazen
femskie
Geplaatst: 16-01-05 20:17
Ik heb mijn verzorgarabier gekregen!! Een tijdje geleden zei de eigenaar al dat ik haar wel mocht hebben.. en vandaag zei hij het weer. Hij is hoogstwaarschijnlijk (uitslag nog niet helemaal bekend) ernstig ziek en hij wil graag dat ze naar mij gaat. Het gaat om Djirwa, de vliegenschimmel arabier uit mijn profiel. En als het een beetje mee zit dan krijg ik Amber, het bruine mormel uit mijn profiel, ook nog! Die eigenaar gaat van het eiland weg en laat haar heel waarschijnlijk hier achter... Moet je nagaan: dan heb ik gewoon twee paarden gekregen!! Dat had ik echt never nooit niet gedacht...
Maar goed, ben nu so wie so al heel blij met MIJN arabiertje, mijn allereerste eigen paardje!!!!
steinstein
Geplaatst: 16-01-05 21:40
Ik heb mijn shet hengst Beau ook gratis gekregen en daar ben ik heel blijk om.
Bertus_Suzy
Geplaatst: 16-01-05 21:45
ik heb me shetje ook gratis gekregen eerst heb ik hem 3 jaar ervoor verzorgd.
Dennis
Geplaatst: 16-01-05 22:00
Ik heb Ukkie gekregen van Angel's baas.
Een goede kennis van ons vroeg mij om een leuke aparte shetlandmerrie grote maat te zoeken voor hem. De pony zou bij mij komen te staan, hij wil zijn klein kinderen een weekje per jaar hier heen sturen voor die pony(hij woont zelf in Amerika). Ik heb dus Angel die eigenlijk gewoon van mij is, haar eigenaar heeft haar nog nooit in het echt gezien, ik mag er alles mee, zelfs veulens uit fokken! Maar toen ik haar vond liep er een veulen naast en zat er een veulen in. Die heb ik beide gekregen(toen besloten dat het veulen wat er in zat naar m'n zusje zou gaan, maar dat veulen heeft ze helaas verworpen) omdat het hem enkel om de merrie ging. Ik heb dus nu een toekomstig toppertje lopen .
Daarbij heb ik ook de mogelijkheid gekregen (van irene hier op bokt) om uit haar merrie een kind van Dennis te fokken .
casjuh
Geplaatst: 16-01-05 22:01
ik heb op een nog-erger-dan-penny-manier een paard gekregen, die ook nog eens zijn (m'n paards) hele leven door wordt betaald... en dat voor een doodgewoon stadsmeisje (ik ben zo'n enorme bofkont!)
DendroFleur
Geplaatst: 16-01-05 23:12
We hebben Fleur van een manege gekregen omdat ze dampig was. Nu hoest ze bijna niet meer en we hebben haar al 8 jaar als gezelschapspaard maar ze wordt door verzorgster nog vaak bereden. Ondertussen is ze 28+ en loopt ze eigenlijk alleen nog buitenritten. Oja, Fleur is geen pony maar een paard van 1.60. Gewoon een ouwe taaie.
felicity
Geplaatst: 16-01-05 23:35
Ik heb allebei mijn paarden gekregen van mijn vriend. Een nrps veulen en een appaloosa. Gewoon omdat mijn vriend internationaal chaffeur is en hij het jammer vond dat hij 5 dagen van huis is. En om mij toch wat te laten doen. Zit ik nu met 2 paarden 2 honden en 6 ratten. Vind het echt lief van hem.
Steff_
Geplaatst: 17-01-05 00:22
Ik had mijn haflinger ook gekregen van de eigenaren eerst verzorgde ik hem en later kreeg ik hem En mijn zus heeft toevallig een paar weken geleden te horen gekregen van de eigenaar van haar verzorgpony of zij hem niet wou hebben? omdat die eigenaar het zo leuk vind wat ze allemaal samen doen en zij er eigenlijk niks mee doet. Zelfs aangeboden de hoefsmid te blijven betalen en de helft van de stalling
Ing__
Geplaatst: 17-01-05 01:17
nope helaas niet was het maar zo een feest
verootjoo
Geplaatst: 17-01-05 09:52
Ik heb mijn paarden gratis gekregen van mijn ouders
en is het raar als ik bij dit topic penny gedachtes krijg?
jacqueline
Geplaatst: 17-01-05 10:39
Wij hebben afgelopen zaterdag een mini shetlander ruintje gekregen We hebben al eerder gratis shetlanders aangeboden gekregen maar zijn er nooit op in gegaan, bij Caspertje nu is het anders
dekoezegtboe
Geplaatst: 17-01-05 11:18
ik heb mijn verzorghaflinger gekregen!! ik had haar al anderhalf jaar verzorgd en de eigenaresse kwam nooit.... maar betaalde wel alles.... op een gegeven moment heeft ze besloten om sietske toch weg te doen...en ze wist dat sietske een goede baas aan mij zou hebben heb ik haar gekregen
Martinedd
Geplaatst: 17-01-05 13:08
Ik heb DeeDee van mijn ouders gekregen Ukky heb ik van een oude man gekregen die naar een tehuis moest omdat ie niet meer voor alles kon zorgen. Ik heb hem toen beloofd Ukky nooit weer weg te doen en dat ie bij mij thuis zou sterven. Die man was er zeer blij mee want anders had Uk naar de slacht gemoeten. En Uk is een koppig beesje maar ben er wel blij mee. Ik zoek wel vaker voor paarden/pony's die ziek zijn en gratis af te halen zijn. Zo heb ik vorig jaar Sunny gehad die had chronische mok. Jammer genoeg moest hij worden ingeslapen, maar als je die dieren toch een kans kan geven.
Toch valt het me wel op dat mensen sneller shettie's enzo gratis wegdoen.
-=X=- Martine
Napie
Geplaatst: 17-01-05 13:47
Ik heb mijn shet gratis weggegeven op de voorwaarde dat als hij niet meer kan werken of als er iets is, dat ik hem dan weer ophaal. Jimmy is naar een maege gegaan op Texel in verband met zomereczeem.
Ik ben niet beroemd hoor.
Ik heb wel diverse shetten aangeboden gekregen maar mijn shetten gewoon gekocht
Peppertree
Geplaatst: 17-01-05 13:49
Ik heb Ollie gekregen van mijn opa toen ik mijn eerste winstpunt in de M1-dressuur haalde...........Raia kreeg ik (voor de helft) van mijn opa omdat ik een tijd lang alle paarden voor hem volledig verzorgde. Maar goed, ik ben gewoon een verwend nest..............
Seventje
Geplaatst: 17-01-05 13:52
Toen ik mijn merrie kocht wist ik niet en de vorige eigenaar ook niet dat ze drachtig was. Kwam ik pas maanden later achter toen ze fors dikker werd. Dus ik heb 2 paarden voor de prijs van 1 gekregen
_Ama_
Geplaatst: 17-01-05 14:07
Ik krijg binnekort als het goed is een paard van en vriendin van mij want die wilt hem opeens niet meer Maar daar hoef ik dan zeker in het begint niets voor te betalen die krijg ik dan gewoon