Nieuwe eigenaar Manege de Horst Groesbeek???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:36

Blijft Eddy wel wedstrijden rijden met Lennox en Rothschildt? Of zijn die ook verkocht?
En Robin van Lierop, rijdt hij toevallig wedstrijden in de L1 ofzo? Uiterlijke beschrijving? Volgens mij weet ik wie het is,maar ik ben er niet zeker van.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:21

Ik denk dat hij sowieso wel wedstrijden met Rothshield blijft rijden, dat is tenslotte zijn paard. Lennox is niet van hem, ik weet niet wat hij gaat doen. Wedstrijdengehalte van Robin weet ik ook niet. Hij is vrij lang, brilletje op zijn neus, blonde haartjes...hij ziet er heel schattig uit Lachen Met van die lange paardrijstelten. En een zachte stem, iig te zacht als hij lesgeeft heb ik al gemerkt, ik versta hem voor geen meter.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:50

Moreno"]
Pensionstalling is daar dus wel btje goed?? Ben namelijk btje op zoek naar goede pensionstallingen ensow...
[/quote]

Het zijn vooral de faciliteiten.
2 binnenbakken, 2 grote buitenbakken, weides, goede uitrijmogelijkheden. Worden (toen tenminste) wedstrijden georganiseerd ook onderlinge springwedstrijden. Verschillende stallen al zou het kunnen dat er wat verbouwd is. Ook buitenboxen. Maar het is te lang geleden om te zeggen of de stallen schoon zijn en hoe er gevoerd wordt. En met een nieuwe eigenaar is dat natuurlijk ook even afwachten.

[quote="Moreno"]
Van manege in ewijk...reed hij ook...
[/quote]

Ewijk...uhmmm..uhmmm. Manege de veluw toevallig? Heb daar als tussendoortje vorig jaar even gereden. Maar ben een keer halverwege afgestapt tijdens een vrijrij uur omdat ik het voor mezelf niet meer kon verantwoorden om er te rijden. Maar goed... misschien zag ik de verkeerde dingen op het verkeerde moment.

[quote="Majo"]
Valentijn en Papillon zijn allaaaang weg, die waren oud en versleten.
[/quote]

Ow, boehoe, nu voel ik me echt heeel oud.

[quote="Majo"]
Bart weet ik niet
[/quote]

Die was altijd heel aardig. Was ook de enige zonder eigen paard. Thijs en zijn moeder reden Condor (vond ik een supermooi dier) Willem had een kleine merrie die verkocht is, toen reed hij op Garfield. De 'roddel' ging dat hij die wilde kopen, maar dat zal er wel niet van gekomen zijn.

Ik heb een hele tijd met Willem en Bart in de les gereden. Toen reed Rico er ook bij. Grappig: in een manegeles rijden met 3 jongens. Een unicum al zeg ik het zelf!!!

[quote="Majo"]
En over de paarden, ik denk dat de meeste paarden die jij uit die tijd kent, weg zijn
[/quote]
[quote="Majo"]
Nog meer vragen?? Ik kan denk ik overal wel antwoord op geven
[/quote]

Ik zou een lijst met namen kunnen opdreunen, maar waarschijnlijk zijn ze allemaal inderdaad weg. Bart is op Tap nog eerste geworden tijdens de springfinale. (weet niet of ze dat nog hebben, dan rij je in het jaar 2 selectiewedstrijden en als je aan de gestelde eisen voldeed mocht dat selecte groepje tegen elkaar strijden in de finale, dan kreeg de winnaar een wisselbokaal waar dan je naam in gegraveerd werd (en je werd in een kruiwagen met water gegooid). Daar mochten ook 'eigen paarden' aan mee doen.

[quote="Majo schreef:
Haidy, Tap en Bart

Paard Bart ken ik niet. (ik zal even de foto's erop naslaan)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:49

haha, dat van die waterbak en selecte groep is nog steeds, ik heb ook al 2x in de kruiwagen gelegen :p. En doe es gek, met die lijst van namen... ik ben benieuwd wie jij nog allemaal kent! Ik kan ze allemaal van nu tot 10 jaar geleden, verder terug moet je niet gaan Lachen

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:14

Moreno schreef:
Pensionstalling is daar dus wel btje goed?? Ben namelijk btje op zoek naar goede pensionstallingen ensow...

De Stalling is er goed..
2 binnenbakken & de buitenbakken zijn ze nu aan het verbouwen..
Ruime stallen.. En een longeerbak..
en mooie weide.. en Je kunt er ook mooi naar buiten..

(als je meer wil wten.. pb me maar)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:28

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Ruime stallen, grote binnenbak, die alleen bijna altijd bezet is vanwege lessen. Grote buitenbakken, die in de winter bijna niet te rijden zijn; nat of bevroren of wat dan ook. De weides zijn wel goed, de paarden komen elke dag buiten. Maar als je volop wilt rijden binnen, zou ik mijn paard er niet stallen. De tijden dat je de grote binnenbak kan gebruiken, zijn beperkt.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:32

Rivano: Manege de Veluw bedoel ik jah

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:07

Moreno schreef:
Rivano: Manege de Veluw bedoel ik jah

Beetje off topic: maar heb jij alleen geweldige fantastische ervaringen daar? En is de omgang paard/ruiter 100% eerlijk? Dan weet ik of ik inderdaad er op de verkeerde momenten was.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:15

Ehm zo geweldig vond ik het daar niet....stallen waren kei smerig altijd en lag kei weinig stro in...manegepony's stonden echt in mini-stallen. De meeste mensen van de ponyclub waren van die arrogante luitjes... hoe daar voor de paarden werd gezorgd...tsjah dat was niet veel soeps...

En als je een x wou rijden met je eigen pony,, dan kon dat weer niet omdat er altijd manege lessen waren.

Voorheen was het wel goed kei goed daar, maar toen Elly (vrouw van baas van manege) was overleden is het echt zwaar achteruit gegaan met de manege.

Daarvoor heb k cker wel een leuke tijd gehad daar.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:31

Majo"]
haha, dat van die waterbak en selecte groep is nog steeds, ik heb ook al 2x in de kruiwagen gelegen
[/quote]

Was de eeuwige tweede.. hield daardoor wel mijn kleren droog wat wel handig inde bus is. Vooral de ereronde was leuk. Moet je proberen met een beker in je hand je paard toch in bedwang te houden... Helllllup! De rozetten vlogen in het rond.

[quote="Majo schreef:
En doe es gek, met die lijst van namen... ik ben benieuwd wie jij nog allemaal kent! Ik kan ze allemaal van nu tot 10 jaar geleden, verder terug moet je niet gaan Lachen

*Kraak* Kraak* grijze massa komt in beweging:
Lady
Papillion
Valentijn
Tap
Olympus
Jumbo
Pasja
Frou frou
Tanja
Deborah
Bobby
Noortje
Floris
Een stoute palomino pony die in de wei niet gevangen wilde worden.
Haidy (al kan ik me die niet meer voor de geest halen)
Brazil (geen manege paard,maar toch)
Naast papillon en Valentijn stond een bruin strevig groot paard met zwarte stekelmanen. Naam effe kwijt.
Isabel (paard van Willem)
Trudy had een bruin paard die stond meteen naast de ingang van de binnenbak. Heb ik een paar keer opgereden, was een lief dier.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:00

Moreno schreef:
hoe daar voor de paarden werd gezorgd...tsjah dat was niet veel soeps...

Ben er in de lente vorig jaar 6x op een zondag geweest. Dan had je vrijrijden.... hilarisch.
Elke keer dat ik er was gebeurde er wel iets onverantwoords. (op zich ook niet gek als je de 'leiding' overlaat aan een groepje zeer jonge meisjes, hoe goed ze het ook bedoelden.)

en NEE, ik rij met mjin 1.74m niet graag op een pony van 1.25m.
en NEE, als ik kom melden dat het paard waar ik op moet een nog bloedende plek op zijn rug heeft hoor ik niet graag: doe er dan maar een extra dekje op.
en NEE, als ik een paard opzadel doe ik er niet graag een dekje op waar allemaal bloed opzit van een kapotte rug van een ander paard. (en bij nadere inspectie eigenlijk veel paarden zie met een kapotte rug)
en NEE, ik rij niet graag op een paard met een groot stuk uit de hoef, speciaal beslag nodig heeft en niet zuiver loopt.
en NEE, ik vind het niet normaal dat er met vrijrijden 15 kinderen tussen de 6 en 10 jaar verstoken van bakregels zonder begeleiding "vrijrijden". (lees: een uur alleen galopperen danwel een uur huilend stilstaan)
en NEE, het is GEEN slecht idee om ze in ieder geval van te voren te leren opzadelen en aansingelen. Elke keer begon ik mijn middag met ze 1 voor 1 eruit te plukken zodat ik de ponies opnieuw kon zadelen. Dit tot hun grote opluchting want als ze er niet afvielen omdat het zadel op de buik hing dan konden ze wel niet sturen omdat de neusriem door de bitringen zat.
en NEE, een volwassene die toezicht houdt is ook geen gek plan.
en NEE, ik hoor niet graag als ik net gereden heb dat mensen verbaasd zijn omdat het paard wegens een zere rug op rust stond.
en NEE, als een klein meisje niet op een bepaalde pony durft te rijden dan zeg je niet dat ze geen keus heeft en anders maar niet rijdt.
en NEE, dit is nog niet eens mijn hele lijstje.... Boos!

Goede punten:
...de manegepaarden staan er wel in de wei.
...de jongen waar ik 1x priveles van had was zo onfatsoenlijk dat ik dacht bij american funniest homevideo's te zitten. Was lachuh. >;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:17

Rivano schreef:
*Lady
Papillion - ken ik, is weg
Valentijn - dat was de mooie zwarte, heb ik nog een foto van, is weg
Tap - is er nog steeds, ouwe sok
Olympus - heb ik heel lang op gereden, erg leuk paard, helaas weg
Jumbo - die was overal bang voor en maakte elke dag wel 6x zijn stal open zodat je hem kon vangen. We vonden hem op zondagochtend weleens in de werkplaats en hij kon geen kant meer op *LOL* is weg.
Pasja - heeeeeel oud geworden, weg
Frou frou - grote dikke pony, allang weg
Tanja - is weg maar nog niet zo heel lang geleden, paar jaartjes
Deborah - ingezakt, weg
Bobby - paard van sinterklaas, al heeel lang weg
Noortje - was oud en stijf, ook weg (mijn 1e les op gehad Haha!)
Floris - ik kwam net toen Floris weg was, dus die heb ik niet gekend
Een stoute palomino pony die in de wei niet gevangen wilde worden. - jij bedoelt denk ik Collien. Gaaf beest was dat, erg mooi ook. Ben ik in de stal een keer vanaf gedonderd.
Naast papillon en Valentijn stond een bruin strevig groot paard met zwarte stekelmanen. Naam effe kwijt. Ik denk dat jij hier Galoup bedoelt. Die is er ook nog heel lang geweest, maar die raakte op een gegeven moment zo erg kreupel, dat ie weg moest. Hier stond ook nog Casper bij, een heel groot schimmelpaard.
Isabel (paard van Willem) - ken ik niet
Trudy had een bruin paard die stond meteen naast de ingang van de binnenbak. Heb ik een paar keer opgereden, was een lief dier. - Ja dit was Flaneur, die later de naam Ferenque heeft gekregen. Deze is vorig jaar of 2 jaar geleden ook weggegaan, omdat ie bijna niet meer kon lopen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:31

Weg, weg, weg en weg. Heel mijn rijverleden is uitgewist. Haha!

Dat paard van Trudy was inderdaad Flaneur.
Die palomino inderdaad Colien.
Maar ik denk niet dat het de stevige bruine galoup was. (naam ken ik niet)Meer iets als Nero ofzo. De burgemeester heeft er nog op gereden. Misschien dat dat een tip is? Een echt beginnerspaard. Dikke hals, beetje ramshoofd, brede boeg, groot, bruin en de manen waren zo geknipt dat ze recht omhoog stonden.

Een schimmelpaard ken ik niet. Misschien stond die dan in de plaats van het paard wat ik voor het gemak Nero noem.

Die Frou frou ken ik nog van Manege Brakkestein. Daar heb ik leren rijden, kom je jaaaren later bij de Horst zie je Froufrou weer terug. Die was ook lekker eigenwijs.

Majo"]
[quote="Rivano schreef:
*Lady
Papillion - ken ik, is weg
Valentijn - dat was de mooie zwarte, heb ik nog een foto van, is weg
Tap - is er nog steeds, ouwe sok
Olympus - heb ik heel lang op gereden, erg leuk paard, helaas weg
Jumbo - die was overal bang voor en maakte elke dag wel 6x zijn stal open zodat je hem kon vangen. We vonden hem op zondagochtend weleens in de werkplaats en hij kon geen kant meer op *LOL* is weg.
Pasja - heeeeeel oud geworden, weg
Frou frou - grote dikke pony, allang weg
Tanja - is weg maar nog niet zo heel lang geleden, paar jaartjes
Deborah - ingezakt, weg
Bobby - paard van sinterklaas, al heeel lang weg
Noortje - was oud en stijf, ook weg (mijn 1e les op gehad Haha!)
Floris - ik kwam net toen Floris weg was, dus die heb ik niet gekend
Een stoute palomino pony die in de wei niet gevangen wilde worden. - jij bedoelt denk ik Collien. Gaaf beest was dat, erg mooi ook. Ben ik in de stal een keer vanaf gedonderd.
Naast papillon en Valentijn stond een bruin strevig groot paard met zwarte stekelmanen. Naam effe kwijt. Ik denk dat jij hier Galoup bedoelt. Die is er ook nog heel lang geweest, maar die raakte op een gegeven moment zo erg kreupel, dat ie weg moest. Hier stond ook nog Casper bij, een heel groot schimmelpaard.
Isabel (paard van Willem) - ken ik niet
Trudy had een bruin paard die stond meteen naast de ingang van de binnenbak. Heb ik een paar keer opgereden, was een lief dier. - Ja dit was Flaneur, die later de naam Ferenque heeft gekregen. Deze is vorig jaar of 2 jaar geleden ook weggegaan, omdat ie bijna niet meer kon lopen.
[/quote]

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:36

Die laatste foto in jouw profiel.... wat je jij een prachtig paard zeg!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:11

Majo schreef:
wat je jij een prachtig paard

Je bedoelt mijn paard? Dank je wel!

Vind je hem ook niet op Brazil lijken? HaHa!
Grinnik, alleen was Brazil wat gespierder. Maar had ook zo'n klein kolletje enzo. Bij de Horst was ik al helemaal weg van Brazil, dat was vast een voorbode voor wat me te wachten stond.

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:32

hahah grapig!!
ik ken robin ook van manege de veluw ! heb daar paar jaar gereden en een huurpony gehad ! daar naar eigen pony gekregen die ik nu al bijna 11 jaar heb en ben toen naar manege sint frans gegaan en sta nu al weer bijna 2 jaar in weurt bij stal la grand !

maaruuh hij stond toen ook op manege de veluw (robin) met zijn eertse pony , weet niet meer hoe die heten maar had zijn manen recht over ein staan Haha!
daarna nooiit meer gezien en nu hoor ik dit wel grappig
was zelfs toen ik 10 was verlieft op hem hahaha maar volgens mij is die homo Knipoog maar dat is echt lang geleden ben nu inmiddels 22

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:35

Volgens mij is hij dat ook ja, dat zegt iig iedereen, maar who cares? Ik vind het altijd zo raar als mensen meteen over de seksuele geaardheid van iemand gaan praten. Als ik een manege koop, zou dan ook het eerste zijn wat iedereen zegt: oja, die is hetero he?

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:45

Majo schreef:
Volgens mij is hij dat ook ja, dat zegt iig iedereen, maar who cares? Ik vind het altijd zo raar als mensen meteen over de seksuele geaardheid van iemand gaan praten. Als ik een manege koop, zou dan ook het eerste zijn wat iedereen zegt: oja, die is hetero he?

i

ik heb niks tegen homo , bij mijn ander werk werkte ik zelf met paar homo zijn echt super aardig en kan erg met ze lachen !! Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:59

Niet specifiek tegen jou hoor Sher, maar sommige mensen praten alsof homo's buitenaardse wezens zijn, alsof je die anders moet behandelen. Ik vind dat zo'n bekrompen gedachten! Maar goed, dat is volgens mij weer een hele andere discussie, dus ik zal maar stoppen voordat we straks aan boktrel 200 komen Knipoog Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:20

sher schreef:
hahah grapig!!
ik ken robin ook van manege de veluw ! heb daar paar jaar gereden en een huurpony gehad ! daar naar eigen pony gekregen die ik nu al bijna 11 jaar heb en ben toen naar manege sint frans gegaan en sta nu al weer bijna 2 jaar in weurt bij stal la grand !

maaruuh hij stond toen ook op manege de veluw (robin) met zijn eertse pony , weet niet meer hoe die heten maar had zijn manen recht over ein staan Haha!
daarna nooiit meer gezien en nu hoor ik dit wel grappig
was zelfs toen ik 10 was verlieft op hem hahaha maar volgens mij is die homo Knipoog maar dat is echt lang geleden ben nu inmiddels 22

btje offtopic Tong uitsteken

die pony die iedereen beet behalve hem?? dies tond tegenover mijn pony die ik toen had Tong uitsteken haha
is nog steeds homo zover ik weet...
k woonde bij hem in de straat maar ben tijdje geleden verhuisd dus..

Waar jij nu op stal staat heb ik ook gestaan...bij willeke wijers...
Door haar en haar vader heeft mijn pony toen beenwond pgelopen waardoor ie jaar niet meer mocht rijden...mensen in kliniek wisten niet eens cker of moreno nog wel kon lopen... Bloos! Boos!

ben k ze nog altijd zeer dankbaar voor Boos!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:24

Rivano schreef:
Ben er in de lente vorig jaar 6x op een zondag geweest. Dan had je vrijrijden.... hilarisch.
Elke keer dat ik er was gebeurde er wel iets onverantwoords. (op zich ook niet gek als je de 'leiding' overlaat aan een groepje zeer jonge meisjes, hoe goed ze het ook bedoelden.)

en NEE, ik rij met mjin 1.74m niet graag op een pony van 1.25m.
en NEE, als ik kom melden dat het paard waar ik op moet een nog bloedende plek op zijn rug heeft hoor ik niet graag: doe er dan maar een extra dekje op.
en NEE, als ik een paard opzadel doe ik er niet graag een dekje op waar allemaal bloed opzit van een kapotte rug van een ander paard. (en bij nadere inspectie eigenlijk veel paarden zie met een kapotte rug)
en NEE, ik rij niet graag op een paard met een groot stuk uit de hoef, speciaal beslag nodig heeft en niet zuiver loopt.
en NEE, ik vind het niet normaal dat er met vrijrijden 15 kinderen tussen de 6 en 10 jaar verstoken van bakregels zonder begeleiding "vrijrijden". (lees: een uur alleen galopperen danwel een uur huilend stilstaan)
en NEE, het is GEEN slecht idee om ze in ieder geval van te voren te leren opzadelen en aansingelen. Elke keer begon ik mijn middag met ze 1 voor 1 eruit te plukken zodat ik de ponies opnieuw kon zadelen. Dit tot hun grote opluchting want als ze er niet afvielen omdat het zadel op de buik hing dan konden ze wel niet sturen omdat de neusriem door de bitringen zat.
en NEE, een volwassene die toezicht houdt is ook geen gek plan.
en NEE, ik hoor niet graag als ik net gereden heb dat mensen verbaasd zijn omdat het paard wegens een zere rug op rust stond.
en NEE, als een klein meisje niet op een bepaalde pony durft te rijden dan zeg je niet dat ze geen keus heeft en anders maar niet rijdt.
en NEE, dit is nog niet eens mijn hele lijstje.... Boos!

Goede punten:
...de manegepaarden staan er wel in de wei.
...de jongen waar ik 1x priveles van had was zo onfatsoenlijk dat ik dacht bij american funniest homevideo's te zitten. Was lachuh. >;)

Ja k weet het...die manege is sinds dat elly is overleden echt zwaar 8eruit gegaan

K kom daar nog wel es op wedstrijden...zitten die mensen van de club me telkens kei stom aan te kijken Haha!

maja k loop dan wel es langs die stallen en vind het echt triest

ik weet nog wel dat ik toen een x door een manegeles ging rijden met mijn pony...komt er zo'n jongetje aangelopen met zijn moeder...hadden ze het zadel over de deken gedaan....hun zo: ja dat ding (singel) past niet..hoe moet dit??
Jongentje zat overigens al op de pony
Terwijl dat een les voor gevorden was...echt te triest gewoon Haha!

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:42

Moreno schreef:
btje offtopic Tong uitsteken

die pony die iedereen beet behalve hem?? dies tond tegenover mijn pony die ik toen had Tong uitsteken haha
is nog steeds homo zover ik weet...
k woonde bij hem in de straat maar ben tijdje geleden verhuisd dus..

Waar jij nu op stal staat heb ik ook gestaan...bij willeke wijers...
Door haar en haar vader heeft mijn pony toen beenwond pgelopen waardoor ie jaar niet meer mocht rijden...mensen in kliniek wisten niet eens cker of moreno nog wel kon lopen... Bloos! Boos!

ben k ze nog altijd zeer dankbaar voor Boos!

ook beetje oftopic he ! maar goed ik heb het daar naar me zin en geen problemen ! Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:36

Weet iemand wat de de prijs per maand is voor pony's?? Paarden ben ik al wel achter...Anders moet ik er ff heenbellen, maar ik d8 ik vraag het hier fftjes...misschien weet iemand het?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:20

Je bedoelt in Ewijk of in Groesbeek?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 23:48

Groesbeek