Supertje schreef:Een kennisje van mij is in een gelijksoortig geval in het gelijk gesteld. Zij reed samen met een vriendin buiten, en gingen al achter elkaar rijden omdat het een smalle weg was toen er een auto aankwam. Die automobilist kwam er echter heel dicht en op flinke snelheid langs. Paard haalde uit (schrikreactie) en trapte een hele flinke deuk/kras (paard stond op ijzers...) in de auto, net langs de onderkant van de deur.
De automobilist heeft ook geprobeerd zijn schade op haar te verhalen, maar dat is hem niet gelukt.... Er werd geoordeelt, dat als het paard de auto bij het passeren zo kon raken, de auto te dicht bij had gereden.
Net goed voor die autoeigenaar dat ie zijn gelijk niet kan halen, moeten ze maar rekening houden met ruiters.
. Heb je je ruiterbewijs toevallig?
. volgens mij is het daar allemaal veel beter geregeld. ook al zit ik dicht bij de grens.
)
. Al heb ik geen last van automobilisten omdat de enige weg die wij over moeten een zandweg is,heb ik al wel gehad dat een mountainbike me zo dicht passeerde ,dat de staart van mijn paard aan zijn fiets vast hing.Die mens had echt geluk dat het mijn paard was,die is zo vreselijk braaf wat dat betreft .Een ander paard had waarschijnlijk al uit gehaald.