Hoe doen jullie dit met paarden, school en werk??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:26

De meeste reacties hier zijn van schoolgangers. Ik ben heel benieuwd naar mensen die een fulltime baan hebben en hoe zij het dan doen.

Ik werk zelf 40 u/week. Dus dat betekent 8,5 uur/dag op je werk zijn. In totaal heb ik zo'n 3 uur reistijd per dag. Dus tel maar uit. Ik heb een huis met een tuin die allemaal bijgehouden moeten worden en nog 2 paarden. Gelukkig doen we die paarden met z'n 2en, maar dan nog is het af en toe net gekkenwerk. Vaak is het gewoon kiezen welke van de 2 te rijden en staat die andere zowat de hele week stil.
Ook met koken is het heel lastig. Als ik thuiskom en meteen naar de paarden ga, is het al snel zo'n 10 uur voordat ik thuis ben. Dan heb ik dus echt geen zin meer om nog te gaan koken.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:34

Ik werk 24 uur in de week en ga 1 dag in de week naar school. De dagen dat ik op school zit of werk, zitten met lin erbij .. gewoon vol. De ong. andere drie dagen (werk onregelmatig) doe ik lin meestal s'ochtends en s'avonds en heb ik de middag nog om andere dingen te doen, zoals mn tweede opleiding of huiswerk. Maar ik moet bekennen dat dat er ook meestal niet meer van komt, dat laatste.

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:37

elke dag naar school! Boos! dan snel hw maken en dan 's avonds nog ff rijden. zondag heel veel invoren maken... heb ik het in de week minder druk... vandaag niej zo zin in

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:55

Elke dag heb ik school behalfe dinsdags dan heb ik stage op een handels en trainings stal (ja ik doe de paardehouderij opleiding) dus eigenlijks ben ik dag en nacht bezig met paarden.
Zodra ik thuis kom van school kleed ik me om en ga naar de paarden.
De stal waar ik rij is 10 min. fietsen en dan ga ik rijden mesten of wat anders doen.
Die mensen zijn net me 2e gezin.
Dus ben daar altijd lang.
En als het dan zo rond een uur of 10 is dan ga ik weer naar huis.
En in de vakantie en weekend ben ik daar wat langer dan.
Kwa werk heb ik gewoon geen tijd maar ik ben maar aan een folderwijkje begonnen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:05

Jep, ik heb ook een druk programma. Ik werk veel in de horeca. 's Winters is het voor mij dan minderdruk dan 's zomers. Ik heb het geluk dat Mirk 's zomers buitenstaat en makkelijker een dagje stil kan laten staan. 's Zomers komt vaak voor dat ik 10 - 12 uur op een dag aan het werk ben...
Inplannen is en blijft moeilijk omdat je qua werk altijd afhankelijk bent van anderen. Ik blijf het jammer vinden dat een dag maar 24 uur heeft!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:56

Ik herken het probleem. Zón drie keer per week ga ik na mijn werk naar mijn paardje en soms 's ochtends. Uitmesten moet ik zelf doen, ongeveer twee keer per week. Daarnaast werk ik 36 uur, heb veel hobby's en moet ik regelmatig 's avonds werken. Vaak ben ik 's avonds erg moe.... Maar het weekeinde geniet ik altijd enorm van de tijd met mijn paardje!