Voor de lick it gebruikers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:05

mijn lick it hangt er ook maar een beetje ´bij´
mn pony speelt er meer mee met dr lip en als ik hem eruit haal (uit de houder) gaat ze er als een gek op in bijten/likken/happen maar als ie in de houder zit likt ze er niet erg aan ofzo...

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:19

Ik heb gemerkt dat sommige ruiterzaken ook graag vervallen Likits verkopen ^^

Maar met schimmelende Likits nog geen last gehad, gewoon de bal propermaken voor je een nieuwe Likit erin steekt en de plastic verwijderen ^^ Verder leven die dingen inderdaad niet zo lang Schijnheilig zijn ze te populair voor bij de paarden hier

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:59

Michaela heeft der Lick-it binnen 1 dag helemaal weg> lijkt me niet zo gezond, dus die koop ik niet meer. Met haar gewone liksteen doet ze een ruime maand!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:52

Lickits zijn ondingen. Vol met suiker enzo en zo te lezen schimmelen ze ook snel, gatverdarrie. Een gewone liksteen geeft die problemen niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:03

Citaat:
Een gewone liksteen geeft die problemen niet.

die geeft weer andere problemen, de mijne is doorgebroken, hij doet er al 2 jaar mee (zo'n 4kant blok) en ik mag hem niet in de voerbak leggen van de boer......

Morrie doet echt niets met die lickits, als iemand nog interesse heeft in een boredombreaker (zo'n bal waar je 2 licktis in kwijt kan) dan heb ik er eentje te koop

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:27

Weet je zeker dat het schimmel is? Niet gewoon een laagje gekristalliseerde suiker? (hard wit laagje)
Iets dat zoveel suiker bevat, schimmelt meestal niet snel.

Ik gebruik die dingen verder overigens niet.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:20

Margreet schreef:
Weet je zeker dat het schimmel is? Niet gewoon een laagje gekristalliseerde suiker? (hard wit laagje)
Iets dat zoveel suiker bevat, schimmelt meestal niet snel.

Ik gebruik die dingen verder overigens niet.

Het was echt schimmel. Het zag er een beetje harig uit. Ja hoe leg je dat uit. Net als je weleens ziet bij fruit zo zag het eruit.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:29

mijn paard mag ze niet meer hebben,ze vrat zo,n steen in 5 minuten op.
Volgens de paarden-tandarts zit er veeeel suiker in,en kan gaatjes veroorzaken,mijn paard heeft 3 gaatjes in haar kiezen......,ik ben aan het wachten dat de paardendrogist met een gezonde versie van de lick-it op de markt komt....

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:13

Bij Daisy had ik er 1 in de stal hangen en die keek er alleen maar naar en toen was hij inderdaad na een tijd ook beschimmeld.
Ga nu een nieuwe kopen en bij Homerus ophangen misschien dat hij ze wel lekker vindt. Ben benieuwd

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:04

mijn paard moest er ook niks van hebben toen het in de likit houder hing, na een week had ik het maar eens in de zoutblokhouder gelecht en binne de 2 dagen was hij op Clown dus als je paard er eerst niet naar om kijkt doe het dan ook eens in de zoutblok houder, want mss vind hij gewoon de likit houder eng Tong uitsteken of weet hij niet wat hij er mee moet Knipoog

zoefie

De mijne doet er ook niets mee. In het begin was hij er bang voor. Nu zie ik wel eens dat de likit nat is. Of hij likt er toch wel eens aan. Of het ding trekt vocht aan, of een ander paard likt er wel eens aan. (tijdens het stallen mesten worden de stallen wel eens (tijdelijk) omgeruild. Maar ja, als ik het zo lees is het ding of veels te snel op, of de paarden doen er niets meer. Meer een hype dus

zoefie

De mijne doet er ook niets mee. In het begin was hij er bang voor. Nu zie ik wel eens dat de likit nat is. Of hij likt er toch wel eens aan. Of het ding trekt vocht aan, of een ander paard likt er wel eens aan. (tijdens het stallen mesten worden de stallen wel eens (tijdelijk) omgeruild. Maar ja, als ik het zo lees is het ding of veels te snel op, of de paarden doen er niets meer. Meer een hype dus