Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:08

Gamier schreef:
En toch blijf ik het vreemd vinden dat er niemand maar dan ook niemand bij Eric is geweest die zegt..... "Heeft niets geholpen"

Eric en steffi hebben een poos mijn vorige stal als standplaats gebruikt voor behandelingen. Daar eigenlijk ook negatieve verhalen gehoord. Wel ken ik situaties waarin hij zelf aangaf dat het paard klaar is met de behandeling, op goede wijze afgerond, maar dat het paard ws binnen een maand weer klachten zou gaan vertonen. Dit had te maken met het feit dat paard en eigenaar niet de beste combi waren. Hij heeft heel eerlijk aangegeven als ze dat beessie een leuk leven wilde geven ze hem moesten verkopen, hij kon hem alleen maar elke keer oplappen.

Zelf ben ik ook bij eric geweest met een chronisch kreupel paard. De hoeveelheid medicijnen viel mee, geen zadel of voer onderzoek. En na twee behandelingen was het klaar. De kreupelheid is toen een hele poos weggeweest, maar kwam weer terug.
Ik ben toen niet meer terug gaan naar eric (de prijs) maar heb sjaak wel op dezelfde manier verder behandeld bij iemand anders. Hij is de afgelopen 2,5 jaar niet meer kreupel geweest. Zijn benen werk is gortdroog en hij loopt als een tierelier, wat 1,5 jaar lang wel anders is geweest.

Ik geloof niet dat eric zaligmakend is, maar wel dat hij voor veel mensen en paarden wat kan betekenen. Hij is zeker niet zweverig, eerder recht voor zijn raap. Hij denkt alleen veel en zegt naar mijn mening wat minder. Maar als je wat vraagt...alles wordt uitgelegd.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 00:08

Zal het van de week eens overleggen met mijn DA..... Om eerlijk te zijn zie ik een Fysio ook niet zo zitten.... Ik heb nog weinig mensen positief gehoord over een Fysio....

En tja veel over de 3 bovenstaande........

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:10

Mac schreef:

Zweverig kan ik hem niet noemen. Hij is juist heel direct en recht-voor-zijn-raap. Daar moet je tegen kunnen. Ik denk dat hij zo diep in de materie zit dat het daardoor voor de "leek" (zoals ik) on(be)grijpbaar is wat hij doet. Maar als je vragen stelt, krijg je daarop altijd een duidelijk antwoord.

Ik heb meerdere keren (als toeschouwer) gezien hoe Erik en zijn medewerkers paarden staan te behandelen en ik heb er idd een systeem erin ontdekt!
Mariette Kelfkens (DA) is er een die itt Erik heel rustig blijft en alles voor de tigste keer uitlegt wat ze aan het doen is OK dan!
Daar heb ik mijn oor dan ook vaak te luister gelegd terwijl we stonden te wachten (met de meegenomen patient,die oiv AP lekker staat te relaxen Haha! )

Tijdens een lezing van Mariette het volgende over de Lecherantenne:
Dit is een instrument dat de vitaliteit van de organen en weefsels kan meeten.
Je kunt het beschouwen als een kruising tussen een dynamo en een radio.
Een radio zet je op een bepaalde frequentie en je krijgt dan vanuit de zendmast de muziek die bij deze zender hoort.
De zendmast is in dit geval het dier.Net als een dynamo moet de gebruiker de antenne bewegen, in dit geval door door het energieveld van het dier heen en weer gaan , om de vitaliteit van een bepaald orgaan te kunnen meten.Op de antenne staan de frequenties die bij het desbetreffende organen en weefsels horen.
Door het apparaat in te stellen op bijv 3.8 kan de lever doorgemeten worden.Door het aantal slagen te tellen wordt het duidelijk hoe de toestand van het desbetreffende orgaan is.
In positieve of negatieve zin.

Ik heb dus ook door opeenvolgende consulten gevolgd te hebben kunnen constateren dat de eerste behandeling de meeste tijd vergt..
Vervolgens kom je na 2 mnd terug en tel je minder slagen( in dit geval) omdat er vooruitgang is geboekt!
Vaak kun je na twee of drie behandelingen alweer ontslagen worden!

Holistische diergeneeskunde is alles wat met het dier te maken heeft, belangrijk: bijv: emoties,omgeving en voeding.
De behandeling bestaat uit diverse therapieen die elkaar versterken: het totale behandelplan werkt beter dan de som van de verschillende onderdelen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:11

ook nog even een aanvulling op mijn verhaal. Het onderzoek bij eric is gewoon begonnen met een ordinaire buigpruif en hij riep al gelijk dat als hij geen uitkomst bood er alsnog foto's moeten komen (durfde ik niet te laten maken Bloos I know ik ben een muts Bloos )

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 00:13

sjakie schreef:
Eric en steffi hebben een poos mijn vorige stal als standplaats gebruikt voor behandelingen. Daar eigenlijk ook negatieve verhalen gehoord.

Kan je aangeven wat voor soort negatieve verhalen je heb opgevangen?

Wat ben ik weer erg om juist dit stuk er uit te halen Haha! Maar als er negatieve verhalen zijn dan wordt hij voor mij wat meer menselijk. Dan komt het voor mij wat geloofwaardiger over....Ik weet het ik ben onverbeterbaar.......

Ik vergelijk het maar met product A wat in reclame zo mooi naar voren gebracht wordt..... dan heb ik ook altijd zoiets van eerst zien dan geloven.....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:15

woeps typefout Bloos!

had NOOIT tussen gemoeten Bloos!
solly Bloos! het wordt al laat voor het oudje. Oftwel op mijn eigen ervaring en het verhaal van een stalgenootje verder NOOIT ( Bloos ) iemand met slechte ervaringen gezien/ gehoord

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:18

sjakie schreef:
ook nog even een aanvulling op mijn verhaal. Het onderzoek bij eric is gewoon begonnen met een ordinaire buigpruif en hij riep al gelijk dat als hij geen uitkomst bood er alsnog foto's moeten komen (durfde ik niet te laten maken Bloos I know ik ben een muts Bloos )

Ik heb ook gewoon eerst mijn paard moeten "voorbrengen" in stap en draf voordat hij haar ging doormeten.

Ook ik heb geen foto's laten maken. Wat je daar ziet en wat het dier voelt zijn toch vaak twee verschillende dingen. Ik vergelijk het altijd maar met een breuk die ze in de voet van mijn man hebben gevonden terwijl ze op zoek waren naar iets anders. Die is verkeerd aangegroeid en ziet er niet uit, maar hij heeft nooit geweten dat hij zijn voet heeft gebroken en heeft er ook geen last van ...

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 00:25

sjakie schreef:
woeps typefout Bloos!

had NOOIT tussen gemoeten Bloos!
solly Bloos! het wordt al laat voor het oudje. Oftwel op mijn eigen ervaring en het verhaal van een stalgenootje verder NOOIT ( Bloos ) iemand met slechte ervaringen gezien/ gehoord

oliebol weer geen 1 Knipoog Haha! Het gaat mij geloof ik niet lukken om iemand te vinden Dus er zit niets anders op dan een afspraak te maken Knipoog

Maar ja nu de volgende kwestie.... WIE VAN DE 3 Haha! Ik heb begrepen dat er behoorlijk lange wachtlijsten zijn....... Dat wil ik Gamier niet aandoen Huilen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:32

Gewoon je gevoel volgen en bellen!

Mijn buurvrouw kon na een week al terecht?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:32

/ik vind persoonlijk steffi wat toegankelijker dan eric. Hij is meer gesloten.
nummer 3 (was rodinde Verward ) heb ik zelf geen ervaring mee.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:36

Steffi ken ik niet, maar over haar hoor ik idd ook alleen maar goeds.
Ze behandelt op dezelfde manier als Laarakker. Heeft heel lang samen met hem in de praktijk gewerkt, maar is vorig jaar voor zichzelf begonnen.
Eric sluit zich soms wat af, denk ik. Zelfbescherming, misschien?
Rodinde ken ik ook niet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:40

hij behandelde op een gegeven moment meerdere paarden tegelijk en sindsdien is hij minder gaan babbelen met de eigenaren.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:44

sjakie schreef:
hij behandelde op een gegeven moment meerdere paarden tegelijk en sindsdien is hij minder gaan babbelen met de eigenaren.

en daarom is Steffi voor zichzelf begonnen, neemt echt de tijd voor jou en je paard(is hier ruim 1,5 ot 2 uur bezig geweest alle2 de keren)

ze is echt mijn held OK dan!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 00:45

Ik vraag mij wel af hoe de "normale" DA's reageren op de namen steffie en Eric..... Niet dat het er echt iets toe doet wil het beste voor mijn paardje.....Maar zie de bui nu al hangen eigenlijk....Kan ik van de week eerst de discussie aan over de behandelmethode

Pfffff zeker bij ons op stal zijn we nog in het tijdperk.... Paarden zijn om te werken en niet goed is slager ....beetje heel cru gezegt. Er zijn er maar enkele (waaronder ik dus) die zich willen verdiepen in het paard... de rest vind het allemaal onzin ... Het is vanzelf gekomen dus gaat ook vanzelf weer weg.....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:47

ze is iig heel eerlijk en openhartig. en bij eric werd het toen eigenlijk ook wel te gek (gamier heb een minpunt Tong uitsteken )
Je stond rustig een half uur tot driekwartier met je paard in de hand te wchten op de volgende stap. Ondertussen meet hij het volgende paard op en laat die dan weer wachten. In de tijd dat je staat te wachten krijgen ze bijna allemaal een soort van plakkers op met verbindingslijnen eraan om je paard te balanceren.
Maar je staat dus rustig een poos doelloos voor je uit te kijken. Of dat in zijn eigen kliniek nu nog zo is ....Verward geen idee

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:50

Gamier schreef:
Ik vraag mij wel af hoe de "normale" DA's reageren op de namen steffie en Eric.....

mijn eigen DA heeft net een opleiding homeophatie afgerond *LOL* maar ook hij is heel nuchter. Alles wordt op normale wijze onderzocht. Komt daar niks uit wordt er heel kritisch gekeken naar de omstandigheden waarin het paard wordt gehouden.
Ik mocht het bijv doen met (hijhad gelijk hoor) "als je op je oude stal was blijven staan had je hem zelf naar de slager gereden, daar kunnen steffi of eric niet tegenop werken"
Wat bleek de bakbodem was zo scheef dat hij daar nooit had kunnen herstellen van zijn kwaal.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 00:58

sjakie schreef:
(gamier heb een minpunt Tong uitsteken )

Joeppie!!!!!!!!! Nee geintje natuurlijk! Knipoog

Ben al voor 99% overtuigt hoop alleen dat we snel terecht kunnen bij Eric of Steffie... Maar zoals ik al zei ik wacht wel even de bevindingen af van mijn DA... (dat vertrouwen heeft hij wel verdient) die mag eerst klinisch kijken en vandaar uit gaan we behandelen....

Maar dat er iets niet goed zit in 1 wervel staat voor mijn als een paal boven water. Het is niet normaal dat een paard tegen het plafoon vliegt als je op 1 wervel lichte druk uitoefend. Ik vind het eigenlijk nog een wonder dat hij tijdens het rijden niet vervelend doet. Het zadel druk wel niet op die wervel (die recht onder de boom zit) maar toch.....

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 01:10

sjakie schreef:
ze is iig heel eerlijk en openhartig. en bij eric werd het toen eigenlijk ook wel te gek (gamier heb een minpunt Tong uitsteken )
Je stond rustig een half uur tot driekwartier met je paard in de hand te wchten op de volgende stap. Ondertussen meet hij het volgende paard op en laat die dan weer wachten. In de tijd dat je staat te wachten krijgen ze bijna allemaal een soort van plakkers op met verbindingslijnen eraan om je paard te balanceren.
Maar je staat dus rustig een poos doelloos voor je uit te kijken. Of dat in zijn eigen kliniek nu nog zo is ....Verward geen idee

Ja, dat is nog zo Haha!
Wij trekken er echt altijd een hele ochtend voor uit, want je bent zo 1,2,3 niet klaar daar.
Ik vind het niet echt vervelend, je paard krijgt inderdaad wat waslijn achtige dingetjes op zijn lichaam meestal, en daar relaxen ze wel van lijkt het.
Verder hebben ze koffie, chocomel en een stapel boekjes Haha!
En alle patienten staan daar naast elkaar, dus je kunt ook bij je buren meekijken, is ook weleens interresant Lachen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 08:53

Heeft iemand ook de ervaring dat een van deze mensen iets met een ernstig artrose geval kan doen?

Wat betreft slechte kritieken Gamier, er zijn natuurlijk altijd gevallen waar echt niets meer aan te doen valt. Of iemand, zoals al genoemd, die het zelf steeds weer verkeerd doet b.v. of eigenwijs met foute dingen doorgaat.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:18

Bij Laarakker duurt het altijd lang, ja. En hij doet idd meerdere paarden tegelijk. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, omdat mijn paard ermee geholpen is. Bovendien kan hij op deze manier meer paarden helpen en zijn de wachttijden korter. Reken trouwens bij Laarakker op een wachttijd van minstens een maand. Tenzij er een afspraak tussenuit valt, dan kun je soms eerder terecht.

Margee, mijn artrose(/slijtage)verhaal ken je natuurlijk. Ik denk dat dat niet echt vergelijkbaar is met het geval van jouw paard ...

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:02

Ik vind Steffi echt heel eerlijk en het lijkt net alsof ze het ook met alle paarden goed kan vinden..
En over Steffi heb ik eigenlijk nog nooit slechte verhalen gehoord.
tjaa bij Eric ben ik weleens meegeweest met iemand en toen vond ik het wel allemaal wel erg chaotisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:12

Citaat:
Ik vraag mij wel af hoe de "normale" DA's reageren op de namen steffie en Eric

Die van mij belachelijk
Het ging dan niet om Eric of Steffie maar een ander "zweverig" persoon.

Volgens DA kon Kawa beter naar de slacht, volgens zweverig typ was het heel simpel.
En die laatste had gelijk.

Toen ik de DA die toen die diagnose 2 maanden later zag, reageerde zij erg belachelijk dat ik zo blij was dat mijn paard genezen was.

Maar zo zullen ze vast niet allemaal zijn.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:47

Gamier schreef:
Ik vraag mij wel af hoe de "normale" DA's reageren op de namen steffie en Eric..... Niet dat het er echt iets toe doet wil het beste voor mijn paardje.....Maar zie de bui nu al hangen eigenlijk....Kan ik van de week eerst de discussie aan over de behandelmethode

Pfffff zeker bij ons op stal zijn we nog in het tijdperk.... Paarden zijn om te werken en niet goed is slager ....beetje heel cru gezegt. Er zijn er maar enkele (waaronder ik dus) die zich willen verdiepen in het paard... de rest vind het allemaal onzin ... Het is vanzelf gekomen dus gaat ook vanzelf weer weg.....

Een goede vriendin van mij liep ook te klooien met de rug-bekken van haar paard.
Onze eigen va kon er op een gegeven moment niets meer mee, en via hem is ze bij eric terecht gekomen OK dan!
En voor jou helaas ook hier geen negatief woord!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:53

Ik ben super, super tevreden over Rodinde. Ze is ook regulier DA en er is niets zweverigs aan. We zijn er met diverse paarden een paar keer geweest en zijn nooit met een volledige medicijnenkast naar huis gestuurd. Ik vind juist dat zij erg practische oplossingen en tips heeft. Zo is Pablo tamelijk neurotisch aangelegd Knipoog en ze adviseerde om hem gewoon wat gekookte havermout te voeren voor zijn maag. Ik ben dij reguliere DA's met veel duurdere oplossingen naar huis gestuurd

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 11:02

irvyarabier schreef:
Ik vind Steffi echt heel eerlijk en het lijkt net alsof ze het ook met alle paarden goed kan vinden..
En over Steffi heb ik eigenlijk nog nooit slechte verhalen gehoord.
tjaa bij Eric ben ik weleens meegeweest met iemand en toen vond ik het wel allemaal wel erg chaotisch.

Als ik het zo hoor is het bij Eric erg druk..... Gamier is een echte stresskip en zal volledig uit zijn koker gaan met al die paarden om hem heen..... Dat wil ik hem niet echt aandoen. Ik hoorde net van mijn buurvrouw dat hij halve wegen februari hier in Sint Willibrord komt misschien kan ik nog een plaatsje bemachtige al is half febr. nog wel ver weg .... en tja Steffie komt natuurlijk op locatie wel zo rustig voor Gamier.....

Moeilijk hé keuzes maken Haha!