wie heeft er een oplossing?wil hoofdstel niet om !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:50

Dit probleem hebben we ook welleens op stal met de jonge paarden, meestal hebben ze gewoon geen zin om te werken.
En als je hem vastzet (aan iets stevigs) en hij gaat hangen, laat hem maar mooi hangen!!Dan doet ie het gelijk nooit weer, en hij breekt zijn nek heus niet zo snel...
En als je de stal inloopt en hij keert zijn kont, dan gewoon streng zijn, en via de zijkant naar zijn hoofd lopen, niet bang worden dattie trapt, dan doen ze niet zo snel als je zou denken

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:58

Mag ik trouwens vragen wat voor bit je bij hem hebt?

xxx naomi

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:38

Ik ben het met Nimmedor eens, mijn paard heeft een keer of drie gehangen in het touw, maar dat is echt over. Ze heeft ervaren dat het geen pretje is, die druk achter je oren. Ik heb een jong paard en heb een trailerrubber aan de ring omdat deze meerekt. Werkt perfect, het schiet los als ze te hard trekt. Ik denk ook dat je niet over je heen moet laten lopen, je paard heeft dduidelijkheid nodig, hij probeert je uit. en nu je hebt gecontroleerd of er verder niets aan de hand is, is dat de enige conclusie die je kan trekken. Dus idd. van opzij of van voren benaderen en streng toespreken als hij lastig gaat doen. Sucses!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:14

Mijn paard is een keer gaan hangen en toen brak het touw. Normaal doet hij het niet, maar ik wou z'n voorpluk natspuiten en een plantenspuit en dat vond hij niet leuk. Dus nu maak ik het touw altijd even los als ik met water bezig ben.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:32

NoOoMiE schreef:
Mag ik trouwens vragen wat voor bit je bij hem hebt?

xxx naomi

ik heb er een D-trens . eerst had ik een watertrens maar dat vond hij niet zo fijn. ik denk dat er kleine velletjes tussen kwamen.
nu ik dit bit heb gaat het rijden ook beter.

maar wat de andere zeggen, ik denk ook dat hij me gewoon voor de gek houd. ik zet hem gewoon vast laat hem gewoon hangen en zal voortaan wat strenger worden. anders verpest ik hem dadelijk nog.
dan krijgt hij steeds meer "makementjes"