Ben ik de enige die nog geen paspoort heeft??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:11

Kylan schreef:
Zelfs voor het omzetten op mn naam moest ik lidworden bij het KWPN!!! Echt belachelijk. We hadden dus gebeld om het te vragen zei zo'n muts dus dat je lid moest worden. Later, toen ons paspoort al terug was, hoorden we van andere mensen dat ze het gewoon opgestuurd hadden, geen lid zijn geworden en toch en paspoort op hun naam hebben... Hoezo KWPN heeft zn zaakjes niet op orde...

Nu haal je 2 dingen door elkaar....
Het bij de KWPN te naam stellen van je paard is wat anders dan je paard laten chippen en dat laten registreren door de KWPN.
Het KWPN is een vereniging en die heeeft dus regels, 1 van die regels is dat alleen leden een paard op naam kunnen laten zetten ...

dan de I&R regeling: geen enkel stamboek of paspoortuitgevende instantie mag of kan iemand verplichten lid te worden van die vereniging, instantie als die persoon zijn/haar paard wil laten chippen wel of niet in combiantie van een paspoort ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:31

Alane, betekend het dat ik gewoon een paspoort bij het KWPN kan aanvragen , zonder eerst lid te worden?Op hun webpagina staat vermeld dat voor de aanvraag voor een paspoort men eest lid moet zijn.

Mijn paard is KWPN-er maar staat niet op mijn naam, nog op de naam van de fokker. Dus dat kan zo blijven. Dus paspoort op naam van paard met ikke als eigenaar vermeld op paspoort, maar volgens KWPN staat paard nog op naam van fokker? Dan is het 35 euro, anders het lidmaatschap erbij vind ik wel duur, en ik heb er niets aan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:39

Dat klopt.
De KWPN maak dus onderscheid of hoort ze te maken tussen op naam zetten en paspoort aanvraag en alleen een paspoort aanvraag.
Ik zou in principe mijn shet ook via de KWPN kunnen laten chippen en van paspoort voorzien.
Het een en ander is na te lezen op de site van de PVE/PVV
www.nl-paardenpaspoort.nl
daar staat duidelijk dat een rasvereniging geen lidmaatschap mag koppelen aan een paspoort aanvraag.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:50

Ik heb mijn paard begin vorig jaar door de DA laten chippen en een half jaar later bij de KNHS een paspoort aangevraagd. Met het formulier van de DA. Ik was in totaal wel meer kwijt dan 30 € trouwens!
Ik hoorde een tijdje geleden dat je paard gechipt moet zijn omdat de Rendec het anders niet komt ophalen. Dan moet je alsnog je dode paard laten chippen! Is ook niet echt fijn.