In een boek dat ik heb met de titel Natuurlijk Paardhouden en schrijver Jo Bird met bijdragen van Pat parelli staat het volgende
Suikerbietenpulp is een bijproduct van suiker; een goedkoop en smakelijk voer dat rijk is aan eiwitten, vezels, energie en calcium.
Verder staat er een tabel in waarin de bestandelen van hooi en andere vezelrijke soorten voer in genoemd staan. Helaas krijg ik deze er niet op gezet, maar ik zal het vanavond of binnenkort nog eens proberen.
[/img]
LittleKathy
Geplaatst: 19-01-05 12:57
Citaat:
sorry maar dat is geen mening maar een feit
Bewijs dat maar eens, want zoals je leest zijn er ook mensen die iets anders vinden. Denk wat je wil toch?
Jytte
Geplaatst: 19-01-05 14:20
wat is dit een trap na?
Solvej
Geplaatst: 19-01-05 14:22
Op 't werk krijgen ze pulp (gewoon gemaakt van pulpbrokken van Pavo), Slobber, extra mineralen en flink hooi bijgevoerd om ze wat aan te laten komen en dat helpt prima in korte tijd.
LiekeLieke
Geplaatst: 19-01-05 14:24
manonnetjoe schreef:
Bewijs dat maar eens, want zoals je leest zijn er ook mensen die iets anders vinden. Denk wat je wil toch?
ik kan dat idd bewijzen ik heb schoolboeken waarin alles staat over het correct voeren van een paard en waarin ook staat dat veel mensen zich vergissen in bietenpulp... je kunt beter maismeel en goed hooi voeren want dit heeft een veel betere voedingswaarde en is beter voor de dikmakerij... Maar als je dit allemaal niet wil geloven is dat je goed recht..
_Rosa
Geplaatst: 19-01-05 15:02
mijn pony was eerst ook heel mager, toen heb ik haar bietenpulp gegeven en je zag haar groeien!!
Schatjes
Geplaatst: 19-01-05 17:12
Hier is dan de tabel met voedingswaardes etc. Kan je zelf uitzoeken wat jou het beste lijkt.