Overigens: DNA bepaling kost een week. Willen ze dan een week wachten met de uitslag van de wedstrijd?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Creamer schreef:Aha... in het kader van: als we iets verkeerd doen, waarom de rest dan niet?
Is het óf .. óf .., in jou situatie?
Garnalenwijsheid

leentje schreef:Elektronica hoort NIET in een levend wezen thuis (zou je zelf zo graag met een chip rondlopen? als ik de Nederlanders hier op Bokt al zie steigeren over het feit dat ze nu opeens met een ID moeten gaan rondlopen......)
) napoleon schreef:Overigens kan ik me wel voorstellen als je je paard op een zo natuurlijk mogelijke manier wil houden (en zoals vele van deze mensen geen wedstrijden rijden) je je paard liever niet wil laten chippen. Wat mij alleen opvalt is dat het voornamelijk wedstrijdruiters zijn die moeilijk doen over het chippen om bepaalde redenen die ik niet goed snap. Wedstrijden zijn ook onnatuurlijk etc. etc. etc.

leentje schreef:Alane, imo moeten ze dan maar gewoon een beslissing nemen in de trand van: elk veulen dat geboren wordt krijgt standaard naast zn veulenprik ook ineens een chip ingeplant, net zoals dat bij alles wat een oormerk moet dragen ook van jongs af aan gedaan wordt.
En dan zal dat idd na een tijd als doodnormaal beschouwd gaan worden.
Citaat:Maar niet nu opeens iedereen het door de strot komen duwen, ook voor paarden waar geen wedstrijden mee gereden worden, waar niet mee gefokt wordt, paarden op pensioen, ...
Citaat:Elektronica hoort NIET in een levend wezen thuis (zou je zelf zo graag met een chip rondlopen? als ik de Nederlanders hier op Bokt al zie steigeren over het feit dat ze nu opeens met een ID moeten gaan rondlopen......)

Taaclover schreef:Bij de fjorden lopen ze heel erg voor.
Daar doen ze al jaren en jaren DNA testen en vanaf 97 is het chippen van de geboren veulens al verplicht
Taco heeft hem dus al gekregen als veulen en is ook DNA getest.
Taco heeft dus bijna 7 jaar zijn chip en ik heb er nog niets van ondervonden dat hij er last van zou hebben.
Suzan1 schreef:ik snap die commoties niet voor het chippen. Het wordt nu eenmaal als regel gesteld. Er zij ergere dingen in de wereld.