Paard is fanatieke zand gaan eten ineens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 20:49

Ze staat nu gewoon even niet meer in de padock Knipoog
Ga morgen misschien even zo'n muilkorf halen, dan hoef ik teminsten er niet steeds met me ogen op te liggen Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:17

sas00 schreef:
Ik weet niet wat je suggereed maar ik heb nadat ik het 2 keer heb gezien meteen maatregelen genomen Knipoog
De veearts is gebeld maar kon weinig doen behalve advies geven, wat ik ga opvolgen>
zoals eerder is te lezen in dit topic Knipoog

Verward Ik bedoel er verder niets mee...
Het was een goedbedoeld advies, omdat het echt een drama kan worden!
Dus als je jezelf aangevallen voelt door mijn waarschuwing Bloos , dan was dat enkel en alleen bedoeld om je alert te maken, dat je er niet te "licht" over denkt dat je paard zand eet OK dan! !

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:07

Kaja schreef:
:? Ik bedoel er verder niets mee...
Het was een goedbedoeld advies, omdat het echt een drama kan worden!
Dus als je jezelf aangevallen voelt door mijn waarschuwing Bloos , dan was dat enkel en alleen bedoeld om je alert te maken, dat je er niet te "licht" over denkt dat je paard zand eet OK dan! !

Oké, Knipoog dan heb ik het verkeerd opgevat...
Het was ook niet de bedoeling om vervelend over te komen hoor OK dan!
Inmiddels is zo'n muilkorf gekocht en kan ze weer in de padock staan.
Het ziet er misschien een beetje zielig uit maar ik vind het beter dan dat ze alleen buiten komt als ik wil rijden en verder in de winter niet haar ei kwijt kan vandaar.
De veearts moet over 2 weken komen voor de enting en dan ga ik toch nog even beginnen over het: zand eten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:40

sas00 schreef:

Het ziet er misschien een beetje zielig uit .

Als hij zandkoliek krijgt is het nog veel zieliger....
Mijn vriendin heeft een zandloze paddock gemaakt voor haar paard, maar dat is niet voor iedereen een optie....
Dit paard was overigens geen zandeter, maar kreeg teveel binnen via het wroeten in de grond en via het hooi en kuil wat in het zand lag...

Succes verder OK dan!