Runningkawa: ze adverteren vaak op www.agdirect.com Dit is een Amerikaanse site dus het kan zijn dat ze daardoor de dollartekentjes in hun ogen krijgen en een gewone Nederlander het paard voor een normaler bedrag aanbieden
Jan_324
Geplaatst: 27-12-01 21:34
Onbetaalbaar voor een normaal mens, ik denk dat de echte toppers zoals deze voor normale mensen niet te betalen zijn. En als je hem slecht rijd laat je hem ongelovelijk in waarde dalen.
Pril
Geplaatst: 27-12-01 21:42
Het zullen zeker wel goede paarden zijn, maar echte toppers? Een goede ruiter kan van een werkwillig paard heel wat maken. Als deze paarden bij een beginner terecht waren gekomen hadden ze waarschijnlijk ergens in de B rondgelopen met hun kop in de lucht en hadden ze 8000 gekost.
Stacy S
Geplaatst: 28-12-01 00:29
[quote="grassie"] inderdaad, dat soort paardjes zijn vaak heeeeel duur... die rainbow schimmel is ook heel mooi!
ik moet je trouwens ff waarschuwen; paarden die op hun 5e al Z lopen zijn vaak op erg jonge leeftijd ingereden, en (ik heb het zien gebeuren) krijgen op iets oudere leeftijd vaak problemen met van alles, omdat hun gewrichten ed overbelast zijn ofzo.
ik druk het nogal onhandig uit, maar het is echt zo! kijk uit met dat soort paardjes, hoe leuk ze ook klinken! [/quote]
Hoeft niet hoor.
een meisje van mijn club heeft in minder dan een jaar haar pony van 3 naar ze M2 gereden! echt erg knap! verder had ze niet eerder zo hoog gereden en ook niet op een ander paard ofzo. ze heeft hem zelf beleerd, eerst was ie ook erg vervelend! Dus het HOEFT niet hoor. en ik denk dat mensen van zulke trainingsstallen er genoeg verstand van zullen hebben om hun paarden niet tevroeg in terijden
Groetjes!!! Mij!
Dees
Geplaatst: 28-12-01 09:41
O jakkie, hier lees ik iets waar ik dus even helemaal niet fris van wordt.... Stacy, zo knap is het niet van dat meisje om haar drie-jarige pony naar de m2 te rijden. Dat juist getuigt van weinig kennis en respect voor paarden en zeker weinig begrip voor de ontwikkeling van het paard. Het getuigt van een bijzonder korte termijn visie, die pony zal waarschinlijk niet de respectabele leeftijd van 25 halen met een ruiter op zijn rug. Een paard en pony hebben tijd nodig om de belasting te kunnen aanvaarden, ze moeten het niet alleen psychisch aankunnen maar ook lichamelijk. Een driejarige is zo groen nog, op beide vlakken, het is gewoon onverantwoord zo'n paardje uit te buiten. een driejarig M2 paard getuigt van een groot talent onder het zadel, maar een ONBENUL in het zadel. Dat is geen klasse, dat is dom.
Verder voor Jessica, ik zou als ik jouw was die wat oudere leerpaarden niet uitvlakken hoor! Eigenlijk om dezelfde reden als hierboven. Een 5 jarig paard kan dan wel Z zijn, maar geroutineerd kan je nog niet van spreken. Best kans dat zo'n paard met een minder geleerde ruiter erop binnen notime niet meer Z-capabel is. Een ouder paard klinkt misschien minder stoer, maar die heeft zich wel bewezen in de sport (let op: heeft bewezen de arbeid te kunnen doorstaan; hij is immers ouder geworden dan de beruchte 8 jaar), van een wat ouder paard mag je verwachten dat jij hem niet zomaaar een tandje lager rijdt en bovendien kan je met een wat ouder paard ook echt nog jaren plezier beleven. Een gezond paard kan echt wel tot zijn 18de, 20ste mee in de basissport. Van zo'n paard kon je nog wel eens veel meer leren dan zo'n onervaren groentje die toevallig wel de Z in huis heeft dankzij een handige ruiter. Alleen aan beginnen als jij zelf ook zo'n handige Z ruiter bent, maar in dat geval koop je veel beter onbeleerd.....
Succes met je aankoop. Staar je niet blind om mooi, je wilt ook vriendelijk en betrouwbaar. en een flink stuwende achterhand....zou ik niet aan beginnen, je wilt namelijk een dragende achterhand (stuwen is voor trekpaarden )
Martenique
Geplaatst: 28-12-01 18:29
dan zijn alle paarden bij ons op stal inelkaar getrokken??????????
Wij hebben heel veel contact met stal groenraven,ze verkopen hun en paarden van klanten etc ook naar Amerika,onze pion schimmelmerrie is ook naar Amerika verkocht via Stal Groenraven,ga maar naar horses for sale en dan naar beneden scrollen,continental horses,die schimmelmerrie,ze heet mion,er zitten foto's bij. Ik weet zeker dat dit paardje verkoccht zal worden,is het niet in Nederland dan is het wel in Amerika,die amerikanen zijn gek,ze geven zo 2 ton uit!!!!!
Onze merrie is weggegaan voor f 25.000,- dusseh ik weet niet hoeveel orion weg zal gaan....
Succes!!!!
Bettine
Geplaatst: 28-12-01 19:40
de paarden op deze site zijn volgens mij allemaal duur!