Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wel zo veilig.
, ga lekker naar de kindboederij ofzo. Dadelijk staat de pony met zijn hele hebben en houden in de achtertuin en vind ze er geen klap aan
. Wat moet je er dan mee. Eigelijk vind ik het geen goed idee
. Ga met haar naar iemand toe die shetjes heeft, en laat haar daar een paar keer per week rommelen met de beesten.
En als je graag beesten in je achter tuin wil, neem dan iets van geitjes of konijnen. Maar zeurt ze als een jaartje of 12 is nog om een pony, dan kan je er altijd alsnog aan beginnen.
succes met je beslissing.
) maar soms willen ze spelen en lopen ze een meisje van 3 nog wel eens perongeluk omver. Shetlanders kunnen heeeel oud worden...dus een ruin van 15 gaat nog best lang mee...als hij tenminste helemaal gezond is en blijft. Ik verzorgde vroeger een Shet die 42 is geworden...

stef schreef:Ik vind veel shetlanders absoluut geen kinderpony's. Ondanks hun geringe maat zijn ze vaak niet de makkelijkste.
Ook een pony alleen houden is niet ideaal. Het kan natuurlijk wel, maar een pony is en blijft een kudde dier.
Voor nog geen 50 euro heb je (in nederland, belgie weet ik niet) een papierloos hengstveulen.
Misschien beter wat langer wachten tot je dochter een jaar of 6 is en dan voor een leuk klein welshje o.i.d. gaan
en nog iets: heb een degelijke stal op de weide staan? ponies zijn wel taai maar hebben toch beschutting tegen regen wind en kou nodig!