bandages, peesbeschermers of toch maar niets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bandages, peesbeschermers of toch maar niets om de voetjes

bandages
12 (23%)
peesbeschermers
25 (48%)
niets
15 (28%)

Totaal aantal stemmen: 52

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:16

Oscarlover schreef:
Hoezo is het beter voor de pezen om niks om te doen eigenlijk, dat lees je zo vaak???

Vraag ik me ook wel af eigenlijk

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:18

Ik heb ingevuld dat ik geen gebruik maak van enige beenbescherming maar dit komt omdat ik het normaliter ook niet gebruik. Nu wil het geval dat ik een jonge merrie van 2,5 jaar heb en deze nogal onstuimig is met losgooien en ik bang ben dat zij daardoor haar pezen beschadigd. Dus eigenlijk gebruik ik ze wel... maar zodra ze niet meer nodig zijn en het dus gewoonte zou worden dan wens ik ze niet meer te gebruiken. Ik ben meer van de blote benen Haha! . Hoogstwaarschijnlijk duurt het nog wel even voor ik ze niet meer nodig heb maar ja.
O ja, met springen zou ik ze weer wel gebruiken voor de veiligheid... Schijnheilig
Mmm, tegenstrijdig ben ik zeg... maar ach, wat zou het.
Laatst bijgewerkt door Bacannie op 11-01-05 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:22

altijd (longe, losgooien, stapmolen, rijden, aan de hand stappen): peesbeschermers en beschermers achter.
met longeren/losgooien bij de 1 ook altijd springschoenen.en soms ook bandages, maar meestal gewoon kappen, omdat dat makkelijker schoon te maken is. (denk niet dat mn huisgenoten het waarderen als er zand in de wasmachine zit)

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:58

ik gebruik meestal peesbeschermers en af en toe gebruik ik bandages. Ik doe nooit niks om. Haha!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:02

Ik gebruik altijd peesbeschermers en strijklappen omdat mijn paard nogal strijkt. verder vind ik het gewoon een fijn idee om met peesbeschermers te rijden zodat ze zichzelf daar ook niet aantikt.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:22

Ik gebruik altijd peesbeschermers, omdat ze ijzers onder heeft en vaak met haar achterbenen 'aantikt' voor. Bandages doe ik niet aan, ben er een uur mee bezig om ze om te doen, en heb vaak gelezen dat het alleen maar slecht is. (Warmte, knellen en blessures)

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:08

ik doe alleen peesbeschermers om tijdens lange buitenritten en springen en soms ook met een zware les, maar die krijg ik nu toch niet meer.
Bandages werk ik niet mee, heb trouwens ook in het Bit gelezen dat het nutteloze dingen zijn die alleen maar voor de sier zijn. Of het zo is is niet mijn mening, ik heb nog nooit gebandageerd, ik kan het niet eens!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:14

In principe helemaal niks!
Maar soms peesbeschermers voor en bandages achter!
Toen hij ijzers had altijd peesbeschermers en springschoenen , anders trapte hij zijn ijzers er af.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:20

Die van mij heeft altijd peesbeschermers en strijklappen om. Met longeren, dressuur en springen. Waarom omdat ze soms nog wel een rare sprongen maakt.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:28

Om de voorbenen peesbeschermers, om de achterbenen strijklappen. Ook als hij los gaat.
Zeker na zijn peesblessure ben ik extra voorzichtig geworden, ales wat ik kan voorkomen doe ik.
Maar wat het rijden betreft, hij is rondom beslagen en wil zichzelf nog wel eens aantikken. Puur veiligheid dus.