Poll: Manege of Boerderij/pensioenstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manege of boerderij (pensioenstal)?

Manege
12 (9%)
Boerderij/pensioenstal
111 (90%)

Totaal aantal stemmen: 123

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:18

Heb gekozen voor pensionstal. Mijn bijrijfries staat er en het is lekker rustig (staat met 7 andere paarden) en hardstikke aardige en gezellige mensen Lachen en vooral: geen gezeik! Hiervoor op een manege gestaan, waar sommige mensen het altijd beter wisten enz... dat hebben we bij ons op stal gelukkig niet Lachen

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:23

Zeker te weten pensionstalling! Het eerste waar ik naar kijk is eigenlijk de weidegang Haha! en daarna naar de stallen en als laatst naar de mogelijkheden om te rijden.....
Op een manege zou ik geen moeite hebben met lessen, want dan ga ik gewoon naar buiten met mijn paardje.....maar soms is het toch wel lekker om op jouw tijden even de bak te kunnen gebruiken...
Op pensionstalling heb je vaak minder mensen, maar wel bekende gezichten elke dag. Mijn paard vind al die drukte niet zo...dus dat kan ik haar niet aandoen! Verder hoeft ze ook geen risico te lopen dat iedereen haar snoepjes etc voert die ze niet mag hebben....
Wat ik vaak op manege zie is dat iedereen zich met je wil bemoeien en dan vaak niet de mensen die er staan, maar de lesklanten etc. Ik vind dat zo irritant!
Doe mij maar lekker een boerderijtje met weinig pensionklanten hoor! Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:01

Ik heb gekozen voor boederij/pensionstal.
Mijn pony's staan ook bij een boer. Er komen daar niet veel mensen, dus het blijft overzichtelijk. En weidegang vind ik gewoon heel belangrijk. Ik wil dat mijn pony's dag en nacht buiten zijn. We hebben ook alledrie geen luxe nodig. Lachen

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:40

Ik heb ongeveer vijf jaar lang op een goede manege gestaan, daarna ben ik verhuist en is mijn paard op een boerderij pensionstalling komen te staan.
Ik moet zeggen dat het laatste mij beter bevalt ht is wat gezelliger en gemoedelijker, en er is ook veel meer weide gang dan dat ik op de manege had.
Ik heb dus gekozen voor de penionstalling/boerderij.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:42

Pensionstal zeker weten. We hebben de paarden thuis staan en die rust bevalt me wel. Een manege zou voor mij te druk zijn o.a.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:56

Ik heb Ivanka op een boerderij staan. Opzich heb ik er helemaal geen faciliteiten, maar heb wel veel grond tot mijn beschikking en ik rijd dus gewoon in de wei. Ook heb ik op korte afstand een bos dichtbij. Plus heb ik helemaal geen gezeur van iemand daar. Én ik hoef ook nog eens geen stalgeld te betalen Haha!.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:05

Okkie1 schreef:
Pensionstal zeker weten. We hebben de paarden thuis staan en die rust bevalt me wel. Een manege zou voor mij te druk zijn o.a.

wij hebben ze niet aan huis staan maar bij een particulier en het is zo heerlijk rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:15

optie "eigen weitje" staat er niet bij Knipoog

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:51

Pensionstal. Omdat je daar geen last hebt van manegelessen, en geen last hebt van rondrennende kinderen. (pennymeisjes Tong uitsteken)

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:56

hoi..

Ik heb mijn paarden gewoon bij mijn eigen huis staan, waar we 7 boxen hebben voor onze paarden. En als ik zou moeten kiezen zou ik liever op een pension stal staan dan op een manege. Omdat je bij een manege altijd moet kijken als er geen les word gegeven als je wilt rijden.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:57

ik sta op een leuke pensionstal; is van alle gemakken voorzien, zijn perfect voor de paarden en iedereen die er staat komt voor hetzelfde doel; eigen paard.
heb dan ook geen last van kindertjes die vragen of ze mogen uitstappen/poetsen etc etc, daarnaast is t maar 3km van huis en is het nog van vrienden ook! OK dan!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:58

Mijn paardjes staan op een manege, heb met mijn pony op een pensionstal cq boerderij gestaan, was allemaal heel goed hoor, maar ben gewoon op de manege te veel verwend met een dak boven mijn hoofd als het regent en ook heel belangrijk, ik heb graag veel mensen om mij heen!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:12

ik heb op allebei gestaan. dus manege en boerderij en pensionstal.
ik vind het alledrie wel wat hebben.
manege is gezellig, veel te doen enzo
pensionstal is rustig, meer tijd voor jezelf en paard
boerderij is ook wel lekker, maar ook meer werk (meestal)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:17

Mijn paard staat op een pensionstal. Ik heb eens geïnformeerd naar stalling op een manege bij mij in de buurt maar aangezien de weidegang hier verre van optimaal was en aangezien je er enkel op onmogelijke tijden (voor mij dan Knipoog) kon rijden heb ik hier maar vanaf gezien. Een pensionstal past gewoon het beste bij mij qua planning en mijn wensen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:00

Ik heb op een manege gestaan en sta nu op een pensionstalling. Nou dat laatste 1000x liever. Een manege wordt vreselijk veel geroddeld en op een pensionstal is het rustiger! Mirk is een heel ander paard geworden!

Natuurlijk verschilt het per manege en per pensionstalling...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:08

Ik heb hiervoor op een pensionstal gestaan en sta nu op een manege!
Op de pensionstal werd erg veel geroddeld en bemoeid en nu op de manege is het een stuk rustiger van manegekinderen heb je eigenlijk geen last omdat het toch een beetje gescheiden is!
Bij ons is tussen de lessen door wat uurtjes om vrij te rijden en er altijd wel een bak waar je in kan rijden.
Ik vind het ook gezelliger, omdat er meestal altijd wel iemand is en nu kan ik ook gewoon in de avond naar stal wat eerst bijna niet te doen was vooral niet in de winter...

Ik heb niet gestemd, omdat het er ontzettend aan ligt op welke manege of stal je gaat staan....
Er zijn een hoop maneges waar ik echt niet zou willen staan!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:49

Pensionstal omdat het rustiger is en je echt met je paard bezig ben.
Geen penny meisjes...... heerlijk rustig Schijnheilig

Manege is gezelliger maar soms als ik gewoon ff ga kijken zie ik geen paard maar alleen de bar. Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:53

mijn pony staat op een zorgboerderij Lachen echt helemaal geweldig!! ze stond daar al toen ik dr kreeg... en ik werk daar ook al een tijd maar het is er lekker rustig, mooie omgeving, hele jaar weide gang, niet duur en gezellige mensen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:58

Z'n pensioen duurt nog wel even hoor Knipoog

Een manegebedrijf spreekt mij niet zo aan en ik wil ook wel een beetje faciliteiten hebben, dus dan kom je al gauw op een pensionstal uit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:34

ik heb mijn vorge paard en pony op de manege gestald gehad en had het daar prima naar mn zin!

Breitling heb ik bij een boerderij gestald gehad bijna een half jaar en ik ben blij dat ik daar weg ben!!

HIj staat nu weer lekker op de manege en hij staat daar super!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:59

Pensionstal, voornamlijk omdat wij een super gezellige pensionstal thuis hebben.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:55

Ik sta op een boerderij/pensionstal.
Het is daar erg gezellig en een gemoedelijke sfeer, tuurlijk is er onderling wel eens een ruzie maar vaak zijn die zo weer opgelost.
Er staan nog 20 andere paarden, er hoeven er van mij ook niet meer bij te komen want dan vind ik het te druk worden, hierdoor zou ik dus ook niet op een manege willen staan
Ik hoop over 2 jaar m'n paardjes thuis te kunnen stallen, als ik die mogelijkheid krijg ga ik weg bij die pensionstal.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:56

Ik heb gekozen voor een pensionstal, waar ik sta is het gewoon fijn. Meestal wel iemand meer en best wat luxe vind ik.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:05

Ik heb absoluut gekozen voor pensionstal. Er kan meestal (mijn ervaring) veel meer. Voor een fijnere prijs. Ik hoef niet zo nodig een binnenbak etc. En kinderen die om me heen lopen of ze me paard wat lekkers mogen geven etc. daar ben ik helemaal allergisch voor!

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:10

Geef mij maar een pensionstal, lekker rustig over het algemeen. De manege waar ik vroeger stond was altijd druk en de bak meestal bezet voor lessen, behalve rond etenstijd... nu kan ik komen en rijden wanneer ik wil..ideaal!