schreeuwende instructrise *lang*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:05

MissSisa schreef:
@Karin: Dan verschillen wij te veel van mening. Mijn instructrice/instructeur schreeuwen ook best vaak. Maar daarna is het ook klaar. Af en toe heb je het nodig Knipoog

tja dat zal dan wel per persoon verschillen Scheve mond
ik vind het van een instructeur redelijk respectloos als je tegen je leerling gaat staan schreeuwen.. die van zou het niet hoeven te doen Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:06

beetje streng zijn mag wel.. maar meteen gaan staan schreeuwen Scheve mond
zou een andere instructrice zoeken..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:09

Waterkippie schreef:
tja dat zal dan wel per persoon verschillen Scheve mond
ik vind het van een instructeur redelijk respectloos als je tegen je leerling gaat staan schreeuwen.. die van zou het niet hoeven te doen Knipoog

Ik denk dat wij een verschil verstaan tussen:

schreeuwen en schreeuwen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:56

Ik kan ook niet tegen schreeuwende instructeurs/trices Haha!

Als ik er zo over nadenk, zijn het diegene die rustig blijven en niet schreeuwen waarmee ik het beste overweg kom en waarmee ik het verste kom.
Als iemand tegen mij schreeuwt, of mij les geeft op een manier van "je kan er weer niks van", dan jaag ik mezelf op, word ik pissig, ga ik het uitwerken op mijn paard en op het einde zit ik er als een bom stress op omdat het niet lukt en iemand continue tegen mij ligt te roepen dat ik het compleet verkeerd doe en een nog gestresseerder paard. Dan denk ik ook het is mijn hobby en het moet voor mij ook niet als het zo moet Haha!

Mijn huidige instructrice heeft nog nooit geschreeuwd. Ze legt het altijd heel rustig uit en met heel veel geduld. Als ik toch ergens grondig in de fout ga, wordt haar stem hooguit wat strenger en vastberadener, maar ze schreeuwt nooit. En ik heb nog nooit een les gehad waar ik me acheraf slecht bij voelde, ik voel me elke keer weer op het einde lekker ontspannen Lachen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:42

mijn instructeur was ook heel rustig, maar zodra hij mij iets wou bij brengen en ik deed het niet, of het drong niet tot me door, of ik deed iets heel paardonvriendelijks dan schreeuwde hij wel.. en voor mij is het de fijnste paardrij-tijd in mn leven geweest.. ik kwam ergens, leerde wat goed is en wat fout.. ik bleef bij de les, als iemand altijd maar kalm en rustig blijft verlies ik mn concentratie, gewoon omdat het monotoon wordt etc.
Ik zie paardrijden echt als een sport, naast een hobby, ik WIL leren paardrijden en men mag best streng zijn en schreeuwen, niet uit kwaadheid, maaruit duidelijkheid.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:52

Er is op de manege ook wat afgeschreeuwd tegen me, maar niet op de manier als tegen jou. Ik vond het al erg als ze tegen me schreeuwde, als was het wel geplaatst, laat staan als ze zo tegen je schreeuwen als tegen jou Scheve mond
Ik zou OF met de baas gaan praten, net als je met de springles hebt gedaan, misschien kan hij eens een praatje maken met de instructise, of ze wat minder kan schreeuwen omdat er klachten zijn geweest ofzo.
Je kan het altijd proberen. En anders, ik ben het er helemaal mee eens dat je met plezier naar je manege moet gaan.. Als je dat niet doet, moet je denk ik een andere les, en als het niet anders kan, een andere manege zoeken...
Ik hoop dat het beter gaat, en dat je een oplossing vind, want zo schiet het natuurlijk ook niet op..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:54

Je hebt ook mensen die luidruchtig praten zonder dat ze schreeuwen , anderen vinden dat ze schreeuwen.
Dan heb je mensen die vanzichzelf al schreeuwen zonder dat ze dat weten ....

en dan heb je mensen die verstarren en waar schreeuwen of beter lpraten met stemverheffing ze terug zet op aarde omdat ze anders niet reageren....
Als TS van mening is dat de instructrice haar/hem alleen maar wil pesten is de beste oplossing een gesprek, alleen dat brengt helderheid.
Mijn rijinstructuer heeft ooit eens tegen mij geschreeuwd, omdat ik zijn , mijn en andere levens in gevaar heb gebracht.
Een instructeur (M/V ) heeft ook emoties.
TS: praat met je instructueur, alleen dat brengt helderheid. Net zo in als jij kan zij/hij ook geen gedachten lezen.
En men kan mij een hoop wijsmaken maar niet dat een lesgever daar staat om de leerlingen het leven zuur te maken tijdens of na een les ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:56

Ik schreeuw ook wel eens, vooral als ik wind tegen heb Haha! Haha! Haha!

soms moet je een lesklant wel eens over een streep helpen, over een grens heen laten gaan.......... en dat gaat niet zonder enige stemverheffing.

neemt niet weg dat je altijd probeert de rust in een combinatie terug te laten keren..............

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:58

Angelstears schreef:
ik vind dat er alleen geschreeuwd mag worden als er een situatie uit de hand loopt, gevaarlijk wordt
niet omdat iemand niet durft of wil

...of het niet begrijpt, of niet kan begrijpen omdat het de instructeur niet lukt om het over te brengen.

Verder ben ik het met het bovenstaande eens. Nood breekt wet, maar in alle andere gevallen bereik je bij mij meer met normale communicatie. Knipoog

Stemverheffing vind ik trouwens nog wel wat anders dan daadwerkelijk schreeuwen. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:00

waar ligt de grens vwb schreeuwen en stemverheffing?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:06

Ik ga er altijd in eerste instantie van uit dat IK het als instructeur iets niet goed doe als er een bepaalde "opdracht" niet doorkomt.....

soms heb je wel eens een miskommunicatie maar daar zal ik ook nooit mijn stem voor verheffen....

een mooi voobeeld is een jongedame die ik in de les heb met een jong paard........ paard is wel eens stout en de jongedame stopt dan met rijden.... DAT is een moment voor een stemverheffing en dan moet ik even zeggen doorrijden, doorrijden en voor elkaar zien te krijgen wat we willen........ uiteraard om daarna weer alle ontspanning in de combinatie voor elkaar te krijgen

schreeuwen doe ik niet............. slecht voor mijn stembanden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:07

Voor mij ligt die grens hier:

Citaat:
neemt niet weg dat je altijd probeert de rust in een combinatie terug te laten keren..............

Het feit dat je de rust al terug moet laten keren (in dit geval na een bepaalde uiting van de instructeur, andere oorzaken van onrust laat ik even buiten beschouwing) geeft voor mij aan dat er een bepaalde grens is overschreden. Op het punt waar ikzelf en/of het paard onrustig word(t) van de manier van communiceren van de instructeur dus - daar ligt voor mij heel duidelijk de grens tussen stemverheffing en schreeuwen.

Verder heb ik ook een grens met betrekking tot onredelijkheid: 'snap je het nou !@#$% nog niet!' - met dat soort uitingen hoeft een instructeur bij mij ook niet aan te komen. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:10

maar dat heeft niets te maken met schreeuwen ....
En de rust terug laten keren als je doorgaat met wat je doet en als na de les (mmers zijn er meerdere leerlingen) net doet of je iemand aan de telefoon hebt en de manege uitloopt.... hoe moet je dan de rust terug laten keren.
Je hoort dit verhaal van 1 kant, zeker is dit de ervaring van de TS, echter heeft het weinig zin om haar gelijk te geven of tegen haar in te gaan, de enige die dit op kunnen lossen zijn TS en de instructeur.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:11

soms moet je een grens over om een bepaald resultaat te krijgn........ maar een )@^)&*#$^snap je het nou nog niet is er bij mij nog nooit uigekomen........ zal ook nooit gebeuren ook.

Soms is een paard en ruiter zo gespannen dat je eerst over een gens heen moet om daarna de ontpanning weer te vinden..

De rust moet je overigens altijd terug kunnen brengen binnen een minuut , misschien twee.....

Ik pobeer altijf te werken vanuit rust..........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 11-01-05 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:13

Ehm Alane, ik leg uit waar voor MIJ de grens ligt tussen schreeuwen en stemverheffing. Niet in de situatie van de TS, want voor haar kan ik het antwoord op jouw vraag niet bepalen. Knipoog

Verder ben ik het met je eens dat de TS dit het beste kan oplossen met haar instructeur.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:18

ik kan dus niet lezen ...
Dacht dat het ging om TS en haar/zijn topic en niet waar mijn grens ligt of van wie dan ook....... TS is op zoek naar een oplossing niet Ik, niet Karin of welke bokker dan ook ...
TS heeft het over schreeuwen ik over stemverheffing en het verschil daartussen naar TS toe.
MAW eindeloos gepreek met hetzelfde resultaat...

sstt of ik roep Ogsnart Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:22

Alane schreef:
waar ligt de grens vwb schreeuwen en stemverheffing?

Aan wie was deze vraag gericht?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:31

gaan we nu elk woord en iedere zin ontleden?
ook vwb grammatica enzo?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:36

even een toevoeging:
Ik zit niet te wachten op schoolboek quotes over welles en niets vwb communicatie, wil je dat wel gebruiken quote dan even diegeen die het geschreven heeft, wanneer en welk boek.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:40

Ik stel gewoon een vraag, niets meer en niets minder. Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:50

dus iedere zin ontleden.....
Het gaat niet om jou en niet om mij.... TS stelt een vraag.
Ik zeg dat er verschil kan zitten tussen stemverheffing en schreeuwen, moet ik dan als reactiegever aangeven of ik het heb tegen TS of tegen een ander die reageerd?
jeuh... had je hoger ingeschat Haha! na al je off-topic reacties gepreek Clown Haha!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:34

Schreeuwen mag van mij...
heb ik soms gewoon even nodig Tong uitsteken zal ik maar zeggen.
Wel is het zo dat ik van me instructeur ook krijg te horen wanneer ik het goed doe... uitbundig zelfs.
Dat is denk ik ook het aller belangrijkste.
Ook vind ik dat de instructeur er niet moeilijk over moet blijven doen, oky, je hebt misschien wat gedaan wat beter kon maar je bent er om te leren...

Als jouw instructeur je eigenlijk zit te treiteren door je weer op een paard te zetten waarmee het niet klikt, dan vind ik dat erg kinderachtig en ik zou dan weggaan.
Wel pas nadat ik met hem/haar nog zou hebben gesproken> serieus gesprek, dus geen geschreeuw

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:12

Hobby ----> betalen ----> afgebekt worden Verward Verward = NEEN!!!!!
Het gaat bij TS niet alleen om het schreeuwen maar ze wordt ook nog eens letterlijk afgezeken met de opmerking dat ze de sfeer verpest. Idioot gewoon!
Ik zou dit absoluut NIET pikken en zocht ook GEEN andere instructrice. Ze heeft zich normaal aan te stellen (daarvoor wordt ze betaald) en haar frustraties viert ze maar bot in haar priveleven.
Kan me er ook iets bij voorstellen dat jij niet haar enige "slachtoffer" bent en daarmee is zij niet echt reclamemateriaal voor deze manege.
Dit laatste kan op een gegeven moment een probleem worden voor de eigenaar van deze manege want klanten blijven of gaan weg. Ik zou het derhalve dus opnemen met diegene die haar salaris betaald.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 10:10

ze pest me niet echt
het is alleen zo dat ik inderdaad de schuld krijg dat ik de sfeer verpest (ik ben de jongste uit de groep met mijn 19, de een na jongste is 28 de oudste 60 ofzow)
ik kan gewoon niet normaal met haar praten vanwege dit
ik durf het gewoon niet

en dat van je leerlingen over de streep trekken, kan bij mij wel, maar niet als je gaat schreeuwen, heeft geen zin luister ik toch niet naar
tenzij ik de groep in gevaar breng, wat ik nooit doe, maar de rest van de groep wel, je moet eens weten hoevaak ik in de les op de noodrem moet staan omdat een groepsgenoot weer eens geen gewone volte kan maken

ik weet niet of ze meer slachtoffers heeft, kom alleen tijdens mijn les op de manege en misschien kunnen andere mensen er wel tegen

ik vind dat je als mensen respect voor elkaar moet hebben en dat heb je niet als je begint te schreeuwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:22

Joh, er is toch geen bal meer aan op die manier, dat je daar nog moeite voor doet. Leeftijd is natuurlijk boelshit. Als was je 5 op je shetje en reed je mee!!!

Ga lekker een andere avond met een andere instruktrice of neem priveles op die manege op een goed paard van een andere dan haar. Of beter zoek een andere manege. Ik ben zo vaak verwisseld.

Het kost bergen geld, je zit er voor je lol, je wilt paard leren rijden en na dat uur met een blij gevoel het beestje op stal terugzetten.

Ik heb een tijdje met mijn eigen paard meegelest, moest dat beest aanpakken omdat het niet goed ging, arm ding hij snapte het niet en ik KON het niet. Werd ook naar mij geschreeuwd hoor, was meteen de volgende les daar niet meer te zien. Of als je vraagt wat ze bedoelen, of het beter kan worden uitgelegd omdat je die oefening nog nooit hebt gedaan en je nieuw in de les bent, zo'n juffie haalt haar schouders op gooit haar ogen in de lucht en loopt weg. Moet ik mij dan dom vinden en diep schamen? Welnee einde oefening.

Beste raad die ik je geven kan, zoek een andere stek!!!! Lang leve de lol. Trouwens arm paard met dat geschreeuw om zich heen....
Moet je bij mijn paard gaan doen, is hij helemaal over de flos hoor.