Citaat:Ik wil strakjes voor mijn dochtertje een (mini)shetlander kopen.
Wat bedoel je precies met 'strakjes'? Ik lees in je profiel dat je dochter in 2003 geboren is.
Een (mini)shetlander is geen kinderspeelgoed. Een goed opgevoede pony kan prima samengaan met kinderen, mits ze beiden onder toezicht gehouden worden!Citaat:Nou krijg ik elke keer dat ik dat meldt thuis te horen van mijn man en schoonvader dat ik dat niet moet doen omdat dat, om het maar even netjes te zeggen, niet één van de liefste pony's zijn.
Ik weet niet hoeveel ervaring jij zelf precies hebt met pony's/paarden maar zoals gezegd: ook deze kleine pony's hebben een consequente opvoeding nodig. Veel kinderpony's zijn slecht (lees: niet) opgevoed omdat ze door kinderen 'getraind' worden en ten tweede omdat veel mensen helaas álles wat zo'n schattig dier doet, leuk vinden ('Kijk wat schattig, als hij steigert is het net een circuspony'). Het geduld van veel kinderpony's wordt dagelijks uren op de proef gesteld en het is dan ook niet verbazingwekkend dat zo'n dier ook eens voor zichzelf opkomt.
Ik denk niet dat het rasgebonden is.Citaat:En is dan een hengt, merrie of ruintje het beste?
Een ruin is de beste keus.
). Hierdoor wordt over het opvoeden vaak makkelijk gedacht en dat gebeurt door onervaren mensen of kinderen. Deze kunnen een shet niet goed opvoeden waardoor hij eigenwijs en lastig kan worden.
) maar dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn!
ik les met 2 andere meisjes waarvan er 1 op de shet van me instructrice rijd! daar kan je zo iedereen opzetten en dat shetje blijft netjes lopen hoor! een echte kinderpony dus!
)