Paardenvlees?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:57

heb ook ooit paardenvlees gegeten maar vond het niet lekker, heb toen gevraagd wat voor vlees het was, en het bleek toen paardenvlees te zien!!!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:49

Ik eet geen paardenvlees, heb het nooit gehad maar ik hoef het ook niet te proeven. en ja, weer bekeken vanuit het emotionele oogpunt. wij hebben ook kippen en ik eet gewoon kip, maar onze eigen kippen zou ik zelf niet kunnen eten om het idee.
Een tijd terug moesten we thuis een paard in laten slapen, die zou ik nooit naar de slacht kunnen brengen. we hadden hem al zo lang, dat was echte vriendschap en vrienden breng je niet naar de slacht vind ik

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:12

het zal best lekker zijn maar bewust eten doe ik het niet; ik kan hem bij wijze van spreken niet eerst staan borstelen en dan sávonds op mijn bord hebben liggen.

In engeland is het sowieso verboden en mag het nog niet eens verkocht worden!!!!!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:26

Hier eten we moeiteloos een koe weg, terwijl je die in India nog geen haar mag krenken. In China is hond en kat een delicatesse en da's hier weer not-done.
Ook eten we zonder problemen varkens, terwijl die volgens de Islam onrein zijn en daarom niet worden gegeten.

Ik kan me een keer herinneren dat Midas Dekkers voor zijn programma een hamster frituurde, je wil niet weten wat voor commentaar hij daarop kreeg Lips are sealed Terwijl diezelfde mensen wel zo een lap (in India Heilige) koe opeten.

Wat mensen wel/niet eten is ook maar een kwestie van cultuur.
Iemand nog een krekel? Schijnheilig

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:31

Ik vind ze heel lief, maar eet ze ook op.... Bloos

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:00

Ik eet geen paardenvlees. Maar wel ander vlees. Het is gewoon het idee dat je een paard opeet, dat kan gewoon niet voor mijn gevoel.

Bij andere dieren heb ik er veel minder moeite mee. Al moet ik zeggen dat als ik in de auto zit op de snelweg en er komt een vrachtwagen met veevervoer voor de slacht, kan ik toch een dag of 2 geen vlees eten.
Beetje vreemd. maar jah...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:02

ik ben vega ... dan hoef je nooit te twijfelen wat je nu op je bord hebt liggen Tong uitsteken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:05

Heb nog niet alles gelezen, maar ik vind het altijd vreemd om wel ander vlees en geen paardenvlees te eten.
Ieder zijn eigen keus, maar ik eet gewoon vlees en krijg ik paardenvlees op mijn bord dat eet ik dat ook.
Een paard is imo wat dat betreft niet anders als een varken.

Daarbij eten de meeste mensen wel frikandellen enzo, en volgens mij zit daar ook wel ooit paardenvlees in.

Paardenvlees is trouwens ook erg gezond.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:20

Debo schreef:
ik ben vega ... dan hoef je nooit te twijfelen wat je nu op je bord hebt liggen Tong uitsteken

Ligt eraan, eet je ooit Wine-gums of Jam?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:09

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-23 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:25

Weet je wat het verschil is... Paarden worden hier niet gefokt voor het vlees. Anders zou er ook geen taboe op het eten ervan zijn, behalve natuurlijk vanuit de vegetariërs.

Alles wat ik lust eet ik gewoon op. Ik vind vlees lekker en zal het ook echt niet laten liggen omdat er een koe of een varken of zelfs een paard voor is gestorven. Zo is het leven, zo zijn de mensen. Mensen zijn de meest intelligente en ontwikkelde, maar ook de meest egoïstische dieren op aarde. Dat is nou eenmaal zo en zal nooit veranderen. Mensen eten vlees, en voor vlees moeten dieren geslacht worden.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:38

nou ik eet ook geen paardenvlees hoor!!Absoluut niet.Nu moet ik zeggen dat ik wel varken en koe eet. Schijnheilig Maja als ik van varkens had gehouden dan zou ik geen varkens vlees eten. Zo ben ik dan weer wel Vingers aflikken

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:41

barreltjuh schreef:
nou ik eet ook geen paardenvlees hoor!!Absoluut niet.Nu moet ik zeggen dat ik wel varken en koe eet. Schijnheilig Maja als ik van varkens had gehouden dan zou ik geen varkens vlees eten. Zo ben ik dan weer wel Vingers aflikken

Ik hou van alle beesten Lachen Niets liever dan een schattig kalfje of een bijdehand varken of zo'n leuk pluizig konijn. En toch eet ik ze op, yum.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:41

Ik heb vroeger wel paardenvlees gegeten maar ik vind het vies. Dus nu eet ik het niet. Ik ben het er wel mee eens dat paarden vaak een veel leuker leven hebben gehad als kippen/koeien/varkens enz. Maar zelfs als ik het zou lusten zou ik het nog niet willen/kunnen eten, gewoon simpelweg omdat er een paard in zit.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:52

Mijn vader houdt er rekening mee met boodschappen doen, hij koopt geen paardenvlees! Maar hij eet het zelf ook niet, hij had vroeger ook paarden...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:56

ik eet t niet, omdat ik t smerig vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:06

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-23 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:14

elinax21 schreef:
er worden trouwens wel paarden gefokt voor de slacht. ook hier in nederland, alleen zijn er niet veel mensen die dat weten

In ieder geval niet in de mate waarin koeien, varkens en kippen hier gefokt worden voor de slacht. Vandaar ook dat bijna niemand er erg in heeft en dat het niet voor 'gewoon' wordt aangezien om paardenvlees te eten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:22

Word echt wel voor gewoon gezien hier in Nederland. Alleen niet door paardenbeminnend volk Tong uitsteken

Ik eet het dus wel...heerlijk, een lekker stuk paardenbiefstuk of een frikandel Vingers aflikken

Net zoals dat ik ook een stuk speklap of een lekkere balgehakt erg graag eet

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:22

Nu ben ik de boeman..
Maar vlees is vlees.
Wat is nou zieliger, Als een stel koeien wordt geslacht of een stel varkens of een stel paarden.
Als het eenmaal op je bord ligt is het toch al dood en dan kan je er maar beter van genieten Haha!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:27

DANIenVLIEG schreef:
Nu ben ik de boeman..
Maar vlees is vlees.
Wat is nou zieliger, Als een stel koeien wordt geslacht of een stel varkens of een stel paarden.
Als het eenmaal op je bord ligt is het toch al dood en dan kan je er maar beter van genieten Haha!

dat ben ik zeker met je eens, maar toch doe ik het niet, ik heb er geen lekker gevoel bij.. en bovendien eet men ook geen hondenbiefstuk ofzo..

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:32

Ik neem aan dat de paardenvleesetende mensen hier dus net zo makkelijk een stukje kat of hond proeven Schijnheilig of misschien ook wel krekel of zo? Vingers aflikken

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:41

Shotime schreef:
Ik neem aan dat de paardenvleesetende mensen hier dus net zo makkelijk een stukje kat of hond proeven Schijnheilig of misschien ook wel krekel of zo? Vingers aflikken

Ik wel in ieder geval. Als iemand het voor me klaar kan maken ben ik best bereid om het te proeven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:44

Effy schreef:
Ik wel in ieder geval. Als iemand het voor me klaar kan maken ben ik best bereid om het te proeven.

Yep idd...maar ik geloof dat katten en hondenvlees eten hier niet toegestaan is.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 11-01-05 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt