Ook een shopdrang? Hoe komen jullie eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:16

Misschien nog een paar tips (gebruik ik zelf ook Lachen )

Alle, maar dan ook alle aankopen (of het nou een zakje snoep gaat of om bandages) opschrijven in een schriftje. Dan zie je precies hoeveel je ergens aan uitgeeft. Werkt bij mij ook, maar dan moet je wel de discipline ervoor hebben.

Idd bij elk dingetje afvragen, heb ik het wel nodig.

Het geld wat je daardoor over houdt op een spaarrekening zetten (en die door je ouders laten beheren Knipoog ) om te sparen voor je rijbewijs en andere grote aankopen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:01

Ik heb mezelf voorgenomen geen nieuwe spullen meer voor Ivanka te kopen, of ik moet het écht nodig hebben. Maar ik heb in het vooruitzicht dan ook een grote kostenpost, aangezien er binnenkort een kraamstal gebouwd moet worden, die daarna ook gaat dienen als "gewone" stal.

Mijn studiefinanciering maak ik sowieso elke maand al over naar mijn spaarrekening. Dat doe ik voor het geval ik het niet zou halen dit jaar en dat bedrag weer terug zou moeten betalen aan de IBgroep. Tuurlijk ga ik daar niet van uit, maar ook al blijft alles gewoon goed gaan, dan heb ik toch een mooi bedrag op mijn spaarrekening staan na een jaar!
Minstens de helft van mijn loon gaat ook naar mijn spaarrekening, die zet ik elke keer over, voor die stal die straks gebouwd gaat worden. Dan heb ik altijd wat geld achter de hand.

Ik zorg er gewoon voor dat op mijn rekening waar ik ook mee pin zegmaar, dat daar weinig op blijft staan Schijnheilig. Dat werkt bij mij het beste Haha!.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:04

Citaat:
Alle, maar dan ook alle aankopen (of het nou een zakje snoep gaat of om bandages) opschrijven in een schriftje. Dan zie je precies hoeveel je ergens aan uitgeeft. Werkt bij mij ook, maar dan moet je wel de discipline ervoor hebben.
Ik heb dus alles opgeschreven sinds November, en schrok toch aardig. Dingen die ik kocht, maar allang had, onnodig waren! Helpt wel aardig idd.

Sanne: ik hoef gelukkig geen nieuwe stal gebouwen, maar het zou wel goed zijn voor mijn idee om te sparen. Ik ga in Mei een week naar Barcelona. Reis is al betaald, maar ik moet nog eten, drinken ect ect. Auto over een jaartje...dus nog genoeg dingen om te sparen!!!!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:50

ik heb ook een goede manier gevonden om ervan af te komen. Ik sta nu met mijn paard bij een ruitersportzaak en toen ik daar ging staan dacht ik ook: 'als dit maar goed gaat'. Maar je raakt er immuun voor. Ik heb wat ik nodig heb en meer heb ik gewoon niet nodig. Ik kom elke dag in die winkel en dan zie je het niet eens meer.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:52

Ook niet als er héle leuke spulletjes zijn binnengekomen Huisvrouw? Haha!

Erika, ik ga van de zomer ook nog eens op vakantie.. Of nja, van de zomer.. In mei ook Knipoog. Oe, nog dichtbij Barcelona ook *LOL*! Ik zit in Salou dan met vriendinnen, ik wilde persé in mei omdat ik natuurlijk in de zomer niet weg kan Knipoog.

Ik heb ook geprobeerd om overtallige spullen te verkopen, maar veel mensen hebben al genoeg shabrakken en ik kreeg ze gewoon echt niet verkocht.
Wel jammer vond ik dat, want dat zijn allemaal VZH-shabrakken en ik heb eigenlijk toch echt dressuurshabrakken nodig.. Schijnheilig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:01

Tinne: Hmm...misschien komen we elkaar wel tegen!
Wat het is...ik ga eind april en Lady is eind mei uitgerekend....ik ga dus niet weg in mei!

Je spullen zijn dus nog niet verkocht Ach gut ....aahhh....
Zet ze anders op marktplaats

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:53

Nou eigenlijk niet. De eigenaresse van de winkel waarschuwt me wel als er iets heel moois is wat ik kan gebruiken. Het is wel zo dat ik laatst wel een hele gave nieuwe jas heb gekocht maar mijn oude viel bijna uit elkaar dus dat mag dan wel. Toen ik daar kwam heb ik wel een aantal dingen gekocht: nieuw bitje, m'n zadel laten verstellen, nieuw halstertje want mijn oude was te klein om over het hoofdstel te doen. Maar ja, ik wil ook meer dan alleen paardenspullen kopen. En de DA-rekeningen waren nogal hoog de laatste maanden dus ja... dan moet je heel streng zijn voor jezelf he.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:54

Haha!
ik heb er ook een beetje last van hoor Bloos
Je kunt ook gewoon een bepaald bedrag meenemen als je naar mr. Ed gaat, pinpas thuislaten Knipoog dan kun je niet anders Haha!

Ik vraag altijd van tevoren even of mn stalgenootjes me willen verbieden om dekjes of halsters te kopen Clown *LOL*

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:54

Alles uitgeven tot je niets meer hebt, dan is shoppen erg moeilijk!

Het voordeel bij mij is dat ik niet echt heel erg dicht in de buurt van winkels woon dus ook niet zovaak in de verleiding kom.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:17

ik heb dat gelukkig aardig onder controle, maar gisteren kreeg ik ineens kriebels toen ik de catalogus weer eens aan het doorbladeren was

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:55

Nouw, dit heb is dus ook heh! Zodra ik mijn loon heb gekregen ga ik al meteen op zoek voor 'een kadotje' voor Ronald!
Ik vind het niet vervelend of frustrerend, ik vind het namelijk heerlijk om te doen! Dan maar wat minder kleren voor mij of een pilsje minder! Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:46

Ik heb een aparte rekening waarop ik "shopgeld" stort. Een vast bedrag per maand als ik mijn salaris heb gekregen.

Ik heb ook een financieel overzicht gemaakt in excel voor het hele komende jaar (inkomsten en vaste uitgaven en diverse andere rekeningen). En dan zie ik alvast wat ik over 3 maanden op die rekening ZOU kunnen hebben als ik het deze maand niet uitgeef... En dan zou ik zomaar al dat geld in 1x kunnen uitgeven met shoppen. Dat mag dan... En DAT is leuk, echt een hele bende geld uitgeven om leuke dingen te kopen!

Van mijn andere rekening koop ik zelden iets "shopperigs" (enkel rekeningen, boodschappen etc etc). Is mijn shoprekening leeg, dan is het op, jammer dan!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:42

Maar tegenwoordig is alles ook zo duur.
Als je gewoon ff boodschappen ga doen voor een week ben je tegenwoordig al minimaal 60 euries kwijt.. en dan zijn we maar met zijn tweetjes.

Ik probeer tegenwoordig ook te bedenken... heb ik dit nodig.. nee, dan koop ik het niet terwijl ik altijd vrij makkelijk met geld was.

Maarja er blijft toch niets over aan het einde van de maand.....
Ik ga maar eens opslag vragen.