Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cijsalover schreef:ik wil ze heleamaal niet verkopen man!!!! jullie denken meteen dat ik ze wil fokken om ze te laten verhongeren!! we hebben 2 hectare grond om ze te zetten en per jaar 120 pak hooi!! ik wil ze gewoon omdat ze lief zijn en ik wil ze niet verkopen!!!en ik heb een shet, ze hoeven geen papieren, IK WIL GEWOON VOOR DE FAMILIE FOKKEN EN NIET OM HEM TE LATEN VERWAARLOZEN DOOR IEMAND ANDERS!! soory dat moest er ff uit, maar als je iets zegt, dan wordt er meteen slecht over je gedacht. en ik laat NOOIT een paard naar de slager gaan!!
judithM schreef:Als je wilt fokken om te verkopen: NIET DOEN!!
Het is erg schattig om zelf een veulentje te fokken MAAR er zijn er al zoveel (met name shet veulens) die een enkele reis naar Italie krijgen om in de worst te belanden!
Mss is het een (beter) idee om een shetveulentje te kopen en die een goed tehuis te geven?
texeenmaikey schreef:ik denk eigelijk als ik het zo lees.
dat je allemaal maar wil fokken omdat je het zelf zo leuk vind.
HOE DOM KAN JE ZIJN.
en wat dan als je er toch in eens achterkomt dat je niet genoeg plek meer heb? En al eens over de kosten gedacht die er nog bij komen kijken. Hier lees nu zelf wat je schrijft
ik wil gewoon een paardje redden en dan wat op de wereld zetten en die een leuk leven gecen
denk je nou echt dat een shet een leuk leven zou hebben als hij alleen maar op het land loopt. en dan uiteindelijk afgemaakt of zelf dood gaat omdat hij veel te dik is.
Als ik jou was zal ik eerst maar eens goed om ge heen kijken wat er allemaal wel niet rond loopt. En eens horen hoeveel er niet naar het slachthuis gaan.
maja geen oorlog cijsalover schreef:waarom redden jullie dan geen shetje. nogmaals het is de vraag of het met de tijd goed kan gaan!!
), raak je ze aan de straatstenen niet kwijt, en kan je 'm direct op transport naar de slacht gooien, waar ie tezamen met tientallen andere pony's zal worden geslacht. Van wat mij opvalt, is dat vooral minishetjes niet veel verkocht worden, mensen willen graag wat grotere, ,zodat kids erop kunnen rijden. (Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar dit is mijn idee erover) Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is?cijsalover schreef:waarom redden jullie dan geen shetje.