Wat vind je van deze hoefstand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:34

Jee... die staat steil zeg! De hielen zijn veel te lang, ook lijken de verzenen mij omgekruld en ondergeschoven. Ook vind ik de hoef erg smal.

Ik had ook zo'n hoefsmid die erg graag zo bekapte, mijn paard ging er zeker niet op vooruit.

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:05

Tarron schreef:
de smid kan ze ook bewust zo bekappen omdat het voor de pezen niet goed is om steile voeten ineens weker neer te zetten

En dan eerst ze stijl laten worden? Lijkt me een beetje onlogisch. Ik denk eerder dat het lopende band werk is en dat er een beetje vergeten wordt naar de stand te kijken.
Dat van dat frans staan heb ik overigens zelf aan de smid gevraagd of hij dat in de gaten wilde houden...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:48

Ik vind ze wel wat stijl, maar wellicht is je smid heel erg druk bezig geweest de franse stand eruit te krijgen en is dit het resultaat.

Toch ben ik van mening dat je het beter kunt laten bekijken door de DA of een andere goede smid. Als je al langer niet tevreden bent, snap ik eerlijk gezegd niet zo goed wat je nog met deze man doet?

Vergeet niet dat je paard nog jong is en er nog genoeg te groeien en te corrigeren valt. Niet in paniek allerlei noodoplossingen gaan bedenken.

Vraag er naar bij je smid waarom hij dat zo doet en of hij zelf niet wat er misgaat. Jij bent klant en mag je eisen stellen! Jij bent zijn brood!

Verder ga ik mee met Amadeo mee.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:09

Dimple schreef:
Toch ben ik van mening dat je het beter kunt laten bekijken door de DA of een andere goede smid. Als je al langer niet tevreden bent, snap ik eerlijk gezegd niet zo goed wat je nog met deze man doet?

Het is de hoefsmid van de opfok, ik kan zomaar een andere laten komen. Verder staat niet iedere hoefsmid staat te trappelen om veulens te bekappen. Ik heb het al eerder met anderen uit de opfok besproken, maar die waren wel tevreden, dus ik dacht dat het aan mij lag.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:40

Ik vind het idd ook steil en vooral smal, maar volgens mij kan dat nog wel goed komen hoor, ook als je bedenkt dat jonge paarden vaak zo staan.
Ik zou deze hoefsmid er iig wel op wijzen en het hoe, wat en waarom vragen.
Bedoelde je dat je juist wel of niet zomaar een ander kan laten komen? Ik denk ook dat iedere hoefsmid altijd net weer even anders bekapt en andere ervaringen heeft, dus wat voor de een goed werkt, hoeft bij de ander niet per definitie ook te werken.
Vragen en overleggen dus Knipoog

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:43

Ik ga volgende keer toch eens wat beter naat Xantha's hoefjes kijken.
Ik vind inderdaad dat Xara er niet echt mooi op staat, veel te stijl.
Heb je het wel eens met hem besproken?
Ik heb toen eens een nummer van een andere smid uit die buurt gekregen van de fokker van Xantha, ik kan het als je wil nog wel eens voor je opzoeken!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:54

Jolynn schreef:
Ik vind inderdaad dat Xara er niet echt mooi op staat, veel te stijl.
Heb je het wel eens met hem besproken?

Nee dat niet, maar het is gewoon jammer als je de hoefsmid moet voorkauwen hoe hij z'n werk moet doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:12

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:04

Simmie schreef:
www.hoofcare.nl
Een voetas moet 45 graden zijn.

Sorry, maar dit vind ik weer zo'n standaard iets.

Heb je de veulens wel eens op de benen zien staan? Ik ben van mening dat er nog heel wat te corrigeren valt.

Zoek een goede smid en alles komt goed!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:19

Ik heb alleen naar de foto gekeken dus de reacties die je al hebt gehad heb ik niet gelezen.

Ik vind de hoeven echt veel te kort en vooral te steil.
Anders moet je eens naar de site www.hoofcare.nl gaan.
Staat echt veel informatie op en je kan zelf vragen stellen, foto's worden aangeraden als je een vraag hebt> is dus mooi meegenomen Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:12

Dimple schreef:
Sorry, maar dit vind ik weer zo'n standaard iets.

Heb je de veulens wel eens op de benen zien staan? Ik ben van mening dat er nog heel wat te corrigeren valt.

Zoek een goede smid en alles komt goed!

Als jij dat vindt mag dat natuurlijk. Ik geef die link omdat op die site heel nuttige informatie staat.

En ja, ik heb genoeg veulens gezien. Weet ook dat ze vaak een hele weke koot hebben, wat vanzelf steiler trekt. Maar de hoefjes van het beestje van de foto's zijn niet normaal, daar valt idd nog heel wat aan te corrigeren mbv een goede hoefsmid, die ze wellicht ook via hoofcare.nl kan vinden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:57

Die rechts achter neigt toch eng veel naar een bokhoef...

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:00

Ik vind het er een beetje raar uitzien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:27

Afbeelding

Dit is een voorbeeld die ik redelijk extreem anders gezet heb, maar het gaf verder geen problemen. Ik zou zeggen vraag je hoefsmid of hij toewerkt naar lagere hielen. Anders krijg je in het ergste geval zoiets:

Afbeelding

plaatje uit Bit, deze paarden worden expres zo bekapt. Vraag me niet waarom.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:52

Wat een afschuwelijk gezicht die plaatjes uit de Bit

Ik zou de Bit toch om opheldering vragen Verward

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:13

Ik heb net de hoefsmid gesproken (hij had via via gehoord over dit topic) en we gaan er zaterdag even samen naar kijken. Over het feit dat ze maar zo weinig wordt bekapt, zei hij dat ik hem voortaan rechtstreeks moest bellen om een afspraak te maken ipv via de opfok.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:21

Oh wat goed, laat je ons nog even weten hoe het afgelopen is?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:42

Ja, want dit is niet de juiste manier. Het kan wel maar dan moeten de hoeven wel wat korter(al is het dan nog niet....) Die plaatjes uit Bit!!! Ohh, dat paard loopt niet echt fijn......Denk ik zo te zien......

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:51

tja ik vind het eigenlijk ook niet zo goed. maar heeft hij galbulten??? Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:54

Cassielover schreef:
maar heeft hij galbulten??? Lachen

Lijkt me sterk. Waar zie jij die dan?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:58

idd te stijl, omgekrulde verzenen, maar wat mij nog het meest opviel is dat links en rehts een groot hoogte verschil hadden. De ene hof is veel langer gelaten dan de andere. Slechte smid!!!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:53

Laat je het nog even weten als zaterdag de hoefsmit is geweest?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:05

Op het eerste gezicht is het idd geen ideale stand, neigt idd zelfs naar bokvoetjes, maar om een compleet beeld te krijgen moet je ook de schuinheid van de schouders in acht nemen, die moet zo ongeveer gelijk lopen met de voetas (dit is niet te zien)
Los daarvan, omdat dit een jaarling betreft, zou ik deskundige hulp zoeken, stuur deze foto's + een foto van het paard helemaal naar de site van hoofcare en je hebt een gratis second opinion!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:44

Tessebes schreef:
Ik heb net de hoefsmid gesproken (hij had via via gehoord over dit topic) en we gaan er zaterdag even samen naar kijken. Over het feit dat ze maar zo weinig wordt bekapt, zei hij dat ik hem voortaan rechtstreeks moest bellen om een afspraak te maken ipv via de opfok.

Leuke manier om er achter te komen dat je klanten niet tevreden zijn............. NOT!

Maar goed, hoe heeft hij het opgepakt? Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:02

Getverderrie. Dat laatste plaatje, wat LE-LIJK!!! :/