Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daar leert hij ook van, en je loopt niet het risico dat je hem pijn doet.
Woensdag schreef:Ja maar als je pas met 3 gaat longeren wanneer ga je dan in godsnaam beleren?
Dressuur paarden worden la met 2.5 beleerd
Ik ken geen dressuurpaarden die voor hun derde beleerd worden
En je hoeft inderdaad geen maanden te longeren voor je er op kan stappen. Mystica schreef:Kijk, er is een verschil tussen longeren en longeren.
Als je je paard gewoon aan het halster aan de longeerlijn laat lopen, is het in mijn ogen niet verkeerd. Daarbij mag hij van mij ook rustig zijn eigen tempo bepalen.
Woensdag schreef:Ja maar als je pas met 3 gaat longeren wanneer ga je dan in godsnaam beleren?
Laat je paardje lekker staan en pak hem weer als hij 3 word dan ben je al vroeg genoeg Sjuimpje schreef:Maar waarom zou je dit doen?
Het heeft geen toegevoegde waarde, sterker nog, je laat je gezag ondermijnen.
Ik werk mijn jonge paarden weinig en kort, maar als ik er mee aan de gang ga dan wel intensief.
Oscarlover schreef:Longeren kan al snel, zo rond de 2 jaar. je moet hem dan nog geen hoofdstel enzo opdoen, maar verder kan het geen kwaad