Geloof jij in praten met paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geloof jij in praten met paarden

ja, want.....
28 (84%)
nee, want.....
5 (15%)

Totaal aantal stemmen: 33

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:35

Ik ben er ook van overtuigd dat dit kan. Iemand heeft ook met mijn paard "gesproken". Zij kende mijn paard niet en het verhaal wat ik naar aanleiding van dit gesprek kreeg was helemaal zoals ik mijn paard ken!!!

Zou het heel fijn vinden als ik dit zelf ook zou kunnen. Ga me hier denk ik nog wel eens in verdiepen!!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:36

Ik blijf sceptisch.... Sorry kan er niets aan doen. Als ik op de site pratenmetpaarden de verhalen lees dan vind ik de informatie zo "ruim". Dat je aan een foto kan zien dat een paard is mishandeld is geen kunst. (zeker niet de foto die op de site staat)

De vraag "Kunnen we je staart- en manenexceem helpen ?" Antwoord paard?????? Ja, wassen met desinfectant en meer vitamines..... sorry hoor dat vind ik meer een mensenantwoord dan een paardenantwoord.

Ik denk dat de "paardenprater" uit gaat van de vrager die het "baasje" heeft. Uit deze vragen kan je natuurlijk al behoorlijk wat persoonlijke informatie halen. En tja dan zijn de antwoorden ook al "persoonlijker"

Ik wil wel eens mee maken dat iemand met een paard praat/ foto leest zonder verdere achtergrond info (leeftijd, geslacht enz). Als daar antwoorden uitkomen die kloppen dan wil ik misschien wel een gelovige worden Knipoog

Ik ben er van overtuigt dat de ene persoon gevoeliger is voor de stemmingen van een paard maar er echt mee praten?????...... Ook de site pratenmetpaarden heeft mij niet overtuigd

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:07

Die site is inderdaad absoluut niet overtuigend. De 'antwoorden' die die paarden geven zijn zo ontzettend algemeen en vooral in het stukje van 'El Bravo' wordt veel mooie beeldspraak gebruikt, maar echt concrete antwoorden die niemand je had kunnen geven? Nee

www.pratenmetpaarden.nl:

Citaat:
Tranen schieten tekort als je denkt aan de terreur van de mens.

Heel mooi. In deze tijd is 'terreur van de mens' toch al vaak het enige wat we zien. Heel makkelijk om hierop in te spelen.

Citaat:
Mijn leven was niet makkelijk. Vaak heb ik geprobeerd de mens te behagen. Niets was goed genoeg.

Concrete voorbeelden van wat er niet makkelijk was a.u.b. Hoe heeft het paard de mens proberen te behagen? Hoe weet het paard dat het niet goed genoeg was?

Nee sorry, in mijn ogen is dit iets wat ik ook had kunnen zeggen naar aanleiding van een foto. Het is zo algemeen dat je het kan wenden en keren totdat het klopt.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:10

Nee dat is dus juist niet!!
Ik heb vragen gestelt van heb je het naar je zin op stal? Ben je tevreden op de manier waarop je gereden wordt??
Juist vragen waar ze niks mee kan en waar het paard alleen antwoord op kan geven...
Maar ik snap jullie ook wel ik dacht ook eerst dat kan echt niet maar ik heb wel iets meegemaakt waardoor ik anders ben gaan geloven!!....

Een paard bij ons op stal heeft maar 1 oog en daar de bazin van heeft dat ook gedaan en had een foto meegestuurd van het paard zijn goede kant! En ze was nog nooit bij ons geweest ze kon echt niks weten!!

En het eerste wat het paard tegen haar zei was ik zie slechter als andere paarden!!
Nou dat vond ik toch wel heel wat het paard had toch van veel last en via haar is zij ook in contact gekomen met Steffi van de Laarse wel bekend op bokt en dat gaat nu ook stukken beter!!!

En bij mijn paard had ze ook een verhaaltje waarin die van alles vertelde en dat was echt mijn paard!! Zo leuk en herkenbaar super!!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:26

Tooske"]
Nee dat is dus juist niet!!
Ik heb vragen gestelt van heb je het naar je zin op stal? Ben je tevreden op de manier waarop je gereden wordt??
Juist vragen waar ze niks mee kan en waar het paard alleen antwoord op kan geven...
[/quote]

Hoe weet je dan of het paard het antwoord geeft of dat het gewoon een algemeen verhaaltje is???

[quote="Tooske schreef:
Een paard bij ons op stal heeft maar 1 oog en daar de bazin van heeft dat ook gedaan en had een foto meegestuurd van het paard zijn goede kant! En ze was nog nooit bij ons geweest ze kon echt niks weten!! En het eerste wat het paard tegen haar zei was ik zie slechter als andere paarden!!

Ook geen vraag gestelt over het zicht??? Ik neem aan dat je als eigennaar van het paard toch wel uit zijn/ haar paardenmond wil horen of hij/ze er veel last van heeft???

En de zin "Dansen de passen van het leven in plaats van de passen die mij gedwongen zijn te maken. " Is een zin uit het boek Spaansche Brabander geschreven door Bredero (Gerbrand Adriaensz. Bredero geboren te Amsterdam overleden in 1618 op 33-jarige leeftijd). Die heeft het alleen over "Dansen de mensen van het leven in plaats van de passen die mij gedwongen zijn te maken. Dus het paard heeft het boek gelezen en alleen het stukje "de mensen" uit de zin gelaten!!!!!!! Heeeel slim paard! Knipoog (of het is de reincarnatie van Bredero zou ook nog kunnen)

Sorry hoor wil het onderwerp niet belachelijk maken (er zal best meer zijn tussen hemel en aarde) maar door dit soort dingen wordt ik nog minder gelovig!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:20

Vraagje voor de niet gelovigen, hoe verklaren jullie dit.
Meisje van stal was op vakantie naar zwitserland, ondertussen hadden wij een paard die niet lekker was, met rijden enzo, maar ook niet kreupel liep en ook niet vreselijk te sterrenkijken ofzo, we wisten het gewoon niet. Dus ik e-mailtje gestuurd naar haar, met daarin, vondel mankeert iets, maar we weten niet wat, tijdje later mail terug.

Er staat in:
Vondel heeft last van zijn rug.
Dit komt omdat hij 3 dagen geleden is gaan rollen, te dicht bij het bakhek, en toen met zijn rechtervoorbeen aan de binnenkant tegen de onderste plank van het hek heeft gestoten, waardoor hij schok.
In die schrikbeweging heeft hij zijn rug een beetje verdraait. Als je goed voelt kun je misschien iets aan zijn been voelen, zijn rug zie bijlage. De wervel is een heel klein beetje verschoven naar links. Het komt weer goed door longeren (op een bepaalde hand weet even niet meer welke) en masseren.

Ik de bijlage geopend, kreeg ik zelfde foto terug als ik had gestuurd, maar daarop stond een pijl die aangaaf waar er een wervel war verschoven, wij voelen en het klopte allemaal.
Kans dat dat meisje naar een van ons die ervan wsten gebelt heeft lijkt me sterk, mobiel had geen berijk daar en ze had alleen mijn nummer mee, ik had dit ook nog nagevraagt maar niemand wist ervan. Het lonbgeren gaat erg goed, op die ene hand dan, die andere wil die niet/nauwlijks, hoewel normaal zijn goede hand is. Masseren vind hij heerlijk en gaat hij helemaal voor staan.....
Ik akn hier toch geen verklaring voor vinden hoor! toen ze vertrok had vondel nog niets....

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:12

Niet alles is logisch te verklaren. En misschien zit er wel wat in maar zoals ik al zei door de verhalen op de site vind ik het nu helemaal niet meer geloofwaardig.

Sorry

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:14

hahah ik kom er echt niet uit, behalve dat ik het maar moet geloven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:48

Ik geloof stellig in praten met paarden. Ik praat dagelijks met mijn paarden, ik heb een goede vertsnadhouding met ze. In training "praat" ik ook met mijn paarden dmv mijn houding ed.

De "analyses" die her en der aangehaald worden zijn pogingen om paarden te vermenselijken en slaan nergens op.

Lailapri: als jij leert je paard wat beter te observeren kun je dergelijke blessures zelf onmiddellijk zien als je je paard uit het land haalt en hoef je daarvoor geen foto's te gaan versturen...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:54

het was niet mijn paard hor, van mijn eigen paarden merk ik het meteen Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:56

het is trouwens wel hadig hoor Tong uitsteken sommige dingen is best moeilijk achter te komen (ingewanden) en dan verteld zij het, ik de da en 9v/d0 ker goed, soms net ernaast, maarja scheelt el hoop onderzoeken.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:12

lailapri schreef:
het is trouwens wel hadig hoor Tong uitsteken sommige dingen is best moeilijk achter te komen (ingewanden) en dan verteld zij het, ik de da en 9v/d0 ker goed, soms net ernaast, maarja scheelt el hoop onderzoeken.

Ik vind het link om uit te gaan van iemand zonder medische achtergrond. Oké als tweede mening misschien maar naar mijn mening kan alleen een dierenarts een echte diagnose stellen. Niet verkeerd bedoelt maar Sylvia Millecam had ook vertrouwen in zo iemand......

Om heel eerlijk te zijn zou ik heel weinig vertrouwen hebben in iemand die zinnen uit boeken citeert.....

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:14

Nog 1 vraagje Lailapri waarom is onze mening voor jou zo belangrijk als je zelf al overtuigt ben dat het werkt?

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:27

heej , kdoe het automatisch Haha! en ik vind het niet gek hoor, want ze horen toch op welke toon je tegen ze praat, het zijn slimme beestjes hoor, ze begrijpen meer dan je denkt!!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:30

Robinlover schreef:
heej , kdoe het automatisch Haha! en ik vind het niet gek hoor, want ze horen toch op welke toon je tegen ze praat, het zijn slimme beestjes hoor, ze begrijpen meer dan je denkt!!

Oh daar ben ik ook van overtuigd! Ik klets bij Gamier ook zijn oren van zijn hoofd..... en soms snapt hij mij ook (vooral bij eten enz Knipoog )Maar het paardenpraten wat hier bedoelt wordt?????

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Wie kan het sluitend bewijs geven (bestaat het wel of bestaat het niet!)

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:32

ik geloof er zeker in. praten helpt echt wel volgens mij. soms merk ik het ook als ik tegen men paardje praat dat ze het merkt enzo
en om hun gerust te stellen enzo helpt het zeker Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:41

ik was gewoon benieuwd, of ik tref het in dit topic of er geloven meer mensen in dan ik dacht, als ik het normaal tegen iemand zeg is het van nu daar geloof je toch niet in enzo... Maar we gebruiken het dus om er achter te komen waar het probleem zit, dan bel je de da en vertel je je vermoeden en meestal ook waar.