Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SPDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:44

karoliena schreef:
Waarom doet niemand aangifte. De dierenarts mag dan nooit meer dierenarts worden. DHS moet dan gesloten worden en mag officieel dan geen nieuw bedrijf beginnen.

Wordt aangewerkt door meerdere personen inmiddels. OK dan!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:46

Aangifte zou een zijn, maar of er daadwerkelijk iets aangedaan wordt is een tweede. Ik denk (zoals hierboven al genoemd werd) dat we dan met z'n allen de koppen bijelkaar moeten steken.

Bovendien denk ik ook dat DSH hier niet lang mee door kan gaan, uiteindelijk zullen er zoveel mensen de dupe zijn geworden van hun praktijken, dat door mond-op-mond reclame deze oplichterij Scheve mond wel stop wordt gezet. Ze zullen dan niks meer kunnen verkopen omdat de verhalen rond DSH zich al de ronde hebben gedaan!!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:46

SPDB schreef:
Wordt aangewerkt door meerdere personen inmiddels. OK dan!

Fantastisch! Zullen zij daar even staan te kijken als ze de boel opeens moeten sluiten! Haha!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 13:21

Laat gedupeerden zich anders melden via een pb-tje bij spdb. Misschien dat we dan een keer de koppen bij elkaar kunnen steken???

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:14

thanx voor de site

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:57

@ siko: Ik ben ook naar Hot Chocolate gaan kijken destijds. Inderdaad een heel lief dier, zag er inmiddels wel een stuk beter uit dan op de foto. Mij hebben ze verteld dat ze van een manege kwam waar de eigenaar de paarden had laten verhongeren, die dus vervolgens in beslag genomen waren. Is dit wat ze jou ook verteld hebben of hangen ze hier gewoon twee verschillende verhalen op? Ben ik wel benieuwd naar...

SPDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:02

Esther28 schreef:
Laat gedupeerden zich anders melden via een pb-tje bij spdb. Misschien dat we dan een keer de koppen bij elkaar kunnen steken???

Lijkt me ook een goed idee om een collectief te vormen. Wie wil kan zijnv verhaal aan mij doen via pb of email en het liefst ook met adres of tel. gegevens er contact op genomen kan worden.

Goed idee Esther OK dan! OK dan!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:07

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden, dus abbonneer me even op dit onderwerp..

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:40

Die Kenwood dat leek mij ook zo'n leuk dier.
Later was die inderdaad in eens verdwenen op de site.
Een tijdje terug zag ik op marktplaats een 5 jarige Kenwood te koop, precies hetzelfde paard voor €1200,-.
Ik vroeg me sowieso al af wat deze paarden mankeren aangezien ze eigenlijk best goedkoop zijn.
Ik wilde er misschien stage gaan lopen om te kijken hoe het bedrijf precies in elkaar zat.
Maar ik heb nu wel bevestiging op het gene wat ik dacht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:17

ik vind die power black anders wel een erg mooi dier Tong uitsteken

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:32

Maar het zit toch zo dan een handelaar verplicht is om een dier terug te nemen als blijkt dat het dier al een aandoening had bij de verkoper (tot 6 maanden na de verkoop). Dus zou er echt werk van maken.
Want dit soort lui horen geen paarden te verkopen. Echt niet normaal

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:48

Hoi Ilsjee, niet banketstaaf bedoeld hoor, maar heb je hierover contact gehad met Femke en Lex? Ben trouwens benieuwd of er zich nog meer gedupeerden hebben gemeld bij spdb.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:08

nope, heb uberhaupt weinig contact met Lex en Femke hoor, dus wees maar niet bang.. en ze lijkt me ook geen bokt-type, dus ze hoort hier pas wat van als jullie stappen gaan ondernemen.

Ik weet ook niet welke DA ze hebben (iig niet degene die ik heb!).

Overigens weet ik wel dat ze wel 10 paarden per week verkoopt, waarvan ik verder niet weet of het goed afloopt, maar vooral hier in de buurt en op de rijvereniging hoor ik goede verhalen (maar misschien dat ze aan dorpsgenoten wel eerlijk is).
En ze moeten er wel van leven hè... ik keur het niet goed hoor, maar je maakt wel hun leven kapot als het allemaal lukt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:16

ilsejee schreef:
ik keur het niet goed hoor, maar je maakt wel hun leven kapot als het allemaal lukt.

Sorry hoor, maar hoeveel levens hebben zij ondertussen wel niet al kapot gemaakt?
Je koop een paard, je hecht je eraan of in de meeste gevallen wordt je totaal, kompleet verliefd op. En dan blijkt er iets mis te zijn!
Je wilt met veel pijn in je hart het paard terug brengen en dan een ander kopen om misschien het leed iets te verzachten....
Maar nee hoor! Dan geven ze niet thuis!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:19

weet iemand hoe het met dat bedrijf van Lex zit? Medi Panacee, op hun website onder de links (fytotherapie oid) Ik heb daar nog nooi iets over gehoord. Ik weet ook niet of het er los van staat enz. Ik weet wel dat Lex op het hek een bordje heeft staan met 'Natuurlijk Geneesheer' oid, dan zou hij er dus voor gestudeerd moeten hebben..
nouja, ik weet het ook niet, kwam het toevallig tegen

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:21

Ylana schreef:
Sorry hoor, maar hoeveel levens hebben zij ondertussen wel niet al kapot gemaakt?
Je koop een paard, je hecht je eraan of in de meeste gevallen wordt je totaal, kompleet verliefd op. En dan blijkt er iets mis te zijn!
Je wilt met veel pijn in je hart het paard terug brengen en dan een ander kopen om misschien het leed iets te verzachten....
Maar nee hoor! Dan geven ze niet thuis!

en misschien ook wel heel veel paarden en eigenaren gelukkig gemaakt..
Aan de landingen en toestand te zien van de paarden die zij inkoopt zitten er best wat 'afgeschreven' paarden bij..

maargoed, het niet terug willen nemen blijft oplichterij natuurlijk, dat mag je niet goedkeuren.. maar meteen het hele bedrijf laten sluiten..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:27

Ja hij schijnt iets acupuncturist te zijn ofzo. Dan mogen ze eerst hun eigen paarden wel eens onder handen nemen voor ze ze in de verkoop gooien. Maar in dat bedrijf van Lex zou ik ook al geen vertrouwen meer hebben gezien hun paardenhandel.
Tuurlijk zijn ze tegen dorpsgenoten wel eerlijk, anders krijgen ze straks het halve dorp over zich heen.
En ik moet Ylana toch gelijk geven, zij gaan gewoon weer onder een andere naam verder. Helaas is paardenhandel nog steeds een vrij beroep is het altijd mogelijk om onder een andere naam opnieuw te beginnen. Wat denk je dat het de gedupeerden van dsh kost, behalve een hoop geld of om te procederen of om een nieuw paard te kopen? Ik kan voor mezelf zeggen dat het een hoop slapeloze nachten, stress etc heeft bezorgd.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:31

Maar wie heeft het over het bedrijf laten sluiten? Dit is alleen maar opkomen voor je recht. Als ze eerlijk zouden zijn en meewerkend zou dit allemaal helemaal niet te sprake zijn. Ik vind dat ze dit geheel aan zichzelf te wijten hebben.
Een goede handelaar maakt naam maar een slechte dus ook.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:40

Ik denk dat dit heus niet het enige bedrijf is in de paardenbranche is dat het zo speelt, met een bevriende dierenarts. Dit bedrijf sluiten geeft niet echt een oplossing.

Bovendien dit zijn alleen de slechte ervaringen! Er zijn vast heel veel mensen en paarden gelukkig geworden andres zouden ze echt hun brood niet meer kunnen verdienen!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:07

Discovery Sport Horses is dus een prutstal eersteklas zo te lezen Scheve mond . Hier valt mijn mond van open. Wel goed dat je er eerst naar vraagt. Gelukkig bestaat er zoiets als bokt, kunnen we tenminste ervaringen uitwisselen om verdere problemen te voorkomen.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:09

Ja dit zijn alleen slechte ervaringen maar als ze ook goede paarden verkopen dan zou hier vast minimaal een aantal mensen zitten die dat hier komen vertellen toch? Okee dat is niet 100% zeker maar aangezien hier veel mensen op reageren hebben ze genoeg bekijks dus zou er dan ook een positief verhaal uit moeten rollen toch..

silk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:16

Zo mensen!
Wij hebben al jullie reactie,s met zeer veel verontwaardiging gelezen, naardat we getipt waren door een goede kennis van ons.
Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om *, en de mensen die hier nog meer aan mee hebben gewerkt, even duidelijk te vertellen hoe het een en ander in elkaar zit! Ook de mensen van Stal Petersburg in Friesland, willen we graag even het onderstaande duidelijk maken!

*, dat jij problemen hebt met het door ons bemiddelde paard "Twist" is zeker niet ons probleem. Je weet net zo goed als wij dat we het paard in bemiddeling hebben verkocht, en dat we dus het desbetreffende paard alleen op stal hebben gehad! Dus, mocht je besluiten er een zaak van te maken, dan verwijs ik je naar *, de vorige eigenaar van Twist, om daar je verhaal te halen of te doen. Je hebt immers ook met haar afgerekend, wij hebben er dus niets, zoals jij beweerd van wel, aan verdiend!

Stal Petersburg, graag zou ik willen weten van jullie welk paard jullie dan wel niet van ons gekocht hebben!? Wel kan ik je melden, dat het paard, wat wij hebben gekocht, en wat bij jullie gestald was, niet door jullie naar Denemarken is verkocht, maar door ons. Wel een leuk gezicht trouwens, om dat op jullie website te zien staan.! Mischien dat je ook wel hebt gezien, dat het paard, inmiddels weer bij ons op stal staat, en dat is niet, want ik hoor de meesten onder jullie alweer denken, omdat het paard is teruggekomen omdat hij niet zou voldoen, nee hij heeft een aantal maanden in training gestaan!

Siko, graag zou ik weten waar je je mee bemoeid, aangezien ik me jou verhaal, en het paard wat daar eventueel bij moet horen, me niet kan herrineren! Wel begrijp ik dat je mischien graag een beetje mee wil praten in dit ongelooflijk slappe forum!

Ilse, buuf, Aan de ene kant vindt ik het fijn dat je het in sommige dingen voor ons opneemt, maar vertel geen dingen die niet waar zijn. Dat lex een paar keer per dag met de paarden langs de weg zou lopen, om te zien of ze verkeersmak zijn, kan ik mij niet heugen! en ik denk toch wel, dat ik kan zeggen dat ik mijn vriend een beetje ken, en waar hij dagelijks mee bezig is.

De rest van de namen en de mensen die gereageerd hebben, zijn voor ons niet intressant genoeg om op te reageren. Wel vindt ik het jammer dat mensen zich alleen maar optrekken aan de negatieve verhalen die er schijnen te zijn rond DSH.
Natuurlijk komt het voor dat een paard soms het e.e.a mankeert. dat kan. immers zijn wij mensen ook niet altijd even gezond, ookal denken we dat soms wel. Dat onze dierenarts ( we hebben er meerdere) aan belangenverstrengeling zou doen, betwist ik ten zeerste. Een dierenarts is er voor de Koper, en niet voor ons. Ookal zou hij een paard afkeuren, hij krijgt zijn geld toch wel. Ook is het natuurlijk heel simpel, het is een dierenarts, en wat hij op dat moment waarneemt, rapporteert hij. Artrose hoeft zich nog steeds niet te openbaren bij een klinische keuring. Mochten mensen twijfelen, dan is er altijd de mogelijkheid tot rontg. keuren.
Onze paarden staan in schone boxen, worden dagelijks gereden, komen naar buiten!!!!!!!!!!!!!!!! en staan zeer zeker niet in donkere boxen! Ook onze laad-taferelen zijn doodnormaal, en er wordt zeker niet met stokken en zwepen gewerkt!

Wat mij het meeste steekt, is dat er verhalen de ronde doen, alsof we een zeer verschrikkelijke, dieronvriendelijke, en uiteraard een mensonvriendelijke handelsstal zijn. Omruilen kan bij ons altijd, binnen 3 maanden! meer tijd dus, dan de meeste handelsstallen geven, om het maar niet te hebben over de particulieren onder ons, die het allemaal zo goed met de mensen voor hebben. Ook ester heeft die mogelijkheid gehad, omdat we het allemaal zo vervelend voor haar vonden. Ze heeft absoluut geen contact opgenomen met ons, maar gelijk haar advocaat ingeschakeld, die notabene op dezelfde manege rijd! hoezo vriendjespolitiek? dat maakt allemaal helemaal niet uit, maar zet dan niet zo,n aanval in, terwijl de schuld niet eens bij ons ligt. Natuurlijk kan niet iedereen tevreden zijn over de aankoop van zijn/haar paard bij een handelstal, en over de wijze waarop. Mensen, ga eerst eens bij jezelf na of je wel mans genoeg bent, en relatief genoeg bent voor de aanschaf van een paard.

Ook kunnen wij jullie meldden dat de verstuurde mailtjes inmiddels bij onze advocaat liggen, en dat melding is gemaakt van smaad op naam.
Klachten hebben kan altijd, maar vertel het ons dan!

Ook de mensen die hebben gereageerd met de mail "Ik ben blij dat ik daar geen paard heb gekocht" of " Ik ben blij dat ik daar geen stage ben gaan lopen, maar mischien zo wel wat meer van het bedrijf te weten kan komen" nodig ik van harte uit om eens een mail te geven met je persoonlijke motivatie, en dan bedoel ik niet de mensen die bewust een naam slecht willen maken.

Overigens kan je al wel nagaan, en twijfelen aan de betrouwbaarheid van de mailtjes en reacties, als je je ervaringen deelt met de mensen die dit forum gebruiken. Had er nog nooit van gehoord, tot vandaag jammer genoeg. Nee, ik ben geen "Bokt" type, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit worden.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken die ook dit mailtje heeft gelezen. graag zou ik zien dat de mensen wat meer een eigen mening gaan vormen, en niet als een kuddedier achter een ziek schaap aanlopen. Dat jullie Radar en/of Kat in de Zak willen inschakelen, duidt al op de onkunde, en de ontwetenheid die de meeste onder jullie bezitten en zeker goed beheersen.

Met vr.gr. Femke Wassink Discovery Sport Horses
discoverysporthorses@hotmail.com
ww.discoverysporthorses.nl
dan hoeven jullie dat in ieder geval niet meer op te zoeken!

[edit Sugarmiss: enkele namen vervangen door *]

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:26

Beste Femke,

Welkom op dit forum, jammer dat je nu meteen een slechte indruk hebt gekregen! Slechte publiciteit gaat altijd harden dan positieve.
Ik ken jullie niet en ook niemand die bij jullie een paard heeft gekocht, dus ik kan nergens een mening over geven.

Wel weet ik dat er handelsstallen zijn die het niet netjes spelen, gelukkig dat jullie daar niet toe behoren!

Ik vind het fijn voor je dat je je hebt kunnen verdedigen, nu maar hopen dat alles goed opgelost wordt.

Veel succes verder en ik hoop je terug te zien op dit forum!!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:46

Vind het goed dat je toch reageerd Femke want ik heb een paar dagen geleden dit topic gelezen en had toe al zoiets van "makkelijk hoor iemand afbranden op het i-net Misselijk ".
Vooral de reacties van SPDB zeggen meer over hun dan over jou stal....erg zielig om als bedrijf een ander af te zeiken op "Bokt".

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:56

Fijn om ook de andere kant van het verhaal te horen. Het is inderdaad makkelijk om direct te zeggen dat het dus een slecht bedrijf is. Nu ik dit verhaal zo gelezen heb, heb ik me toch laten meeslepen door de reacties van andere. Natuurlijk ga je er ook vanuit dat die mensen niet dingen gaan verzinnen om een bedrijf zwart te maken, en dan zeker niet de buren. Daardoor ben je al gauw geneigt om het geloven.

Ik denk dat er misschien inderdaad meer sprake is geweest van miscomunicatie dan van andere rare praktijken. En drie maanden te tijd om te ruilen zeg maar, vind ik echt super goed. In de meeste gevallen is dat inderdaad maar vier weken. Dat vind ik een hele goede service omdat het paard in die tijd ook achteruit gegaan kan zijn kwa prestaties vind ik het heel netjes dat je dan met een geldige reden nog kan ruilen.