pony eet stro help!! ff kijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:53

mijn pony eet ook zijn stro op, meer hooi voeren kan niet want ndan wordt hij heel erg dik.
hij eet elke dag ongeveer twee plakken stro op.
dat is helemaal niet erg, als een paard elke dag voldoende beweging krijgt kunnen ze daar geen koliek van krijgen.
een oplossing is op zaagsel zetten, maar ik zou er dan wel 1 plakje stro bij verspreiden, dan hebben ze toch wat te doen als ze op stal staan

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:13

je kunt inderdaat het beste ander strooisel proberen, bv vlas of zaagsel.
verder is er nix aan te doen denk ik, hij vind het gewoon lekker.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:44

Mijne doet t ook. Tsja, jammer dan, als het op is staat ze lekker op dr eigen stront. Ze krijgt 6 kilo kuilgras per dag en dat lijkt me zat, verder komt ze gewoon buiten en heeft ze contact met andere paarden (niks verveling dus).

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:50

op de manege waar ik stage liep stonden sommige paarden in stands.
die kregen 2x daags een flinke plak stro, om lekker op te knabbelen, en door elkaar te schudden.

niets mis mee.
als jij het niet fijn vind, omdat de hele stal leeg word gegeten, moet je hem toch op ander bedekking zetten, BV hemparade, is wel duur, maar zeer fijn spul

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:54

Zo'n baby heb ik dus ook... Vervelend, maar gelukkig eet ze niet vreselijk veel. En het is handig, omdat ze snel ongeduldig is... Met uitmesten en ze staat vast, gooi ik gewoon een plak stro onder haar neus en is ze een tijd zoet en rustig Knipoog

Als het niet teveel is is het niet erg... Onze paarden krijgen in de winter wel eens een plak stro voor stal om op te knabbelen.

Ik heb veel dingen in stal hangen overigens om haar aandacht op andere dingen te houden, maar stro trekt nog steeds heel erg.

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:17

de meine eet ook al het schoone stro op, ik doe als ik gah uitmesten, het stro wat ik weer ga gebruiken daar doe ik het schoone stro bij {een nieuw plakje} en dan hussel ik dat door elkaar.de meine eet daardoor niet zoveel stro meer, veel succes OK dan!

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:42

tamary schreef:
Stro werkt stoppend, dus in grote hoeveelheden kan dat problemen geven. Preventief wortelen bijgeven kan helpen.
Stro is ook een goede ruwvezel met minder voedingswaarde dan hooi en wat meer energie kost om te verteren. Goed dus voor paarden zonder deken in de winter, want harder werken om te verteren = meer warmte aanmaken.

dan moet het wel een hele grote hoeveelheid zijn!!!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:44

wij bedekken de stallen ook met stro, het is de gemakkelijkste weg om er voor ons aan te raken
alle paarden knabbelen en eten er al wat van, maar sommige die er staan doen het al jaren en ze hebben er nog geen last van gehad.
Volgens mij kan het niet veel kwaad
volgens mij doen ze het om zich bezig te houden of mss gewoon omdat ze het lekker vinden

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:58

Een maag van een paard is erop gemaakt om 24 uur te werken. Als er dus niets in komt krijgen ze idd last van maagzuur. Dus stro eten is niet erg. En idd het gaat verveling tegen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:08

Ik zie niet echt wat het probleem nu is.Mijn pony eet ook regelmatig van zijn stro ik vind dit alleen maar goed.Paarden horen de heledag door kleine beetjes te eten en als wij ze maar 3 keer per dag voer geven is dit eigenlijk niet goed voor de paarden maag want dan is die vaak leeg maar door het stro eten blijft de maag steeds gevuldt.

En het is erg goed om verveling tegen te gaan ze zijn altijd wel lekker bezig met neuzelen en peuzelen in het stro.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 13:11

het grootste probleem bij ons is, dat het een heeeele grote stal is. daar gaat bijna een heel pak stro in. met de rest moet ik de hele week doen, maar omdat ie alles op eet heb ik niet genoeg!! maar 2 pakken stro per week wordt te veeel!! verder is het probleem dat ie dus zijn hele stal leeg eet. dat is dus een pak en dat is weer niet goed!! dat is het probleem dus. maar we zetten ze nu op ander, oneetbaar, stro.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:15

Gerstestro is stro wat ook wel gebruikt wordt als voedermiddel. Tarwestro eten ze minder van. Maar stro eten is op zich niet slecht, als ze er maar niet verstopt van raken. Maar dit paard zal er intussen al wel aan gewend zijn.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:19

Als ik de stal van mijn beest opstrooi, issie de volgende dag half leeg!!!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:26

mm
dat kan tog geen kwaad!
bijna alle paarden die op stro staan eten het! Verward
nuja sucses Scheve mond

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:36

cijsalover schreef:
het grootste probleem bij ons is, dat het een heeeele grote stal is. daar gaat bijna een heel pak stro in. met de rest moet ik de hele week doen, maar omdat ie alles op eet heb ik niet genoeg!! maar 2 pakken stro per week wordt te veeel!! verder is het probleem dat ie dus zijn hele stal leeg eet. dat is dus een pak en dat is weer niet goed!! dat is het probleem dus. maar we zetten ze nu op ander, oneetbaar, stro.

Ik weet niet hoe groot je stal is maar mijn pony staat in een box van 3 bij 3 meter en als ik de hele stal leeg heel en daarna weer opstrooi gooi ik er ook 1 pak stro in de dagen daarna doe ik vaak 5 plakjes per dag erbij
dus ik gebruik denk ik wel 3 pakken per week.Wij doen 2 weken bijstrooien en daarna wordt de hele stal weer leeg gehaald en begin je weer met 1 heel pak de tweede week zal ik dus iets minder als 3 pakken gebruiken.Ik wil wel dat mijn pony lekker droog staat.

Jouw paard eet dus 1 pak stro per week op dat is dus 1 1/2 a 2 plakjes per dag ik vind dat niet zo heel veel.