Begeleiden van ponykampen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:05

Je kan ook eens pb en met Liberty, wie weet zoeken wij nog iemand voor de zomervakantiekampen. Het was vorig jaar ook gezellig Knipoog

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:28

Babs schreef:
Hi, ik geef al een paar jaar les op een ponykamp in Balkbrug: Klein Oever. Is echt geweldig! Het is wel hard werken, van half 8 ´s ochtends tot 10 uur ´s avonds ben je vaak wel bezig maar het is super leuk. De kids zijn meestal heel lief en vooral met de leiding onderling heb je vaak dikke lol. Ze zijn bij Klein Oeer vaak wel op zoek naar mensen, dus bel even. Het is van de familie Maat. Ze hebben een enorm grote binnenmanege waar je 3 bakken van kan maken, een buitenbak, zwembad etc.
Misschien tot in de zomer!

ik heb daar vorig jaar ook over gebeld, leek me idd heel erg leuk maar we zijn toch maar niet gegaan vanwege de vele horses / dazen.. (wat voor beesten dat dan ook zijn...) (we zouden onze eigen pony's meenemen..)

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 13:08

confetti schreef:
Je kan ook eens pb en met Liberty, wie weet zoeken wij nog iemand voor de zomervakantiekampen. Het was vorig jaar ook gezellig Knipoog

ik heb je pb. En gezellig dat was het zeker Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:51

Leuk topic!
Ik zat er ook aan te denken om ponykampen te gaan begeleiden, vooral omdat ik zelf vele jaren genoten heb van verschillende ponykampen. En in de zomer ben ik immers 18 Lachen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:53

Dus als er nog mensen zijn die iets weten... !

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:17

Ik heb drie jaar ponykampen begeleid op de manege waar ik lesgeef en waar mijn paard staat. Ik vond het toen heel leuk. Maar nu werk ik en moet ik er vakantie voor inleveren, en daar heb ik niet zo heel veel zin meer in...

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:51

Hoi Anouk,

Ik heb 4 jaar lang bij Vinea ponykampen begeleid in NL en Frankrijk. Voor info kan je kijken op www.vinea.nl.
Het is onwijs leuk, maar echt slopend.Vaak ben je van 7.00 tot een uurtje of 12 bezig. Zoals al eerder gezegd, voor de vergoeding moet je het niet doen. Je moet het alleen doen als je echt zin heb om voor die kids een leuke vakantie te organiseren. Bij Vinea doe je alles zelf, behalve het echte lesgeven, dat wordt door de manege gedaan. Verder opzadelen, spelletjes, koken, andere activiteiten, avondprogramma's etc. is allemaal georganiseerd door de leiding. Er is altijd een ContactPersoon die de eindverantwoording naar kantoor heeft. Met die persoon bespreek je elke dag het programma en hoe het met de kinderen gaat.
Voordat je als staf aan de slag kunt heb je eerst een trainingsweekend waarin je basiskennis opdoet dmv interactieve workshops.
Ik heb het prima naar mijn zin gehad en een leuke tijd gehad. Als je goed kunt samenwerken, het leuk vind om met kinderen bezig te zijn en goed kunt organiseren, dan is het zeker aan te raden!

Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel!

groetjes Marijn

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 13:55

Ja dat lijk mij ook heel erg leuk bij vinea. Ik weet niet of er een leefdtijd aan verbonden is maar in april wordt ik 18. Maar moet je dan zelf ook geld betalen als je meegaat als leiding

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:03

Je moet 18, of zelfs 19 zijn om staf te worden. Ik denk 19, aangezien deelnemers tot 19 nog mee mogen, maar dat weet ik dus niet zeker, zou je even moeten navragen.
Je hoeft zelf niks te betalen, alleen je reiskosten. Je krijgt per week een vergoeding van 60,- (of iets in die richting).
Op de site kan je een pakket met informatie aanvragen.

succes!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:19

ow jammer. Maar op de site stond ook niet dat ze nog iemand zochten voor een ponykamp te begeleiden.

Ik had ook nog een aanbod gekregen van stal sintels. Vorig jaar was ik daar op ponykamp en dat was zeer goed bevallen en het is voor mij ook dichter in de buurt. Dus ik denk dat ik dat ga doen