Wat betaalden jullie voor jullie fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijntjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:23

ijslandertje schreef:
heb misschien wat voor je gevonden op www.marktplaats.nl

Aangeboden: Fjorden merrie bijna 3 jaar
Prijs: € 600,00
Beschrijving: Hallo mensen, bij deze bieden wij aan een bijna 3 jarige fjord ( merrie ).
zij word op dit moment ligt ingereden, ze krijgt een hoofdstel om en ook een dekje word op der gelegd en word ermee gewapperd.
zij word ook momenteel rustig gelongeerd, zij begint al goed op de commando's te reageren.
zij word optijd geeint ze is gechipt heeft papieren en word in maart dit jaar 3.wel heeft ze dit afgelopen zomer last gehad van zomerexeem maar of dit terug komt is de vraag.anders kunt u het goed behandelen met bepaalde middelen die goed werken tegen zomerexeem.

[image]

Dit lijkt op zich een leuke fjord maar pas op met zomerexceem!
Dat gaat echt niet over, hoeveel middeltjes en smeerseltjes je er ook op smeert. Aan de kust hebben de pony's er bijna geen last meer van, dus voor de pony is het ook veel fijner om naar iemand aan de kust verkocht te worden dan de hele zomer lang met dekens enzo om te lopen.
Ik spreek uit ervaring!! Verdrietig

IngeBrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:02

Hmmmm, dat zijn nogal prijzen die jullie allemaal noemen. Zal nooit zeggen dat ze het niet waard zijn, absoluut niet!! Ze zijn het nl. wel waard.
De handel echter ligt dusdanig op zijn gat dat ik ook al prijzen heb gehoord van €130,- voor een1½ jarige fjord met goede papieren en 3x tweede premie op de keuring............

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 15:17

Bedank allemaal..
Ik heb ff zitten nadenken en ik denk dat ik toch beter een merrie (of ruin) kan kopen dan een hengstje!
Ik zit nog erg na te denken over de leeftijd!
Kunnen jullie me een goeie leefdtijd aan raden?
En maakt het wat uit of je met een merrie of ruin of hengst wedstrijden gaat rijden??
Want ik wil wel graag wedstrijden rijden!

Vr,Groetjes Miranda

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:37

ruim 2 jaar terug betaalde ik voor mijn toen 5 jarige fjordenruin zonder papieren en enkel zadelmak ; 900 euro.

omdat hij geen papieren heeft zal hij nu nog niet veel waard zijn, maar hij is ondertussen L1 bij de KNHS, loopt super en heeft een hele goede conditie. die 2 jaar terug ver te zoeken was

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:39

MiScha_lOver schreef:
Bedank allemaal..
Ik heb ff zitten nadenken en ik denk dat ik toch beter een merrie (of ruin) kan kopen dan een hengstje!
En maakt het wat uit of je met een merrie of ruin of hengst wedstrijden gaat rijden??

Vr,Groetjes Miranda

als je met een hengst wedstrijden wil gaan rijden dan moet je eerst met een ruin of merrie L2 zijn geweest als ik het goed heb.

ruin of merrie maakt in principe niets uit, al ben ik meer van de ruinen. die hebben (naar mijn mening) een constanter karakter.

niet dat alle merrie's nare beesten zijn hoor Vingers aflikken

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:55

L2 + een winstpunt

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:45

MiScha_lOver schreef:
Bedank allemaal..

Vr,Groetjes Miranda

Het ligt er allemaal maar net aan... Kijk, je kunt wel een (relatief) goedkoop veulen kopen, maar bedenk ook dat je maandelijks geld kwijt bent aan stalling, voer, dierenarts, hoefsmid, om van onverwachte kosten maar niet te spreken. Dit kan natuurlijk in die 2,5 jaar dat je zo'n beestje hebt (en er dus eigenlijk nog 'niks' mee kunt) behoorlijk oplopen. Als je een wat oudere koopt, dan ben je qua aanschaf misschien wel meer kwijt, maar je kunt er wel sneller mee aan de slag (Dat brengt natuurlijk ook kosten met zich mee, denk aan de aanschaf van alle 'basis'spullen zoals zadel, hoofdstel, longeerlijn ed...) Het is iig een afweging die je moet maken