Taxatie: Wat is de marktwaarde van dit paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:54

Kan ik mij ook voorstelen: het is wat ik er zelf voor betaald heb, misschien een beetje veel en een beetje dom. Maar het is echt wel een mooi paard met een mooie uitstraling en super gangwerk wat echt wel ver kan komen. Het is een innemend paard, om verliefd op te worden.
Kan ik mij liggen maar ik hecht op zich ook niet enorm veel waarde aan een winstpuntenmachine: alle drie mijn paarden heb ik aardig wat voor betaald, nooit geklasseerd en de eerst ook weer voor dat bedrag verkocht en dat probeer ik nu weer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:01

ik zou het knap vinden!..........

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:05

Ach en anders maar niet. Op paarden verdien je toch nooit en dat hoeft ook niet, het enige wat je kan doen is proberen de kosten in de hand te houden.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 13:27

Hier nog wat extra info. Heb een beetje de vragen bekeken en het wordt een beetje lastig om ze echt 1 voor 1 uitgebreid te beantwoorden. Dus ik neem de meest voorkomende.

Hij heeft slechts 2x een Z proef gelopen. Dit was niet met mij erop, ik weet wel dat hij in 1 van die 2 wedstrijden net 1 puntje tekort kwam voor een winstpunt. Die andere wedstrijd weet ik niet. Z is niet hoog of bijzonder, maar is voor hem ook niet het eindstation. Mensen die hem hebben zien lopen zijn overtuigd dat er meer inzit. Maar dan zouden jullie op hun oordeel af moeten gaan en aangezien jullie kritische bokkers zijn Haha! en die mensen niet kennen lijkt het me dat een oordeel van onbekenden dan minder zegt. Onder die personen zit trouwens iemand die paarden zelf opleidt en in de Z/Z2 uitbrengt en iemand die op GrandPrix niveau heeft gereden dus het zijn geen onwetende pennymeisjes die iets verzinnen.

'Slechte' bespiering: Dat klopt. Hij is de laatste 5 maanden recreatief bereden. Daarbij vind ik dat een Z paard niet perse zwaar in de spieren hoeft te zitten om het werk aan te kunnen. En arm in de bespiering betekend nog niet dat hij ze ook niet heeft daar moet je doorheen kunnen kijken.

Hij is op 4-jarige leeftijd ingereden. De rontgen foto's waren Ok.

Over zijn gangen: Ik zal proberen foto's te maken die wel duidelijk zijn. Al is dat natuurlijk niet te vergelijken met live aanschouwen. Vooral omdat hij zo los in zijn lijf is en zo makkelijk & ruim loopt. Vooral ook voor zo'n groot paard. Ik kan gerust zeggen dat zijn gangen 1 van zijn sterke punten zijn. Zal snel wat foto's onder het zadel maken want dan toont hij heel anders dan bijvoorbeeld op die laatste stand foto.

Ilzas schreef:
ilzas Op Marktplaats verzinnen ze tegenwoordig toch ook maar raak ?

Daar was ik inderdaad erg over verbaasd. Wat een Fantasieprijzen soms!!! Als ze dat er ook voor krijgen dan valt het wel mee met de recessie in Nederland. Vandaar dat het moeilijk is een reeeel getal te noemen. Doe je hem voor minder weg denken mensen meteen dat er dan wel iets mis mee moet zijn...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:30

Ik begrijp je helemaal: je bent er zelf weg van, dat heeft een reden en iedereen is weg van zijn eigen dier: jij ziet er tenslotte iets in dat een ander er waarschijnlijk niet in ziet. En om te verkopen heb je er (maar) 1 nodig die dat ook ziet, dat gevoel met je deelt.
Je vind zelf je paard wel heel veel geld waard en ander vindt het bijna niks waard, wat moet je dan als je wilt verkopen ?
Aan de ene kant neem je je beslissing om te verkopen niet makkelijk, aan de andere kant: neem je die beslissing dan zou het ook wel fijn zijn als het snel rond zou kunnen zijn en dan moet je weer met een aantrekkelijke prijs komen, maar je wilt ook weer geen verdachte prijs of dat iemand je paard lekker snel koopt omdat het zo'n koopje is !

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:43

Springt met gemak oxers van 80cm.>> dat is voor een paard van 1.74 niks Bloos

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:08

Mooi paard, ziet er goed uit maar om een schatting te maken via internet lijkt me een beetje lastig. Verder na de foto's gezien te hebben en de overige gegevens (zoals afstamming etc.) denk ik ook ongeveer aan 6000-8000 euro.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 19:06

randie schreef:
Springt met gemak oxers van 80cm.>> dat is voor een paard van 1.74 niks Bloos

Nee de interesse van Jeroen Dubbeldam zou ik er niet mee opwekken. Maar ik probeer een zo eerlijk mogelijk beeld te geven van hem, en zoals ik geschreven had hebben we nog niet hoger gesprongen dan 80cm. Ik weet zeker dat hij veel hoger kan springen, maar dat kan ik er niet neerzetten als je het ook niet daadwerkelijk zelf gedaan hebt. Het geeft alleen maar aan dat hij uberhaubt over een hindernis komt dit in tegenstelling tot sommige andere paarden die ik ken. Knipoog

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:24

haha ja dat is inderdaad zo Bloos.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:27

en dat was weer onder mijn zusjes profiel Schijnheilig . sorry

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:30

Ligt eraan, zijn karakter en capaciteiten, je vertreld het allemaal wel enz..
Eerst zien, dan geloven..

* zou hij nog hoger dress kunnen?
* zou hij geschikt zijn voor springen
* Heeft hij een goed karakter
* Loopt die mooi ( voor Z )

dat was het eigenlijk..

psje ik heb geen verstand v d prijzen enz... helemaal niet bij paarden!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:42

meiske16 schreef:
ikke rond de 7000 euro niet meer,het is een mooi en leuk dier,maar echte hele bekende afstammeling heeft ie niet,en echt hoog gepresteerd ook niet...

Bloos! Kimberley presteert zelf erg goed in de Prix st. George! Hij heeft recent nog de Kur op muziek gewonnen en gaat de goede kant op met Kebie v.d. Heijden. Hij geeft nakomelingen met een eigen wil en dat vind ik een goede mentaliteit! ( Bloos ik heb er zelf ook een Bloos ) maar hij komt wel uit een goede, zeer bekende lijn (Cabochon-Vincent).

Je kunt hem beter aanbieden als een M2 paard met winst, als een Z1 paard zonder winst! En je kunt wel zeggen dat je er zelf niet mee gereden hebt, maar dan had je er zelf mee moeten rijden! Knipoog