Wie weet een goed bedrijf dat stallen bouwt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:09

Prubo heeft ook onze stallen en garage gebouwd goede prijs/kwaliteitsverhouding en goede service.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:06

Pepcel, ik ben nu ook bezig met stallen en na een dagje stallen kijken ben ik niet echt veel wijzer geworden.
Ik ben benieuwd waar jij op uit komt. Ga jij de bedrijven ook nog langs?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:38

Het nadeel van veel voordelige stallenbouwers zijn de standaarmaten die ze gebruiken voor de stallen (3x3)

In het volgend voorbeeld zou ik de loopgang laten vervallen om er een mooie grote box van te maken met zicht naar buiten
Maar of dat mogelijk is?

http://www.houtbouwdehaas.nl/stal1.htm

Een grote stal voor het paard een stal als poetsplaats bij slecht weer!

En bedenk je vooral dat je heel veel meer ruimte nodig hebt om je voorraad hooi en stro te bergen..

Dat is iets waar ik in de praktijk achter gekomen ben ...

Dit model http://www.houtbouwdehaas.nl/stal2.htm lijkt ook heel leuk maar de overkapte poetsplaats heeft een heel laag plafond en dat vinden de meeste paarden niet prettig..
De opslag die er door dat plafondje ontstaat is ook niet handig ga jij elke keer die trap op en af om hooi of stro te bergen?

Succes met je zoektocht!

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:17

Fitzroy schreef:
Pepcel, ik ben nu ook bezig met stallen en na een dagje stallen kijken ben ik niet echt veel wijzer geworden.
Ik ben benieuwd waar jij op uit komt. Ga jij de bedrijven ook nog langs?

Hoi Fitzroy,

Ik moet zeggen, ik heb wel een aantal goede tips gehad. Maar ik heb alle aanbieders die ik had eens naast elkaar gelegd en dan vind ik het toch vrij moeilijk. De 1 heeft wel ramen erin, de ander niet, veel verschillen. Verder is het uit een boekje of website vaak moeilijk in te schatten of de kwaliteit goed is. Ik ga binnenkort toch eens ergens kijken, maar ik wil graag bij mijn nieuwe woonplaats in de buurt een paar bedrijfjes vinden en vergelijk zodat de transportkosten niet te hoog worden. Maar zo te lezen, heb jij er ook moeite mee. Heb je inmiddels al een idee? Ik ga denk ik eens kijken bij Inorko kijken, maar dan de Belgische variant, deze zit vlakbij ons nieuwe huisje net over de grens. Die schijnen goed te zijn, ik hoop ook voor het budget. Het lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden. Wat zoek jij voor iets?

Groetjes van Celeste

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:38

Misschien ligt het aan mij Verward , maar ik vind die boxen allemaal erg klein Scheve mond ...

Voor een pony vind ik 3 x 3 nog acceptabel, maar voor mijn paarden (rond de 1.60 m) vind ik ze echt te klein!
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt om boxen neer te zetten?!
Mocht je plek hebben, zou ik kijken of ik geen boxen van (minimaal) 3.5 x 3.5 kan krijgen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:53

Sterre, dat is precies mijn probleem. Ik wil graag een grote box voor Fitz want hij is 1.74 en heeft recht op een grotere box.
Maar dan kom je dus bijna overal direct in maatwerk uit en wordt het een stuk duurder. En als je dan vraagt waarom ze niet groter bouwen krijg je een antwoord dat kant nog wal raakt.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:57

Dat de boxen standaard zijn heb ik hierboven ook al aangegeven..
De oplossing die ik had bedacht zal wel weer duurder uitvallen..alhoewel je dan de duurdere voorwanden niet meer nodig hebt?

Dan toch maar een stal metselen naar eigen idee

succes!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:17

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:23

Fitz, hoe moeten je boxen gemaakt worden? heb je een bestaande schuur waar je boxen in wilt hebben of moet je een heel gebouwtje met boxen erin neerzetten?
Mijn paarden staan nu in een (stenen) gebouwtje waar onze boer zelf boxen voor heeft gebouwd! Hij heeft bijv. voor een hoekbox naar boven een steunbalk gezet . Vanaf dat punt heeft hij 2 balken (1 boven, 1 onder) bevestigd en die met planken betimmerd. Op de bovenkant heeft hij tegen het kluiven, alluminium platen over het hout gebogen. Het zijn echt super mooie, stabiele boxen OK dan! en je bent dan ook niet zo duur uit, als je je boxen groter als 3 x 3 wilt maken!
Ik zal even kijken of ik morgen een foto kan up-loaden, dan kan je zien wat ik bedoel!
Als je zo´n heel gebouwtje neer moet zetten, wordt het natuurlijk lastiger (=duurder!) Scheve mond ....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:28

Fitz, hoe moeten je boxen gemaakt worden? heb je een bestaande schuur waar je boxen in wilt hebben of moet je een heel gebouwtje met boxen erin neerzetten?
Mijn paarden staan nu in een (stenen) gebouwtje waar onze boer zelf boxen voor heeft gebouwd! Hij heeft bijv. voor een hoekbox naar boven een steunbalk gezet . Vanaf dat punt heeft hij 2 balken naar de muur (1 boven, 1 onder) bevestigd en die met planken betimmerd. Op de bovenkant heeft hij tegen het kluiven, alluminium platen over het hout gebogen. Het zijn echt super mooie, stabiele boxen OK dan! en je bent dan ook niet zo duur uit, als je je boxen groter als 3 x 3 wilt maken!
Ik zal even kijken of ik morgen een foto kan up-loaden, dan kan je zien wat ik bedoel!
Als je zo´n heel gebouwtje neer moet zetten, wordt het natuurlijk lastiger (=duurder!) Scheve mond ....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:35

De Lingewaerd heeft ook alleen de standaard maten dus dan moet het ook maatwerk worden. Bovendien vond ik ze niet zo mooi afgewerkt.

Sterre, ik moet een compleet gebouw neerzetten.

Ik ga nu weer een rondje bellen en donderdag kijken.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:50

Wij zoeken ook nog steeds naar een goede stalbouwer. Wij moeten ook een gebouwtje neerzetten. Ik ben ook moeilijk, ik wil verschillende maten boxen hebben Haha! Iemand nog tips over een stallenbouwen in NH?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:17

Ik vind deze tips ook allemaal erg fijn! Aangezien er hier ook 2 nieuwe stallen moeten komen!
Ik ga ze ook maar eens op een rijtje zetten! Geweldig dit !

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:43

Op mijn oude penzion waren de 2 boxen die ze daar hadden ca 2.5(breed) bij 3.5 (diep). Nu staat Des bij ons huis in een standaard box van 3x3m. Ook zij is aan de maat, 1.67m, en ik snap nu wat jullie bedoelen met de standaard maat is eigenlijk wel erg klein. Qua oppervlak zijn beide boxen gelijk, maar gevoelsmatig lijkt onze stal kleiner.
Gelukkig komt Des er niet voor vast in te staan...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:32

Wie van jullie heeft er dan zin om donderdag weer een rondje stallen te kijken Knipoog
Ik ga naar Inorko, Henk van Bedaf en Prubo. Haha!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:18

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 16:10

Hallo allemaal,

Ik was een paar daagjes niet op het net en zag dat er weer wat berichtjes geplaatst waren onder mijn vraag, leuk om te zien. Fitzroy ik zag dat je afgelopen donderdag zou gaan kijken, ben je nog wijzer geworden? En ik ben het helemaal met jullie eens over de grootte van de stallen. Het is logisch dan wanneer er maatwerk geleverd moet worden dat de prijzen duurder worden, maar ik ben benieuwd hoeveel dat dan gaat schelen. Misschien valt het allemaal wel mee als het om een paar m2 gaat. Ik moet maar eens een offerte gaan aanvragen. Het probleem is, ik weet nog steeds niet bij welke. Mijn gevoel zegt dat Inorko goed is en het is ook makkelijk want de belgische variant zit vlakbij ons nieuwe huisje.
Ik weet het allemaal nog niet. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de ervaringen van Fitzroy.
Groetjes van Celeste

loveflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:01

ja ik heb eigen stallen en die mag je dan zelf ontwerpen (zeggen hoe se eruit moetten zien) maar het is ook egt duur dacht ik:P