HELP dochter (8) durft niet meer.... maar wil wel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:05

Gamier is geen "groot" paard. Het is een arabiertje met een stokmaat van 1.50. Een echte kindervriend want wat voor bui hij ook heeft zodra er een kind op zit is het een watje

Als het inderdaad net zo'n watje is als zijn grote broer Gomaq zal hij een kind inderdaad weer vertrouwen geven.
Ik zou toch echt stoppen met de pony.Het vertrouwen is weg en ik ben bang dat dat ook zo blijft.Hij heeft het ws door en zal het nog wel een keer proberen.
Ik weet niet in welke omgeving je woont,maar wij geven wel priveles an kindertjes(en ook kinderen die het vertrouwen helemaal kwijt zijn).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:09

Aaaawh, dat is wel heel erg.. Ach gut

Ik zou het toch eventjes laten rusten, ik weet niet hoelang het geleden is dat ze er zo raar vandoor gevlogen is. Even laten bijkomen, en misschien wat lesjes laten nemen op een manege, of bij iemand die je kent met een wat rustigere pony. Misschien heeft ze dan weer wat vertrouwen terug..
Ze bleef tenslotte wel zitten, dat is wel super knap..

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:11

FlairS schreef:
Als het inderdaad net zo'n watje is als zijn grote broer Gomaq zal hij een kind inderdaad weer vertrouwen geven.
Ik zou toch echt stoppen met de pony.Het vertrouwen is weg en ik ben bang dat dat ook zo blijft.Hij heeft het ws door en zal het nog wel een keer proberen.
Ik weet niet in welke omgeving je woont,maar wij geven wel priveles an kindertjes(en ook kinderen die het vertrouwen helemaal kwijt zijn).

Hé wat leuk weer een grote broer van Gamier gevonden gevonden!!!! Ken je Gomie ook al??????

Wij wonen in de buurt van Bergen op Zoom. Ik ben er van overtuigt dat Gaby weer goed zal rijden als iemand "vreemd" haar het vertrouwen terug kan geven. Zoals bij alle kinderen geloven ze de "juf of meester" altijd eerder dan pa en ma Knipoog In een groep rijden is nu geen echte optie..... In Gaby haar ogen faalt ze nu..... Ze zou zo balen als er andere zijn die beter rijden..... want dat kan zij ook alleen weet ze niet meer hoe! En dan wordt ze nog onzekerder..... (ze heeft een beetje last van perfectie dwang)

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:12

Tja ik weet ook niet waar je woont maar anders mag ze ook best met onze pony kennis maken. Geheel vrijblijvend. Wil ze erop oke , wil ze niet ook goed! Het is een lieve kruising welsh van ongeveer 1.10m

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:16

kan er mss niet eerst even aan die pony gewerkt worden, zodat ie leert dat het niet mag, of probeert hij het gewoon bij kinderen? Met de tijd zal het wel beteren denk ik als ze over de eerste schrik heen is. mss eens een paar keer op een manegepony laten rijden, zodat ze weer een beetje vertrouwen krijgt. ik denk dat ze dan opeens weer spontaan op die andere gaat kruipen. kinderen kun je eenmaal niet dwingen als ze bang zijn. gelukkig wil ze het zelf nog altijd.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:21

Gamier schreef:
Hé wat leuk weer een grote broer van Gamier gevonden gevonden!!!! Ken je Gomie ook al??????

Wij wonen in de buurt van Bergen op Zoom. Ik ben er van overtuigt dat Gaby weer goed zal rijden als iemand "vreemd" haar het vertrouwen terug kan geven. Zoals bij alle kinderen geloven ze de "juf of meester" altijd eerder dan pa en ma Knipoog In een groep rijden is nu geen echte optie..... In Gaby haar ogen faalt ze nu..... Ze zou zo balen als er andere zijn die beter rijden..... want dat kan zij ook alleen weet ze niet meer hoe! En dan wordt ze nog onzekerder..... (ze heeft een beetje last van perfectie dwang)

Jammer Bergen op Zoom is wel heeel erg ver uit de buurt want ze zou bij ons echt weer vertrouwen krijgen.Wij hebben meer kindjes die op een manege gereden hebben en daar in een grote groep gevallen zijn of zo.Er wordt dan gauw geaze4gd dat ze niet moeten zeuren.IKI heb ze wel huilend in de stal zien staan van het paard waar ze op moeten rijden.Na een paar weken zie je ze weer lachend op hun paardje stappen.
Sterkte,want het is juist zo leuk als je dochter paardrijden net zo leuk vind als jij zelf!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:25

Is er op de stal waar je staat dan geen mogelijkheid voor privéles? Schiedam is dan ook wel ver om even een pony te gaan aaien. Helaas...zeg maar tegen haar dat wij van Bokt haar een hele knappe meid vinden dat ze is blijven zitten!!!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:30

Tazz schreef:
Is er op de stal waar je staat dan geen mogelijkheid voor privéles? Schiedam is dan ook wel ver om even een pony te gaan aaien. Helaas...zeg maar tegen haar dat wij van Bokt haar een hele knappe meid vinden dat ze is blijven zitten!!!

Wat lief van je!!!!!!! Ik zal het haar zeker zeggen. Iedereen heeft dat tegen haar gezegt maar helaas overheerst de angst op dit moment.

Bij ons op stal is prive les mogelijk maar helaas alleen van mensen die ervaring hebben met volwassenen.... Het is toegstaan om een andere te laten komen maar dan moet ik wel iemand vinden die A weet hoe hij/zij met kinderen moet om gaan en B weet hoe hij/zij met BANGE kinderen moet omgaan......

En wat betreft de pony waar ze nu op heeft gereden..... daar mogen ze lekker een andere "gek" voor gaan zoeken....... Poetsen en knuffelen oke maar Gaby komt er wat mij betreft even niet meer op!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:33

Gelijk heb je!. Misschien komt er van Bokt nog wel een instructeur die wel weet hoe hij/zij met kinderen om moet gaan. Is idd een groot probleem. Sterkte!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:39

Tazz schreef:
Gelijk heb je!. Misschien komt er van Bokt nog wel een instructeur die wel weet hoe hij/zij met kinderen om moet gaan. Is idd een groot probleem. Sterkte!

Ik hoop het of mensen die een pony hebben staan hier in de buurt waar ze weer een beetje vertrouwen mee kan opbouwen!!!!!! En misschien zijn er wel mensen die die goude tip hebben. Ik vind het voor haar juist zo rot.... Ze hoeft niets maar wil zo graag.....

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:50

Jee, wat vervelend allemaal...
Dat terwijl Gaby het zo goed heeft gedaan, ze bleef zitten!!

Heb totaal geen ervaring met kinderen hoor... ben zelf 23, dus misschien kan ik niet echt helpen.

Maar zelf als klein meisje van een pony gevallen en ook ik durfde er niet meer op.
Wat mij toen erg goed heeft geholpen was een andere oude makke pony...
Tuurlijk bleef ik die "enge" pony wel verzorgen, na een tijdje ging ik wel rijden aan de longeerlijn maar los rijden deed ik alleen op die makke.
Waar ik ook les op kreeg.
Op een gegeven moment had ik weer zo veel vertrouwen gekregen in het rijden dat ik die "enge" ook weer ben gaan doen...
Echter wel met de smoes dat die makke kreupel was dus dat ik op die "enge" moest rijden omdat ik anders geen les kon nemen.
Het heeft denk ik wel 2 maanden gekost hoor voordat ze met deze smoes aan kwamen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:51

Er zal toch wel iemand zijn bij jullie stal die haar les wil geven?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:56

Gamier schreef:
Even voor de duidelijkheid...... Gaby hoeft van mij helemaal niet te rijden! Ze mag van mij alles doen wat ze wil. We hebben vanavond met haar gesproken en haar op haar hart gedrukt dat ze niet HOEFT te rijden ...... Het antwoord was dat ze juist dolgraag wil rijden..... .

heeft jouw dochter misschien ook door dat een eigen pony er niet in zit? Wil ze daarom blijven proberen? Misschien bouwt ze hierdoor een enorme angst op, laat haar lekker met deze pony knuffelen (als dat goed gaat) en probeer een andere pony te vinden waar ze op mag rijden (er worden zoveel verzorgpony's aangeboden, er zit vast wel een braaf diertje bij) laat haar zien dat er ook brave pony's zijn en laat haar merken dat wanneer ze niet op deze pony wil rijden jij er alles aan probeert te doen om een andere pony voor haar te regelen, misschien helpt dit! succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:02

Gamier schreef:
Maar kunenn kinderen van 8/9 jaar dit ook doen??? Zijn er speciale cursussen voor kinderen???? Weet je wat het is..... Het is niet dat ze hem niet aan zou kunnen..... En daar gaat het nu ook niet meer om. Ze moet haar zelfvertrouwen zien terug te krijgen. Al zet ik haar nu op het paard van C&A dan mag ik er geen kwartje in doen.....

Emiel voest heeft zo'n cursus, een paar dagen geloof ik zomers.Kijk eens op zijn website.Hier in belgie is ook zo'n cursus, maar waar had ik dat ook al weer gezien leek me heel leuk voor kinderen.Ik zal eens zien of ik het terug vind (gaat eens goed denken).

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:07

sas00 schreef:
Er zal toch wel iemand zijn bij jullie stal die haar les wil geven?

Iedereen gaat zich er mee bemoeien..... de ene bedoelt het echt goed maar weet niet hoe ze er mee om moet gaan de andere komen met opmerkingen als "Gaby niet zeuren..... je bleef toch zitten" Of als ze iets van de kant gillen " ze luisterd gewoon niet!" en dan de klapper op de vuurpijl..... "Ze wil gewoon aandacht ze stelt zich aan" Nou mijn dochter is geen makkelijke en heeft een grote wijze (soms te wijze voor haar leeftijd) mening maar onder die "grote, wijze"buitenkant zit een heel klein hartje en die is nu heeeeeel bang!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:15

Gamier schreef:
. "Ze wil gewoon aandacht ze stelt zich aan" Nou mijn dochter is geen makkelijke en heeft een grote wijze (soms te wijze voor haar leeftijd) mening maar onder die "grote, wijze"buitenkant zit een heel klein hartje en die is nu heeeeeel bang!

Boos! arm kind! alsof een kind zoiets zelf bedenkt! volg jouw moederinstinct die wijst nagenoeg altijd de juiste weg! Ach gut

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:30

Je dochter heeft voor het eerst ondervonden hoe sterk een pony is en hoe machteloos je dan bent en ze is zich kapot geschrokken.

Logisch natuurlijk dat ze nu bang is.

Het enige middel wat hierbij helpt is tijd.

Spreek met iedereen op stal af dat ze het er niet meer over hebben en leg de nadruk op het verzorgen, wandelen, spelen enz. met de pony.

Durft ze er nog wel mee te wandelen? Laat ze samen maar gaan en dan komt vanzelf de dag dat het verlangen om te rijden groter is dan de angst en dan zit ze er ineens weer op.

Ik spreek uit ervaring, ben ooit met pony en al over een hek geklapt en durfde er absoluut niet meer op.
Wel op andere pony's maar draven vond ik al eng, terwijl ik toch al wat jaartjes reed.

Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik er toch weer opgestapt ben en langzaam aan durfde ik steeds meer te doen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:39

Ik weet niet waar jullie wonen maar ik heb een ideaal therapie paard
Als je in de buurt woont kunnen we eens kijken of dat misschien een oplossing is.

En ik zou idd gewoon weer vanaf de grond beginnen, lekker laten poetsen en een band laten opbouwen met een paard.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:41

Taaclover schreef:
Ik weet niet waar jullie wonen maar ik heb een ideaal therapie paard
Als je in de buurt woont kunnen we eens kijken of dat misschien een oplossing is.

En ik zou idd gewoon weer vanaf de grond beginnen, lekker laten poetsen en een band laten opbouwen met een paard.

Wij wonen in Lepelstraat een dorpje vlak bij Bergen op Zoom!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:39

Gamier schreef:
opmerkingen als "Gaby niet zeuren..... je bleef toch zitten" Of als ze iets van de kant gillen " ze luisterd gewoon niet!" en dan de klapper op de vuurpijl..... "Ze wil gewoon aandacht ze stelt zich aan" Nou mijn dochter is geen makkelijke en heeft een grote wijze (soms te wijze voor haar leeftijd) mening maar onder die "grote, wijze"buitenkant zit een heel klein hartje en die is nu heeeeeel bang!

Nou, zoals ik al eerder schreef: ik heb totaal geen ervaring met kinderen'.
Maar dit gaat wel erg ver, ongelofelijk.
Arm kind, op zo'n manier gaat haar vertrouwen nog meer omlaag...

Ik hoop voor jullie dat er snel iemand is die Gaby op de juiste manier kan helpen.
En zeg maar tegen haar dat ik het heel erg knap van haar vindt dat ze is blijven zitten... dat kon ik niet.

Succes met alles.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:53

ik woon in de omgeving van bergen op zoom,heb al vele mensen van angst van rijden afgeholpen en heb hier een werkelijk lief oud braaf paard staan.....

dus als je interesse hebt!!zal er een foto bij doen,en ja ,hij is groot,maar hij rijd zelfs met een half verlamde ms patient op zijn rug door de bak,en zal nooit maar dan ook nooit wegrennen...

Afbeelding

Afbeelding

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:49

ja, ik ken het. Ik heb op 11 jarige leeftijd hetzelfde gehad.
Ik durfde niet meer te rijden, wilde er aan de ene kant vanaf, maar aan de andere kant wilde ik dolgraag blijven rijden...ik had er zo veel moeite voor gedaan. Toen heb ik 2 longelessen gehad op een superbraaf paard op de manege en het ging een stuk beter. Nu heb ik nog steeds dat als het weer 1x misgaat dat ik de volgende keren weer even mijn vertrouwen kwijt ben, maar dan stap ik weer op een braaf paard die me eroverheen helpt.
Het is idd een goed idee om eerst een rustig te gaan poetsen, en later aan de hand wandelen, en daarna met haar erop. Dan is het ook heel verstandig om het op 1 van de aangeboden paarden verder te proberen, want dat helpt echt. Gewoon rustig opbouwen...
succes

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:51

Jammer dat je de pony zo de schuld geeft, daar heeft niemand wat aan. De pony heeft gewoon een meer ervaren ruiter nodig. Dat maakt het niet gelijk een rotbok. Door zo over de pony te praten, krijgt je dochter minder vertrouwen. Je ondermijnt het vertrouwen van haar in de goede aard van een paard over het algemeen. Dat is onnodig en erg jammer.

Als het kan zou ik met haar gewoon een tijdje op een manege gaan rijden. Vertel dat ze bang is, en zoek naar een lieve instructrice. Een goede manege heeft altijd wel een paar pony's die heel braaf zijn. In een ontspannen sfeer met leeftijdsgenootjes kan ze dan weer langzaamaan wat vertrouwen winnen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:27

Volgens mij geeft ze de pony niet erg de schuld.. Mijn zusje (weet het ik heb er niet veel verstand van) is er ook een keer afgevallen, schouder uit de kom.. Die werd ook bang, maar is eerst op het rustigste paard van stal gaan rijden, daar heeft ze weer een beetje zelfvertrouwen door opgebouwd en nu rijdt ze elke zondag op de pony waar ze toen was afgevallen! OK dan!

Mijn zus ook, ze is een keer onderuit gegaan met paard en al.. Durfde toen niet meer op de pony, eerst andere pony's gereden maar daarna weer op de pony, in het begin was ze heel bang maar later realiseerde ze zich hoe hij was voor dat het gebeurde..

Ik hoop dat het snel over is en zeg maar dat ik haar een grote meid vind dat ze is blijven zitten! OK dan!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:31

abigaillover schreef:
Volgens mij geeft ze de pony niet erg de schuld..

O, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen! Excuses dan.