Help! Ik sla mijn paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:54

De mijne is een enorme kl**thommel, maar ik rij zéker niet met zweep. Ik kan ook nogal eens driftig zijn en dat wil ik gewoon niet op mijn dieren uiten. Als ik een pestdag heb, rij ik sowiezo niet. Als hij iets verkeerds doet, dan negeer ik dat en rij verder hoe IK dat wil. Als ik héél erg boos ben, stap ik af. En ja, ik heb Stan weleens in de bak laten staan, dat stalgenoten riepen: "Diaan, dat kun je niet máken". Moeten zij maar eens opletten....

En als ik boos op hem ben, krijgt hij gewoon die appel niet na het rijden Lachen

BTW: ik rij momenteel niet meer

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:59

woopy schreef:
Bedankt voor jullie tips!

Ik heb vandaag dus ook zonder zweep proberen te rijden, maar helaas rende ik al gauw naar binnen om er een te halen. Op buitenrit reed ik ook zonder zweep, maar helaas rende ik al gauw naar een boom om een tak te halen! Boos! Ooh wat haat ik mezelf daarvoor, zeg!

sorry, dat ik t zeg, maar vind je zelf, dat je echt een paard verdient? Ik vind eerlijk gezegt, dat als JIJ geen zelfbeheersing hebt, en dat dus op je paard af reageert, dat je dan geen paard waard bent, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:01

Waarom heb ik eigenlijk een idee dat het hier om een schaduw gaat?
En niet om zomaar anoniem te zijn?
Maar om d boel op te butsen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:04

runningkawa schreef:

dat van die tak, dat lijkt me eigelijk ongeloofwaardig, ik denk toch dat 9 van de 10 mensen niet zomaar een tak pakken, om een paard te slaan Nagelbijten / Gniffelen

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:08

LovesSaartje schreef:
sorry, dat ik t zeg, maar vind je zelf, dat je echt een paard verdient? Ik vind eerlijk gezegt, dat als JIJ geen zelfbeheersing hebt, en dat dus op je paard af reageert, dat je dan geen paard waard bent, sorry.

Ik vind mezelf ook geen paard waard. Heb zelfs vanmiddag overwogen om hem te verkopen omdat ik zo vreselijk bezig was, maar ik dacht dat ik beter hulp kon zoeken omdat ik hem vreselijk zou missen en ik heel veel van hem hou!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:08

@ Rk, daar heb ik ook aan zitten denken, maar hoe zielig zou je dan zijn om dat te doen?

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:09

runningkawa schreef:

Hoe bedoel je om zomaar anoniem zijn? Want ik wil echt graag tips en hulp! Ik wil graag veranderen! Echt waar!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:09

woopy schreef:
Ik vind mezelf ook geen paard waard. Heb zelfs vanmiddag overwogen om hem te verkopen omdat ik zo vreselijk bezig was, maar ik dacht dat ik beter hulp kon zoeken omdat ik hem vreselijk zou missen en ik heel veel van hem hou!

je moet doen, wat t beste is voor je paard denk ik altijd...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:10

Kusia schreef:
@ Rk, daar heb ik ook aan zitten denken, maar hoe zielig zou je dan zijn om dat te doen?

heeeeeel zielig Knipoog

Kusia

woopy schreef:

Zoek die hulp dan niet hier, maar bij mensen die er voor gestudeerd hebben.

050206051012

woopy schreef:
Hoe bedoel je om zomaar anoniem zijn? Want ik wil echt graag tips en hulp! Ik wil graag veranderen! Echt waar!

Zit je normaal ook op bokt, onder een andere naam of heb je je aangemeld op deze site speciaal voor deze kwestie?

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:11

Ik denk dat jullie hier wel verstand van hebben en mij wel wat tips kunnen geven!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:12

woopy schreef:

maar...
ik denk eigelijk niet, dat iemand van achter een beeldscherm je kan helpen! wij kunnen wel zeggen: probeer m niet zo snel te slaan, maar we zijn er niet bij, en zo kun je denk ik ook geen tips geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:12

Ik vroeg iets............... Schijnheilig

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:13

woopy schreef:
Ik denk dat jullie hier wel verstand van hebben en mij wel wat tips kunnen geven!

Dit is een paardenforum, de meeste van ons hebben verstand van paarden, niet van woedeaanvallen of zelfbeheersing verliezen.

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:13

Ik denk het wel want ik heb al veel nagedacht over jullie tips

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:14

woopy schreef:
Ik denk het wel want ik heb al veel nagedacht over jullie tips

maar op t moment, dat je op je paard zit, denk je er niet aan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:14

Dat heb je snel gedaan Lachen

Nog een tip
Zonder zweep rijden niet afstappen voordat je klaar bent Haha!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:16

Ik kon mezelf vaak niet beheersen met rijden in het verleden. Het was zelfs zo erg dat ik er slecht van sliep als ik uit woede weer een keer de zweep gebruikt had. Ik wilde dit niet meer. Het werkt alleen averechts. Heb er echt aan gewerkt en ik moet zeggen het helpt. Sla je met rijden ook? Rij dan eens een tijd zonder zweep. Of als je woede voelt opkomen, ga dan inderdaad stappen. Of als het echt niet wil met rijden, stop er dan mee in godsnaam en probeer de dag erna met frisse moed opnieuw. Probeer de negatieve energie niet de overhand te geven, maar probeer tot 1000 te tellen en beloon heel veel. Dat heeft mij echt geholpen. Nu gaat het super!

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:18

Jawel, maar soms gaat het weer even mis. Volgens mij geloven jullie mij niet helemaal.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:19

woopy schreef:
Jawel, maar soms gaat het weer even mis. Volgens mij geloven jullie mij niet helemaal.

jawel hoor, maar t lijkt een beetje overdreven, om hoe je t typt denk ik(hoop eerlijk gezegt ook, dat je overdreven hebt Nagelbijten / Gniffelen )

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:22

Nee ik heb niet overdreven (helaas). Ik ga echt aan mezelf werken!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:23

Tip van de zaak: verkopen dat paard. Op deze manier kun je dat dier traumatiseren voor de rest van z'n leven. Bij ons op stal is ook iemand die z'n paard slaat (dus echt in de hoek van de bak zetten en dan net zo lang en hard slaan tot de striemen op z'n kont staan). Ik zie nooit wat het paard verkeerd heeft gedaan, maar het paard reageert ook niet meer op klappen. Er zal vanzelf een dag komen dat het paard het niet meer pikt en dus zal flippen. Dán is het paard vals en moet de worst in, zodat het baasje het volgende paard kan mishandelen en vals maken. Wees eerlijk tegenover je paard en verkoop m. Koop een 'my little pony'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:25

woopy schreef:

Ik had je meer geloofd als je niet anoniem was gegaan.
Nu kan het echt zijn, maar ook de boel op naaien
En dan hadden we misschien ook wat rt posts na kunnen kijken en aan de hand daarvan misschien nog wat kunnen zeggen.

verder ben ik zo'n trutje, dat ik nu de hele tijd zit te denken, zou het die bokker zijn, of die Bloos!

woopy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:25

Nou zo erg is het bij mij nou ook weer niet. Als je om elk probleem je paard moet verkopen heeft het geen zin.