Onderhoud van een Wit paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:15

Citaat:
schoon kunt houden ZONDER hem te wassen

Haha! Schijnheilig

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:15

ik rijd ook altijd op een goor paard helaas!!!
ook als ik hem net schoon gemaakt hebt meneer
lukt het op de 1 of andere manier alstij om zichzelf smerig te maken!!

ach dat heb je nu eenmaal met een schimmel en ik heb het ook maar geaccepteerd!

ik hoorde wel dat er droogshampoo bestaat helpt dit weet iemand dat??

die blokjes gebruik ik en die werken goed hoor!!

een deken omdat het mij beter uitkomt doe ik echt niet hij staat
lekker in een wintervachtje en ik ga echt niet sjouwen met die rotdekens omdat ik dan minder heoft te poetsen kom op he!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:17

cinny1 schreef:
Hoi, Ik ben zelf ook trotse eigenaresse van een 'schimmel'. In de winter gebruik ik op echte hele gore gele vlekken, droogshampoo. Dit is een spuitbus met shampoo poeder die je gewoon bij de drogist kunt halen en echt heel weinig kost. Het werkt vrij goed. Je spuit het op de vieze plekken laat het een paar minuutjes intrekken en dan goed borstelen. Echt spierwit houdt je hem er niet mee, maar de ergste troep haal je er wel mee weg. Het enige nadeel vindt ik dat mijn schimmeltje dan in plaats van naar paard, naar bloemen ruikt. Haha! Maar goed je moet er wat voor over hebben.

he over heen gelezen wat voor merk is die droogshampoo want dit spul MOET ik ook echt hebben!!! *LOL*

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:21

liza van loon schreef:
Biotex werkt nooit echt bij mij. Terwijl het water toch echt heet is en ik de staart er een kwartier in laat hangen. Scheve mond

Maakt jouw paard zich dan zo ranzig??? Bij de mijne werkt het gelukkig wel. "goedkope"oplossing voor een vervelend probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:24

Biotex moet je ook in laten weken Haha!

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:38

Ja klopt. Niet echt een winter middel das waar.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:42

Lange leven een deken!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:36

Makhali schreef:
Lange leven een deken!

ja lekker makkelijk voor jou maar het nut............

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:11

is volgens mij weinig aan te doen, behalve dekentje, lijkt me niet de bedoleing dat ze van oor tot staart worden ingepakt om maar mooi schoon te blijven, veel tips kan ik je verder niet geven want sta voor hetzelfde dilemma, succes (ps kijk s op paardendrogist.nl die hebben ook vaak handige dingetjes)

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:20

De stal zo schoon mogelijk houden. Niet in de buurt van modder laten komen (voor zover dat mogelijk is). De borstel blokken werken aardig op de vieze plekken. Je kunt er in ieder geval het ergste vuil me weg krijgen. De droogshampoo werkte bij mij niet. Het maakt de haren minder vet, maar geel of bruin wordt niet wit. Had hem gewoon bij het Kruidvat gehaald, niet duur.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:36

Ik heb een groene spuitfles gekocht en die werkt redelijk tegen de gele vlekken. Ik zal binnenkort eens kijken welk merk dat is.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:51

mango schreef:
ja lekker makkelijk voor jou maar het nut............

Het is zeker makkelijk en ik ben er ook erg blij mee, er zijn geen speciale middeltjes of dingentjes om je paard wit te houden. Het enige is wassen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:09

Misschien is antiklit wat.. ik doe het vaak in de witte beentjes van Nordwind voordat ik op concour ga als ze net gewassen zijn.. dan kan je het vuil er heel makkelijk uitborstelen... maargoed, om nou zo'n heel paard om de paar dagen in de antiklit te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:20

missrosa schreef:
Ik heb een groene spuitfles gekocht en die werkt redelijk tegen de gele vlekken. Ik zal binnenkort eens kijken welk merk dat is.

Heb ik ook ooit gebuikt
Gelukkig is me geleerd bij iets nieuws, maar het op een klien stukje uit te proberen.
Nou dat was maar goed ook, het leek wel of hij op dat stukje door 100 bijen gestoken was.
De ene bult naast de andere.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:20

Echt, joh? Iwan heeft er helemaal niks van (alleen een hele witte vacht Knipoog).

Nu staat er wel op de fles dat het 100% natuurlijke stoffen bevat, maar lekker ruiken doet het niet.