Wie heeft zijn chip ontheffing al rond?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:35

gwen1222 schreef:
nou ze kunnen gaan kruipen (ook richting hart enzo)
en ze kunnen kapot gaan.

bij een kenisje bleek die in het been te zitten i.p.v de hals

in heel wat landen zijn ze trouwens al verboden

Dit is voor het eerst dat ik hier over hoor Verward
Mijn paardje is ook gechipped, maar dat was ze al toen ik haar kocht dus ik had weinig keus...
Als ik nu nog moest kiezen zou ik zeker voor DNA registratie gaan Scheve mond

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:50

Nordwind is al een aantal jaar gechipped... maar dat DNA lijkt me veel handiger...!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:56

Mijne moeten nog gechipt worden

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:06

Ik heb de ontheffing ook binnen, moet nu allen nog een paspoort aanvragen, aangezien ik nu alleen een import papier heb en dat is weer niet geldig.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:47

Een paspoort is al aantal jaren wettelijk verplicht. Daar hoort de dierenarts al een tijdje ook de entingen in te vermelden. Dus dat moet je zo wie zo doen.
We zijn bezig om de aanvraag voor ontheffing voor 1 febr te veranderen in oneindig. Daarnaast rommelt het op de chip wereld en zijn er zelfs dierenartsen die al rapporten uitgeven dat een aantal gevallen mis is gegaan met chippen.
Toch adviseren we iedereen zo snel mogelijk ontheffing aan te vragen om zo in iedergeval niet de datum van 1 februari mis te lopen. Tevens wordt zo beter duidelijk hoeveel mensen eigenlijk toch niet de chip willen. Samen staan we tenslotte sterk!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:21

mijn pony's zijn ook gechipt... ik moest wel vanwege de wedstrijden, ik heb niks tegen chippen en het is ook de eerste keer dat ik hoor dat een chip in een been is gaan zitten. bij mij stond alleen bij een pony het chipnummer fout in het paspoort waardoor dus eigenlijk het hele voordeel van het chippen niet meer door gaat.... ik zou ze als ik nu moest kiezen gewoon weer laten chippen..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:38

Eleonoor schreef:
Een paspoort is al aantal jaren wettelijk verplicht. Daar hoort de dierenarts al een tijdje ook de entingen in te vermelden. Dus dat moet je zo wie zo doen.
We zijn bezig om de aanvraag voor ontheffing voor 1 febr te veranderen in oneindig. Daarnaast rommelt het op de chip wereld en zijn er zelfs dierenartsen die al rapporten uitgeven dat een aantal gevallen mis is gegaan met chippen.
Toch adviseren we iedereen zo snel mogelijk ontheffing aan te vragen om zo in iedergeval niet de datum van 1 februari mis te lopen. Tevens wordt zo beter duidelijk hoeveel mensen eigenlijk toch niet de chip willen. Samen staan we tenslotte sterk!

Paard was niet ingeent bij de vorige eigenaar. Ontwormen ook niet, dus wel wat werk aan gehad, maar verder een fijn paardje.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:45

*Roos* schreef:
Je krijgt dus binnenkort je ontheffing binnen Beautylover (mits je natuurlijk de (standaard)brief met ethische en of godsdienstige bezwaren hebt gestuurd. Ging bij mij iig wel zo

wel ik had het overgeschreven van www.invisio.nl/antichip Schijnheilig
maar als dat niet goed is schrijf ik wel een andere brief met mijn eigen meningen Haha!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:59

begrijp er de ballen niet van; van de ene hoor ik dat p 01-01-05 ieder paard gechipt moet zijn als het getransporteerd wordt, en mijn veulen kan pas in het veulenstamboek worden opgenomen nadat het gechipt is, wederom door het stamboek. verwarrend allemaal Verward