Waarom ben jij begonnen met rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:40

Omdat ik van mn ouders persé op een sport moest...
Ik dacht: Als ik zeg dat ik wil paardrijden en anders nix, dan zeggen ze vast dat het niet mag omdat het zo duur is

Maar ze zeiden nog ja ook Scheve mond

En een paar dagen later zat ik voor het eerst op een pony (en vloog er binnen 3 minuten ook weer af, maar okee Schijnheilig )

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat ik nu zou uitvreten als ik destijds niet was gaan paardrijden.. Het beinvloed eigenlijk alles! Ik doe een paardenopleiding, heb uiteraard Orien, ik zou echt niet weten wat ik anders had gedaan Clown

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:44

mm ff denken hoor;) omdat me zusje en ik paarden altijd leuk vonden (in de verte haha) en me moeder ons eens voor de grap voor een keertje op les zetten..... meteen verkocht Tong uitsteken en das ook al 11 jr geleden hehe en t wil maar niet weg gaan Knipoog

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:18

Omdat mijn Oma, Tante, Vader en Moeder hebben gereden. Toen ik 2 was, werd ik al op een paard gezet om rondjes te hobbelen. Toen ik 6 was kon ik niet meer wachten om echt te beginnen met paardrijden! Vork

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:36

Omdat een truttebol uit groep 6 paard reed, en daar altijd over opschepte. Dus ik wou het ook gaan doen, en dan vergeleken wij mekaar altijd wie het beter kon Tong uitsteken

En natuurlijk omdat het me HEEL erg leuk vond om met dieren te gaan werken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:37

Toen ik nog in me moeder's buik zat, droomde ik al van paarden Schijnheilig

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:37

Grotendeels omdat mijn tante reed, was toen een echt pennymeisje (stiekem nog steeds Haha! ), deed niets liever als "haar"(manege) paard kuisen. Dus toen ik een jaar of 8was beginnen zagen maar steeds was ik te jong, ouders hadden eigenlijk teveel schrik. Dus op mijn 12jaar mocht ik het wel! Haha!
Soms wel spijt dat ze me niet jonger naar een manege gestuurd hadde, denk dat je dan toch nog meer ervaring hebt.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:05

Mijn vriendinnen gingen op paardrijles. En oja, mijn nichtje reed ook.

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:15

Dat ik drie was kwam er al een shetlander in de achtertuin (aan een touwtje aan een boom, enige eten die hij kreeg was gras Tong uitsteken ) Maar mijn ouders vonden paarden dus al leuk. Toen groeide hij tot een groote shetlander, toen tot een c-pony en nu is ZIJ paard Knipoog Hij is ook verdubbeld want mij zus heeft ook een paard. En er is nu wel meer dan een boom met een touwtje hoor! Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:35

Tja, ik weet het dus eigenlijk niet meer zo goed... Ik ben in ieder geval zo rond mijn 9e begonnen met paardrijden. Ik weet nog wel dat ik al van kleins af aan een soort aantrekkingskracht had tot paarden, op de kermis bv. moest ik altijd een rondje op de shetlander die daar ieder jaar weer stond Knipoog De paardenliefde is in ieder geval nooit over gegaan, nu 11 jaar later heb ik zelf een paard Lovers

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:38

Ik wilde er toen ik zes was al op.. Toen mocht ik nog niet op de manege komen rijden, te jong. Daarna is het een paar jaar in de koelkast gegaan... Knipoog Een vriendin ging mijn paardrijles geven ( toen was ik negen) en toen mocht ik echt op les... Niemand in mijn famillie houd van paardrijden Scheve mond Maar ja, ben dus begonnen omdat ik het blijkbaar erg leuk vond Haha!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:39

Omdat ik helemaal gek van paarden was (ben) en vriendinnen van mij reden ook. Na lang zeuren mocht ik eindelijk op les. Toen 10 jaar gestopt en nu ben ik weer begonnen Lachen En omdat ik zo enthousiast ben hebben ze op de manege gevraagd of ik op de vrijdagavond bardienst wil doen. Dus een hele avond op de manege zijn! Ten eerste ben ik blij dat het ze opviel dat ik het allemaal zo leuk vind en ten tweede ben ik nu meer op de manege. Tja, je moet toch wat als je geen eigen paard hebt!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:44

Omdat ik al een tijdje paarden helemaal geweldig vond..

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:47

Omdat mijn beste vriendin toen ook reed en ik elke week met haar mee ging.
Ik begon het toen zo leuk te vinden dat ik elke dag thuis zat te zeuren dat ik op paardrijden wou.
Uiteindeijk mocht ik Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:52

Ik was altijd al gek van paarden en toen mocht mijn vriendin op paardrijden en toen vroeg ze of ik ook er op ging.
Ik zei natuurlijk meteen ja en zo ben ik op paardrijden gekomen. Lachen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:00

ik had een film ofzo gezien.Zou niet meer weten welke.en ik was toen een jaar of 6/7,En toen wou ik op paardrijden.Dus ik zeuren en het mocht

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:01

virendin vroeg me of ik zin had om haar en nog ene meisje te gaan helpen emt het verzorgen van Pollie(Shetlandertje) nou.. van het 1 kwam het ander Haha! Tong uitsteken

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:15

ik hield wel van paarden maar was nog nooit echt met ze in aanraking gekomen. Maar toen een vriendin vroeg of ik een keer mee wou was ik meteen verliefd en wou ook gan rijden.
Het probleem was dat het van mijn ouders niet moch maar na 1 1/2 jaar lach er op mijn verjaardag een kaart op mijn bord met een 10 ritten kaart en ja toen was ik er niet meer af te slaan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:27

Omdat mijn zus reed, ik wou toen ook gaan paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:32

Mijn moeder heeft vroeger paardgereden, dus op mijn 6e mocht ik een sport uitkiezen, en toen is het paardrijden geworden Knipoog.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:35

mijn moeder reed vroeger pony's in, mij leek het ook wel leuk. op mijn 7e kon ik bij een vriendin op een ponytje leren rijden. Bloos op mijn 8e kreeg ik een eigen pony!! Tong uitsteken Haha! Bloos

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:36

mijn oma heeft altijd paarden gehad en we wonen inhetzelfde huis dus zo is het gekomen. Mijn nicht die 10 jaar ouder als mij en zij reed ook altijd al bij mijn oma en als zij bij de paarden was en ik hoorde het hek moest ik er heen want dan mocht ik altijd even op Sheila of Nicole. Mijn oma had ook een mini appaloosa en die mocht ik altijd poetsen daar kon ik van 10- 17 mee bezig zijn in het voorjaar als die verhaarde die had zo veel haar! Toen ik 6 werd mocht ik pas les maar dat beviel me niet dus heb ik samen met mn nicht op sheila geoefend. Toen ben ik naar een andere manege gegaan en dat ging hartstikke goed. In groep 7 leerde ik Suzanne kennen ze zat in groep 8 en met haar heb ik toen samen Sheila verzorgd omdat ik dat niet alleen mocht van mama want dat vond ze te gevaarlijk. Maar Suzanne en ik hadden in het begin heel veel ruzie maar gelukkig is dat vanzelf goed gekomen. Toen gingen we omstebeurd met Sheila naar de manege om te lessen. Oma vond dat ik wel een eigen pony mocht en toen ik 11 werd kreeg ik Donna voor mn verjaardag. Suzanne reed toen alleen op sheila en toen gingen we naar de ponyclub. Maar Sheila werd oud en er moest een andere komen voor Suuz en dat werd onze eigen gefokte Danielle!!!! (Die was naar mij vernoemd). Natuurlijk was ook Linda er nog mijn troetelpony waar ik zo gek mee was daar ging ik elk weekend wel mee wandelen of er reed een klein meisje op. Een jaar nadat Suuz op Danielle ging rijden kreeg Danielle koliek en daar was niets meer aan te doen en ze overleed in de kliniek. 3 weken later overleed ook Linda mijn troeteltje. Voor Suzanne moest er een ander paard komen en dat werd Grog een draver. Dat gaat hartstikke goed want ze rijden nu Z1. Maar ik word nu ook wat groot voor Donna dus kwam mijn nicht al met het idee donna in te ruilen maar dat wilde ik niet!!!!!!! We hadden nog een jonge ruin die nog verkocht moest worden maar net toen we met hem wegliepen naar een trainingsstal kwam mn oma met het idee dat ik er ook wel op kon. Dus daar rijd ik nu op.

Ik heb gewoon het geluk dat mijn oma altijd een paardje voor me had en dat Suzanne me hielp anders had ik nooit paardgereden!!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:17

me zus zat er op dus wilde ik ook Knipoog
hellaas moest ik eerst mijn zwem diploma halen (ik had te veel sporten Tong uitsteken zwem, judo,turnen, gym (jah dat is heel anders dan dat turnen (ook andere dag en andere leraar) en dan wilde ik ook nog paardrijden Haha!