Eigen mest over weiland spreiden, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 12:48

Die van mij zijn daan raar, want ze eten geen hap van het klaver!! Laten het allemaal staan en ik kan het weer gaan maaien!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:17

hmmm, ok Verward zoek op google maar eens op grasmengsels dan zie je dat er veel klaver in zal zitten Knipoog

Vooral witte klaver wordt nogal eens toegevoegd.

ik vond trouwens een hele interessante link voor je:
http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/lan ... ier/48.pdf

Succes met lezen, het is een goed en leerzaam stuk

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:32

Thanks voor de link Sjimmy! En, echt waar, ze eten het gewoon NIET! Raar he Ik dacht namelijk ook altijd dat paarden klaver lekker vonden...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:37

Wij hebben de mazzel in een gebied met veel bollenboeren te wonen en zodoende raken wij onze mest altijd heel simpel kwijt.Ik gooi het ook liever niet over ons eigen land.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:37

Wij verspreiden het ook over het land (ongeveer Februari).
Wij ontwormen heel goed, dus daar hebben we geen problemen van. Gras groeit ook prima, we hebben er super kuil vanaf gehaald.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:39

Je hebt aardig wat verschillende soorten klaver, misschien heb je wel een hele smerige Knipoog Probeer 't Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:42

Hihi, geen idee of het lekker is... het zat ook gewoon in de gras zaad die ik gezaaid heb, als weiland zaad... ik ging er dus ook vannuit dat ze het zouden eten...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:43

Van rode klaver (Trifolium pratense) weet ik dat het erg eiwitrijk is. Het voordeel van klaver is dat het stikstof bindt. Sommige paarden vinden het heerlijk, anderen niet. Een klaverweiland is natuurlijk té. Als er genoeg andere planten staan overeten de meeste paarden zich niet (hoop ik). Lachen

Citaat:
Klaver: is zeer eiwitrijk, heeft een hoog kalkgehalte en een laag fosforgehalte. Wanneer het paard hiervan te veel te eten krijgt, kan dit tot leveraandoeningen of koliek leiden.

Bron

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:48

Nou, daar hoef ik me dus geen zorgen om te maken Knipoog ! Maar bedankt voor de info! Zo leren we allemaal weer wat!