vraag over shet veulen kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:22

maar je kan toch ook een stukje wei afzetten?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:52

ja dat kan, maar voor hoelang die erachter blijft is de vraag!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:25

cissie schreef:
ja dat kan, maar voor hoelang die erachter blijft is de vraag!

shetten zijn uitbreekmonsters, geloof me, heb dr zelf 6 gehad Bloos

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:48

Ik heb er dit moment 6 en dat probeer ik dus te zeggen, niet helemaal duidelijk merk ik!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:34

inderdaad de kosten van een castratie..... ik heb 100 euro betaald. Enne afgezette stukjes geven ze inderdaad niks om en al helemaal niet als er een draadje verder een hengstige merrie loopt......

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:32

Het ligt er een beetje aan. Ik heb een bak en een wei. En twee shetjes. Tussen de bak en de wei staan drie stroomdraadjes. Aleen als de batterij bijna leeg is vind ik ze nog wel eens in de wei, als je zorgt dat er voldoende stroom op staat dan blijven ze er wel achter. Doen de mijne ook.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 17:37

ik ga er iig voor, maar ik sta open voor tips enzo.
xxiezz

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:04

ik heb de mzzl dat ik mijn shet heb gekregen!! dat kan dus altijd Knipoog
um je hoeft hem niet te verzekeren(mag wel)
en regelmatig bekappen en inenten wel!
fam.kop janssen zegt dat je ze gewoon op het land kan laten staan hoor, die beestjes hebben niet veel nodig. (van hunnen heb ik de shet GEKREGEN!!!)
veel suc6 verder
p.s. probeer van jong af aan zoveel ermee te doen!
udo(de shet) hebben ze nix mee gedaan.
hij was 4 maanden toen ie kwam en moest hem zelf nog leren aaien en halster enz.. dus denk daar wel goed aan!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 19:28

jaa dat gebeurt zeker! Het veulen, wordt zsm geaait enzo, ligt aan pukkie, wat zij toe laat he Tong uitsteken
xxiezz
ps krijgen zou ook leuk zijn Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:14

de aanschaf van zo'n veulen zijn de kosten niet... je krijgt ze bijna kado! maar de dierenarts en hoefsmid heb je toch ook nodig als een ander paard. tot 2 jaar bij de moeder blijven maakt ook niet zo veel uit want met ong. 4 maanden zal hij toch gespeend moeten worden.. anders is het zielig voor de moeder! hij zal misschien wat minder eten als een groot paard... maar aan de andere kant kan je er ook veel minder mee doen dan met een groter paard... ik zou er nog eens een paar keer over na denken... het is wel heel leuk om te hebben.. maar wordt je er echt blij van? ook na een tijd..? ik zou dus nog 3 x nadenken voor je hem gaat kopen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:19

Inderdaad vroeg beginnen met de basis. Die van mij is tot hij 6 maanden was wild opgegroeid. Toen ik hem had kon hij niet geaaid worden en vertrouwde niemand. Het is nu een keurig opgevoedde hengst, het enigste probleem is dat hij alleen mij vertrouwd en zich dus vreselijk gaat misdragen als ik niet in de buurt ben. En inderdaad een veulen is leuk, lief en aardig maar kost ontzettend veel tijd. De kosten voor de dierenarts en hoefsmid zijn zo goed als hetzelfde als voor een groot paard.

Dat je er veel minder mee kan doen met ik het niet mee eens. Als je kijkt wat ik allemaal met m'n hengstje doe en nog ga doen, komen we tijd te kort.

Het is zeker geen makkelijk ras.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 09:58

kost veel tijd? Je moet er toch niet te veel mee doen? Ik begrijp wel, dat je moet leren aaien, poetsen, en met andere dieren omgaan.
Maar een veulen moet toch ook bij andere veulens staan? Om echt een "pony" te worden??

xxiezz

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:28

Je een pony moet voor zijn ontwikkeling contact hebben met andere pony's. Je moet wel gelijk beginnen met vaststaan, voetjes geven, borstelen, meelopen. Ik vind dat je een veulentje niet gewoon in de wei kan laten staan en er verder niets mee doen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 10:30

nee ik ga het veulen ook niet in de wei "dumpen", maar bij andere veulens lekker spelen, en dat ik dan minst. 1x in de week kom kijken, en nog een beetje contacten met elkaar (poetsen enzo)
xxiezz

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:35

Een hengstenveulen kost meestal 50 euro bij ons maar wij hebben nog een paardje te koop 2 jaar er staat een topic over!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:49

1x in de week is denk ik echt te weinig hoor. Je krijgt dan later problemen. Je moet zeker zorgen dat hij een halster om kan, veotjes geven, vast kan staan, kan meelopen. Dan kan je hem in de wei zetten en ook laten staan. Doe je dit niet eerst dan krijgt je daar later problemen mee. Jong geleerd is oud gedaan. Ik ben met die van mij begonnen toen hij 6 maanden en dat was veel te laat. Nu 2 jaar later hem ik daar soms nog last van.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:18

karoliena schreef:
1x in de week is denk ik echt te weinig hoor. Je krijgt dan later problemen. Je moet zeker zorgen dat hij een halster om kan, veotjes geven, vast kan staan, kan meelopen. Dan kan je hem in de wei zetten en ook laten staan. Doe je dit niet eerst dan krijgt je daar later problemen mee. Jong geleerd is oud gedaan. Ik ben met die van mij begonnen toen hij 6 maanden en dat was veel te laat. Nu 2 jaar later hem ik daar soms nog last van.

mee eens je moet er elke dag heen

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:26

En weet je ook waar je hem neer gaat zetten? Want dat is ook belangrijk en eventuele adressen in de buurt waar je kan staan en de prijzen?
Leuk zeg dat je het veulentje neemt ik zie de moeder vaak in het land staan echt een leuk beestje. Hoop dat ie bont wordt!