Hou jij borstels e.d. gescheiden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe doen jullie dit?

Ik heb paard(en) en die hebben elk eigen spul
54 (44%)
Ik heb Paard(en) en gebruik hun spullen onderling
32 (26%)
Ik heb verzorgpony's en elk heeft zijn eigen spul
9 (7%)
Ik heb verzorgpony's en gebruik alles onderling
15 (12%)
Ik gebruik alles voor willekeurige pony's
3 (2%)
anders.... (vul in)
8 (6%)

Totaal aantal stemmen: 121

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:11

Ik heb voor mijn pony's gewoon 1 set. Ze staan altijd bij elkaar, dus ik zie er geen voordeel aan om ze allemaal wat aparts te geven. Dan zou ik nu 7 poets setjes thuis moeten hebben. Van die 7 pony's vallen er 5 onder mijn verantwoording.
Alles word dus voor alles gebruikt. Maar ik wil niet dat andere spullen van buitenaf mee nemen voor mijn pony's. Daarvoor heb ik zelf genoeg spullen.
Dennis z'n verzorgmeisje heeft wel eigen spullen, maar die gebruikt ze alleen maar bij mij voor mijn pony's. Dat gaat ook niet mee naar huis.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:13

Bij mij staan er 2 paarden op stal (die van mij en Mirie) en we gebruiken dezelfde spullen, als er één een huidziekte krijgt, krijgt die ander het toch ook wel.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:18

Wij hebben 5 paarden bij ons op stal staan
En 1 gezamelijk bak met poetsspullen
Tuig en zo hebben we wel allemaal apart

Ze staan ook allemaal bijelkaar op de wei en er komen nooit vreemde paarden bij ons op het erf

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:31

ik heb 2 verzorgpaarden staan wel bij elkaar maar hebben beide een apaarte poetskist.... waarom weet ik niet.. gewoon leukigheid Tong uitsteken heb het namelijk allemaal zelf gekocht de ene heeft alles blauw en de ander alles rood Haha! handigggg ..Ik vind het zoiezo handiger als me vriend bijvoorbeeld meegaat en hij poetst de ene binnen en ik de ander buiten of beide buiten of weet ik veel wat hoef je niet telkens heen en weer te lopen Haha! Haha! lUI........ ze hebben beide ook een eigen kast kant al staat er dus aan de ene kant bijna niets (1,5 is ze pas dus) en aan de andere kant vanalles !11.... maarik vind zo wel alles makkelijk terug... sorry lang verhaal ;P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:50

Heb verscheidene verzorgpaarden en verzorg ook eigen paarden en pony's en ik heb er verschillende spullen voor. Veel gemakkelijker en hygiënischer

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:57

Ik heb twee verzorgpony's en gebruik alles onderling. Simpelweg omdat de eigenaar maar 1 set borstels gebruikt. Daardoor heeft de ene verzorgpony schimmel gekregen van de andere Scheve mond
En we gebruiken nog steeds 1 borstelsetje!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:13

Kusia schreef:
Ik heb twee verzorgpony's en gebruik alles onderling. Simpelweg omdat de eigenaar maar 1 set borstels gebruikt. Daardoor heeft de ene verzorgpony schimmel gekregen van de andere Scheve mond
En we gebruiken nog steeds 1 borstelsetje!

als je dat al hebt gehad adviseer de eigenaar dan eens.. misschien denk hij wel niet zo snugger ;P

en anders koop je er zelf een setje bij en vraag je of je die voor de ene mag gebruiken.. en dat het andere setje schoon word gemaakt en voor de andere prive word..

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:22

Dan gaat het alsnog dezelfde poetskist in Knipoog En aangezien het daar op dit moment een geweldige zooi is (beiden fout Bloos ) is de kans op 'besmetting' toch nog wel groot. Maar de schimmel is al een paar maanden weg. De eigenaar was er wel van bewust dat er besmetting had plaats gevonden (er staat een paard tussen beiden die nergens last van had), maar gaf meer de schuld aan het aaien.

Setje wil ik best kopen, maar denk niet dat daar gedisciplineerd met gepoetst wordt. Ook vind ik het onzin dat ik dan een apart poetssetje moet kopen, omdat de eigenaar niet zorgvuldig met de borstels omgaat Verward
Het zijn immers haar pony's, zij moet voor haar eigen 'fouten' opdraaien.

Mijn toekomstige paardje(s) krijgen ieder een superdeluxe poetssetje met eigen kleur Dromen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:32

Ik was ook niet mijn handen als ik van het ene paard naar de ander ga, dus ik gebruik het door elkaar heen voor onze paarden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:35

Ik heb op de manege een pony, die heeft haar eigen spul, in de tuin heb ik 3 shetjes staan, die hebben samen hun eigen spul.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:46

Ik heb 1 set en die gebruik ik voor alle 3. Ze staan ook bij elkaar op stal enzo. Maar ze mogen niet gepoetst worden met andere borstels, alleen met de mijne.

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:46

Ik heb voor mijn paard en mijn pony allebei een eigen set borstels en dergelijke.
Ook dekjes zijn apart, maar dat is meer omdat de kleuren die ik heb niet op allebei passen Lachen
Een donkerblauw dekje past bijvoorbeeld wel heel mooi op mijn paard (schimmelbont), maar staat niet zo mooi op mijn pony (vos)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:48

Ik rij drie pony's die allemaal bij elkaar staan.
Ik gebruik voor allemaal dezelfde borstels. Ze staan ook samen in de wei, dus ik denk als de een iets heeft dat de ander het ook wel krijgt als ze aan elkaar zitten in de wei.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:52

Alles heeft zijn/haar eigen set borstels maar aangezien dat het een "gesloten" stal is (geen vreemde paarden) en vaak over merries en veulens gaat, worden de borstels wel soms verwisseld (gemak zucht!).
Bij nieuwe veulens worden echter wel 'hun' borstel gebruikt.

De borstel sets worden wel om de maand schoon gemaakt en ontsmet. En natuurlijk ALS een van de kudde IETS heeft (mok-je of jeuk) dan wordt zijn borstel zeker apart gehouden en niet op de andere gebruikt.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:05

Ik heb 2 eigen pony's en ze hebben ook alle twee eigen spulletjes (borstels enzo..) Toch gebruik ik ze soms voor alle twee de pony's Bloos Ik maak de borstels wel vaak na het poetsen schoon zodat de haren er niet in blijven zitten.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:11

Ik heb ook twee pony's met eigen poetsspullen. Deze worden 1 keer in het halfjaar helemaal ontsmet nog eens. Maar de aparte poetsspullen is meer omdat ik ze erbij kreeg en dus meteen twee bakken had.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:37

Ik heb 2 paarden, gebruik de borstels wel voor allebei en het zadel e.d. maar ze hebben wel hun eigen dekens, dekjes, bit, hoofdstel etc.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:00

Mijn beestjes hebben ieder hun eigen spullen.. Lekker makkelijk en geen gezuer met heen en weer gesleep.. Ieder hun eigen kast dus OK dan!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:44

Voor mijn 2 paarden gebruik ik dezelfde borstels

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:49

ik heb maar 1 paard en die heeft eigen spullen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:51

Ik geloof dat ik een heleboel borstels heb. Ooit gekocht in zo'n schattig tasje met paardenhoevenkrabber. Als ik er over nadenk gebruik ik altijd dezelfde borstels voor elk paard. Alles ligt inmiddels door elkaar, en ik denk dat het gewoon te veel moeite kost om dat allemaal uit te zoeken.

Ik ben wel van mening dat het belangrijk is om het wel te doen, maar het is gewoon gemakzucht. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:55

Mijn paarden hebben ALLES voor zichzelf. Ik heb dus ALLES dubbel (t/m longeersingel aantoe).

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:04

Aangezien mijn paarden ook bij elkaar in de wei staan en naast elkaar op stal, gebruik ik mijn spullen voor allemaal.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:39

Wij houden de spullen zoveel mogelijk gescheiden, hoewel de paarden wel de hele dag bij elkaar staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:25

Elk paard z'n eigen spullen vind ik....
Zelfs bij paarden die bijeen staan hou ik de borstels gescheiden. Het zijn dan niet eens mijn eigen paarden (en de eigenaar gebruikt de borstels dooreen) maar ik haal ze even door de Dettol, gewoon voor mijn eigen gevoel.
Call me penny! Haha!