peesbeschermers ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

is het beter om peesbeschermers altijd om te doen?

ja
24 (36%)
nee
16 (24%)
ligt er aan wat voor paard
19 (28%)
altijd
5 (7%)
weet niet
2 (3%)

Totaal aantal stemmen: 66

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:46

Ik vind het verschillend per paard! Mijn paard bescherm ik alleen met springen en als ik met de groep eenbuitenrit ga maken. Dit omdat ze buiten dan heel druk is en de kans dat ze iets stoms doet groot is, Voor een laag sprongetje doe ik ze ook niet om, maar als ik serieus ga sprigen wel. Gewoon eals extra bescherming.

Mijn vriendin heeft echter een paard dat zich anders constant aantik. Daar doet ze ze wel om omdat hij zichzelf al 2 keer kreupel heeft geslagen in de wei. En met rijdenheb je dus het zelfde effect. Dus in haar geval snap ik dat ze het wel vaker doet.

Maar ik ben van mening dat het anders de pezen ernstig verslapt. Dus daarom heb ik ze nooit om in de wei of met dressuuur.

Ardalambion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:01

Ik vind het ook verschillend per paard.

Eigenlijk rij ik altijd zonder peesbeschermers, behalve met springen, maar ik spring bijna nooit.

Bij mijn paard is het eigenlijk ook niet nodig. Lachen

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:04

toen ik mijn paard net had, had ik ze standaard om. Totdat ik me ging afvragen waarom? ....geen rede, nu liggen ze op de plank, en worden er soms afgehaald als we fanatiek gaan springen. (wat heet fanatiek )

strijklappen achter heb ik wel om, omdat hij daar aantikt

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:07

love_sander schreef:
Ik heb ze niet altijd om...Strijklappen zowiezo niet want die is mijn pony niet nodig...Ik heb perongluk mijn peesbeschermers is vergeten af te doen, en heb ze daardoor de hele nacht om gehad bij mijn pony. Nu heeft die wat witte vlekjes op zijn benen. Het er wel een foto van:
K heb geen duidelijkere:
[image]

Zonde he!

heey dat heeft mijn paard ook! , nog voor dat ik hem kreeg gebeurd, mischien hebben ze ze ook laten zitten 'snachts

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:08

ik doe ze altijd om als ik m'n verzorgpony loslaat met een ander paard in de bak omdat ze best wild naar elkaar kunnen doen, tegen elkaar opsteigeren enzo. En bij springen doe ik ze altijd om.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:30

love_sander schreef:
Ik heb ze niet altijd om...Strijklappen zowiezo niet want die is mijn pony niet nodig...Ik heb perongluk mijn peesbeschermers is vergeten af te doen, en heb ze daardoor de hele nacht om gehad bij mijn pony. Nu heeft die wat witte vlekjes op zijn benen. Het er wel een foto van:
K heb geen duidelijkere:
[image]

Zonde he!

dat is inderdaad zonde,

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:31

de meesten doen ze niet om, ik had ze bij mijn vorige rijpaard achter strijklappen omdat ze zich raakt maar bij die ik nu rijdt doe ik het maar niet zo te lezen. zeker geen bandage's. ze raakt zich niet,

maar kan soms wel mega bokken is het dan niet verstandig om toch voor iets om te hebben?
Laatst bijgewerkt door mooneyes op 06-01-05 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:37

Ik vind dat het aan het paard ligt,
mijn paardje heeft ze wel altijd aan omdat ze met haar achterbenen haar voorbenen aantikt.
Maar bij mijn vorige paardje heb ik nooit met peesbeschermers gereden, omdat ze ze niet nodig had.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:54

ik rijdt eigenlijk altijd wel met peesbeschermers, mijn pony heeft allemaal verschillende, dus bij dressuur alsk ga wijken doe ik pijpenkousen om en bij springen en naar buiten krijgt hij van die harde plastice om. maar al ga ik gewoon even rijden zonder dat hij echt iets moet doen laat ik ze gewon in de kast liggen hoor Tong uitsteken maar het is iedereen z'n eigen keuze!!! Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:56

Ik doe het wel altijd..
Het is beter voor de bescherming..
En de pezen worden er niet slapper door..

starsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:16

Ik denk dat het wel ligt aan wat voor soort paard je hebt, als hij zioch telkens aantikt zou ik wel beschermers gebruiken of als hij heel gevoelige pezen heeft, maar anders niet. En bij springen natuurlijk wel altijd en misschien bij het rijden in het bos, met al die takken enzo.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:42

Ik doe ze alleen om met springen of op rit... Of de pezen er slapper door worden ja dat weet ik niet, maar ik denk dat het wel zo is dat als het paard normaal gewoon bescherming heeft, en dan een keertje niet, dat hij zich dan sneller bezeerd..
Bijv. als je zelf stevige hoge schoenen aanhebt endaarna lage gympen ofzo..ga je ook sneller door je enkel. Haha, dat klinkt best stom... Tong uitsteken

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:15

ik las ergens dat een paard tijdens longeren zich zelf met ahcterbeen tegen voorbeen trapte gebroken, wow, en ingeslapen.

dus als ze al zachter raken heb je minder schade met pees beschermers, maar hard dan hept dat ook niet volgnes mij:s

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:25

ik heb ze altijd om voor en achter(strijklappen)
gewoon als bescherming
k weet niet of pezen er slapper door worden... lijkt mij van niet

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:27

Ik heb sinds kort springles en gebruik nu dus met springen wel pees beschermers voor de rest gebruik ik ze nooit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:45

Je poll klopt niet helemaal: de vraag is : altijd peesjes om? En als antwoorden zie ik: ja, en altijd staan.

Ik zou zo snel mijn paard niet zonder peeskappen rijden. Ook niet als hij normaal niet aantikt. Het hoeft maar een keer te gebeuren en je hebt een flinke blessure. En als het geen peesblessure is door het aantikken, dan misschien een schiefel op een plek die erg ongelukkig is, waar een pees over loopt of tegenaanzit en waar hij ook blijvend kreupel op kan loipen.

Van peesbeschermers gaat een paardenbeen gerust niet slapper of sterker worden. Stevige pezen krijg je door te stappen op harde bodem, en dat minstens 10 minuten per dag. En als je beenbeschermers wilt gebruiken zijn peesbeschermers nog beter dan die drie in een beschermers, of bandages. De temperaturen van de pees kunnen in deze beenbeschermers erg hoog oplopen, zelfs zo hoog dat je er peesblessures van kunt krijgen (die je eigenlijk had willen voorkomen)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:58

Om die reden wil ik nu de beenbeschermers van USG kopen Cassisy. Daar wordt de warmte het beste mee afgevoerd schijnt volgens duitse testen.
Ik gebruik nu niets maar als hij dan loopt te springen geeft dat ook geen lekker gevoel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:14

Ik wist niet dat er ook UGGS voor paarden waren Haha!

bij de weg, nog nooit van dat merk gehoord, ik ga even goochelen...