"Asociale" ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:09

BrittKitt schreef:
ik rijd ook op manegepaarden en mijn paardje loopt met geen mogelijkheid aan de teugel kan geen dresuur of nix behalve als je eeeeecht hard werkt, nou ja, dat probeer ik ook en ik hou me ook echt aan de regels hoor dus wat rowy zegt vind ik ook een klein beetje dom eerlijk gezegd..

Iedreen heeft even veel recht of je nou springt dressuurt groot of klein bent

dus als iemand niet serieus rijdt mag je hem maar platwalsen

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:47

Ik heb welliswaar geen eigen paard, maar een verzorgpony, misschien wel 2 keer zo erg Tong uitsteken
Maar ik hou me gewoon aan de bakregels Schijnheilig
Wel een paar keer botsingen gehad, maar dat komt omdat diegene die op de linkerhand reed, ook ineens de binnenhoefslag nam uit beleefdheid Haha!

Mijn verzorgpony staat op een pensionstal, waardoor het contact onder stalgenoten wat closer is dan op de manege.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:48

Ik heb er nooit zo'n last van. Maar ach, iedereen bij mij in de bak weet inmiddels wel dat als ze plotseling voor me duiken dat mijn paard dan geen noodstop maakt, maar gewoon doorbeukt Bloos!. (Van die mensen die als je over de hindernis heen vliegt er opeens uit het niets voorduiken... )

Maar aan de andere kant: het lijkt me eigenlijk wel heel sterk dat mensen een selectie maken van: die ga ik wel in de weg rijden en die niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:48

Mijn paard is niet zo vriendelijk naar andere paarden Schijnheilig

maargoed laatst was ik zo aan het rijden, en er was nog 3 andere paarden aan het rijden, van die hoge dresuur knollen...In die hadden volgens mij echt een idee dat een haflinger geen paard is Rolleyes

Meisje dat ook reed op een pony in de bak had ze al gewaarschuwd dat sabine sloeg... Gaan die paarden (die al heel druk waren en de hele tijden opeens in galop wegsprongen ) op 2cm achter haar lang, en haar telkens voor afsnijden etc etc.

op een gegeven moment pikte Sabine het niet meer, en keerde zijn kont met zijn oren plat in zijn nek naar dat paard!Paard schoot er weer in galop vandoor (ruiter had hem net 2 minuten in draf daarvoor zat hij ook telkens te klieren en in galop te gaan)

Toen zei ze daarna echt zo van...Jaah ze is zo vevrelend door die haflinger blablabla... jaah tuurlijk Rolleyes

waar ik ook zo een hekel aan heb is dat mensen altijd maar van het beste van het paard uitgaan, en hem dan als je paard stil staat 3 cm achter je knol parkeren ...

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:51

Rowy schreef:
Ik kan me op zich wel vinden in wat jullie zeggen hoor. Maar waar ik me weer dood aan kan ergeren is aan ruiters op manegepony's (maar het kunnen ook net zo goed pensionklanten zijn hoor) die de bakregels niet kennen en gewoon gruwelijk in de weg gaan rijden. Ik zeg niet dat ik goed rijd, maar ik ben wel altijd serieus aan het oefenen, en ik vind wel dat iemand die serieus rijd voorrang heeft op iemand die alleen stapt, draaft en galoppeerd met de neus in de lucht en hoogstens een keer een volte maakt. Die kunnen naar mijn idee best uitwijken, het is niet zo dat dan ineens heel hun paard weer uit elkaar valt, of dat de concentratie weg is. Dat is met serieuze ruiters dus wel zo, als ik uit moet wijken omdat die vrijrijder ineens recht voor je neus de hoefslag op komt dan kan ik weer opnieuw beginnen. Leuk is anders. En andere serieuze ruiters rijden veel minder vaak in de weg want die weten zelf ook hoe vervelend het is en die kennen de bakregels. Ja als jullie echt goede manegepony's hebben die aan de teugel lopen en dressuuroefeningen kunnen waar je echt serieus mee kan oefenen dan heb ik niets gezegt, maar ik heb echt een hekel aan van die mensen die zomaar overal tussendoor crossen en nergens rekening mee houden. Of van die mensen die met een pony aan de hand op de hoefslag gaan wandelen! Boos! Maar ja, misschien ben jij wel helemaal niet zo dan heb ik niets gezegt hoor.

Als dat zo makkelijk gaat... Misschien is de manegeruiter ook wel geconcentreerd bezig met het paard op hun eigen niveau. Dan is het net zo irritant.

Daarbij, als de mijne er met dr neus uitloopt en als ik enkel overgangen en voltes maak wil dat nog niet zeggen dat ik niet hard aan het oefenen ben. Dan alleen niet voor dressuur, maar meer springgericht, of op de gehoorzaamheid aan het doorborduren oid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:53

Amen, Myra.

Iedere gebruiker heeft evenveel recht op die bak, of zijn/haar paard nou met z'n hoofd in de krul of in de lucht loopt.

Rekening houden met elkaar, daar gaat het om. Ruiter A heeft echt niet meer rechten dan ruiter B.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:57

Ik erger me er dood aan... Ik ben natuurlijk wel net zo iemand die er heel de tijd op let dat ze niemand anders ziet aankomen of dat ze niemand in de weg rijdt. Maar Yaan wordt er ongelooflijk vervelend van als er iemand dicht bij ons in de buurt rijdt en sommige mensen hebben blijkbaar echt niet door dat die oren plat gaan! (vooral niet als je maar op 20 cm afstand rijdt)
Maar sommige mensen houden echt geen rekening met elkaar, en dat vind ik gewoon niet kunnen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:03

Biepje schreef:
Ik erger me er dood aan... Ik ben natuurlijk wel net zo iemand die er heel de tijd op let dat ze niemand anders ziet aankomen of dat ze niemand in de weg rijdt. Maar Yaan wordt er ongelooflijk vervelend van als er iemand dicht bij ons in de buurt rijdt en sommige mensen hebben blijkbaar echt niet door dat die oren plat gaan! (vooral niet als je maar op 20 cm afstand rijdt)
Maar sommige mensen houden echt geen rekening met elkaar, en dat vind ik gewoon niet kunnen.

Dat probleem ken ik. Zelfs als ik op wedstrijd met een rood strikje rijd, word ik afgesneden en zit ik met een geflipte pony. Kan ik op zich nog mee leven, maar als je dan ook nog iemand hoort zeggen:'ach dat wijf heeft alleen een strikje in om ruimte te hebben', dan hoop ik dat Amber eens flink stenis zou maken.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:03

Ik ken t, mensen houden (uit onwetendheid) niet altijd rekening met mekaar. Mijn oplossing is t 2x vriendelijke zeggen "niet te dichtbij, je hebt kans dat Sheldon zelfs trapt", gaan ze dan nog te dicht naast me dan zet ik mn stem op en brul ik door de bak "wat had ik nou gezegd?!". Niet vriendelijk maar in de meeste gevallen wel treffend genoeg om duidelijk te maken dat ik ook wat plek wil en niet afgesneden wil worden of op 10cm afstand gepasseerd wil worden...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:04

Japs, van mij mag Yaan ook gewoon beginnen shotten als hij dat wilt, het nadeel is gewoon dat hij altijd zijn concentratie weer even kwijt is... Ik moet hem echt eens op commando laten bokken, het zal rap gedaan zijn Tong uitsteken !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:09

op conours ben ik altijd doodsbenauwd. in maart had ik een springconours (binnenconcours) en er waren 44 combinaties in 1 bak van 20X40 aan het rijden. erg druk dus. ik wordt ondertussen half tegen een muur geplet. op zich niet erg. (de rest had hetzelfde probleem) behalve dat 1 doos besloot dat haar paard er wel snel ;angs kon. Gevolg: mijn paard kreeg een ongeloofelijke knal tegen haar zij, en kon geen kant op om weg te lopen ervoor. dag rustig paard.. dag concentratie... ze was daarna doodsbang voor elk paard wat langsliep (en dat zijn er 43 per minuut) dus niet zo leuk dat die meid geen rekening met de drukte hield.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:14

Reed eens met iemand in de bak die haar galopwissels aan het oefenen was; en maar blijven pushen want het wou maar niet lukken (paard sprong de wissels telkens in twee keer).
Geeft ze als verklaring aan haar vriendinnen aan de kant: "dat komt omdat die daar ( = ik Clown ) in de weg reed".

Ja hallo Doei, doei !!!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:21

Vind het niet echt kloppen dat mensen met eigen paarden rekening houden met elkaar en met manegeruiters niet. Ik heb me er vandaag nog aan geirriteerd ivm niet rekening houden en we hadden beiden een eigen paard Tong uitsteken

Daarom dat ik altijd alleen wil rijden, niets is zo zalig Haha!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:28

Inderdaad Dookie. Gelukkig zijn we bij ons op stal maar met zn tweeën... in een half jaar tijd heb ik misschien 3x met iemand de bak moeten delen. OK dan!

En Sarah: Gelukkig rijd je tijdens dr proef niet in de weg en kan het paard het dan nog steeds niet... Schijnheilig

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:37

Ik rijd ook mijn eigen paard, maar ik laat wel op andere ruiters ook hoor. Er zijn natuurlijk ook bij ons ruiters die dat niet doen, en ik kan mij er ook zo aan ergeren als met hun air weer eens afsnijden Scheve mond .

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 07:15

Zo wat een reacties ineenkeer! Ik ben blij dat er toch nog heel veel mensen zijn die zich wel aan de bakregels houden!!

fenjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:44

ja ik rij een aantal paarden van de manege en dan rij ik 'alleen' in de bak en dan denken ze dat ze heel wat zijn omdat ze een eigen pony op de manege hebben gestald.
maar ik laat ze maar lekker arogant zijn , besteed er eigelijk niet veel aandacht aan ze.

en als ik op me eigen paardje rijd hou ik er wel rekening mee.
stappen op de binnen hoefslag , vragen aan elkaar of we zullen an hand veranderen. als iemand galopeert . gaan we even van de hoefslag af .

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:08

wat ik wel vind is dat de pension mensen meer recht hebben want die betalen gewoon super veel aan stalling plus die hebben het paard zelf betaalt ... en dan komt er zeker ineens zo een aso penny bitch die denkt dat ze je alles kunne vertellen ..... zo ook op mijn stal zo een aso verzorgstertje die mij geen voorrang gaf als ik dat had en ze wou dat ik op HAAR kant ging rijden zeg maar de zelfde hand .... en ik moest maar aan de kant .. nou toen zijn er toch wel een aantal scheldwoorden te pas gekomen .. dat soort dingen moete ze mij niet flikken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:10

denk dat het overal wel wat is, laatst liepen we in het bos en scheurde er ook een idioot langs, dus zeg ik tegen me vader net hard genoeg, o joh die heeft zijn ruiterbewijs niet, De vrouw in kwestie stond direct bovenop de rem en draaide, met een kwaaie kop zei ze, nou die heb ik wel, Dus ik pak de mijne uiit me zak en zegt, moet je nu eens voor de grap kijken bij regel 8 en 9. Ja zegt ze als ik iedereen in stap moet passeren, dan kom ik nooit aan draf en galop toe. dus ik, nou, je ziet dat wij de enige waren op dit lange pad, dusssssssss.
Het gaat het niet om of zij wel of geen ruiterbewijs heeft, maar om dat gedrag. Je heb altijd ego trippers, in de bak of buiten.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:13

inderdaad sommige zijn gewoon aso en toch vind ik dat mensen met een eigen paard meer recht hebben dan manege mensen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:13

heb ook lang op een manege gereden en ik kan vertellen, om met zijn 12-en les te krijgen in een te kleine bak met een stel jongen pony's zonder stuur, een hyperactieve draver die 2 keer zo snel loopt dan de rest, dan is het ook wel aanpassen! als iedereen netjes de bakregels naleeft kan er dan nogsteeds een flinke botsing ontstaan. Even "sorry" is goed voor het moraal en dan raak je niet gefrustreerd. Kan er best inkomen dat iemand een keer geconcentreerd is (heb ik zelf ook!!) maar sorry maakt voor mij een hoop goed!
Trouwens over dat serieus rijden ben ik het wel mee eens hoor, uitstappen, spelen en wat rondcrossen heeft bij mij minder voorrang dan iemand die druk in training is. Maar manegeklanten betalen ook voor een les of vrij-rijd uur, dus als ze ook echt "voor hun doen" aan het werk zijn hebben ze evenveel recht als dat iemand in training is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:25

Bij ons in de polder rijdt iemand met een draver voor een sulky. Of je nou in de auto zit, loopt, of op een paard zit, ze blaast met een noodgang langs je heen.
Vreemd, ik heb toch echt altijd geleerd dat je medeweg gebruikers in STAP passeert

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:29

buiten passeer ik altijd in stap, maar we hebben 1 crosspad dat heel lang is, daar kun je niet aan het begin zien of er mensen op het voetpad (Wat ernaast loopt en verhard is) lopen. Ik schaam me om te zeggen dat ik wel eens in volle galop langs die mensen heengecrossed ben!! verder passeer ik altijd in stap inderdaad. Dus niet alleen bakregels zijn belangrijk Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:31

dingen kunnen gebeuren silvia, maar deze persoon kan iemand al vanaf 2km ofzo zien. Dat vind ik dus geen stijl.
Het weerhoudt mij er op het moment zelfs vban om naar buiten te gaan, omdat ik haar, met mijn tikkie onzekere paardje, niet tegen wil komen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:33

Tja. Als ik buitenrijd en ik zie in de verte iemand rijden die dezelfde kant uitgaat als ik maar een lager tempo heeft, dan zal ik toch echt moeten blijven draven. Anders kom ik er nooit langs. In dat soort gevallen kun je netjes aan die ander vragen of je even in draf mag passeren. En heeft die ander dat liever niet (om wat voor reden dan ook) dan kan die ander gewoon even halthouden zodat jij in stap kunt passeren. Op die manier hoef je ook niet angstvallig vast te houden aan 'de regeltjes 8 en 9 op je ruiterbewijs', maar je maakt afspraken met elkaar om het voor elkaar zo aangenaam mogelijk te houden.