Zal ik het ruiterbewijs verlengen of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:35

snowdon schreef:
Hmmz ik heb nooit post gehad Verward Maar ik verleng het niet... heb het ook nooit nodig gehad verder

Das apart, want wij hebben 'm tegelijk gehaald...
Krijg jij wel het blaadje van dr SRR dan ?
Je bent toch ook een keer verhuisd ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:41

Ik zou het wel verlengen. De eisen om het opnieuw te halen worden steeds strenger. Daarnaast weet je nooit of ze in de toekomst het in meer natuurgebieden verplicht zouden stellen.

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:44

volgens mij hoeft dat niet meer alsje het al een keer gedaan hebt.
en een keer is wel genoeg.
ik heb het niet en ik rij ook buiten maar dan heb ik wel al jaren gereden.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:26

Je moet het zowiezo elke 2 jaar verlengen, dat is wat ik wel weet.
Anders verloopt het en is het ook niet meer geldig.
Ik reed voordat ik dat ding had ook al 9 jaar zonder, maar nu ik de redenen van anderen lees heb ik toch zoiets van : Laat ik 'm maar verlengen. En wie weet kom ik ooit bij de veluwe in de buurt te wonen en heb ik 'm wel nodig Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:30

Ach, die 25 euro in de 2 jaar...

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:33

Ik zou het wel verlegen. Je weet maar nooit of je ergens een paard gaat huren. Je bent wel erg goed verzekerd, bovendien is het niet zo duur. Ik heb ook al jaren mijn ruiterbewijs en ik heb het eigenlijk ook nog nooit moeten tonen, maar toch verleng ik het steeds ondanks dat ik het niet echt nodig heb.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:56

Wat betreft het later verlengen, dat is dan wel met terugwerkende kracht hoor. Als je ruiterbewijs dus 31.12.2004 verloopt heb je tot eind 2006 de gelegenheid om alsnog te betalen, maar dat is dan wel over 2005 en 2006! Voor 07 - 08 krijg je direct weer de volgende rekening. Houd daar wel rekening mee...

Op de Veluwe, om preciezer te zijn het gebied van Natuurmonumenten, is het ruiterbewijs niet langer verplicht. De vergunningen zijn daar opnieuw ingevoerd. Voor ruiters/koetsiers € 10,- voor een jaar. Weekkaarten kosten € 4,-.

Alleen dit jaar krijgen ruiters (koetsiers volgens mij niet!) € 5,- korting als ze hun ruiterbewijs kunnen overleggen. Dit geldt trouwens alleen wanneer je je vergunning koopt bij het Bezoekerscentrum Veluwezoom te Rheden!

Je zou wat dat betreft dus je ruiterbewijs kunnen laten verlopen.
Ikzelf heb er voor gekozen om 'm toch aan te houden, want iets zegt mij dat er binnen een x-aantal jaar besloten wordt om het als een soort rijbewijs te gaan invoeren. Ik heb geen zin om nogmaals examen te moeten doen, geen zin in de huidige examen eisen (ja ik heb 'm nog bij het pakje boter gekregen) en geen zin in de kosten die een nieuw examen met zich meebrengen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:01

Alvaron schreef:
Ikzelf heb er voor gekozen om 'm toch aan te houden, want iets zegt mij dat er binnen een x-aantal jaar besloten wordt om het als een soort rijbewijs te gaan invoeren. Ik heb geen zin om nogmaals examen te moeten doen, geen zin in de huidige examen eisen (ja ik heb 'm nog bij het pakje boter gekregen) en geen zin in de kosten die een nieuw examen met zich meebrengen.

Dat denk ik dus ook!
Houden dat ding!
Ik ben iig blij dat ik 'm heb!
Ik heb hem vrij goedkoop kunnen halen ("bij het pakje boter") en ik ben er blij om want als je ziet wat je nu al moet betalen en doen.. (ik geloof dat het nu al uit 2 of 3 dagen/gedeeltes bestaat..?)
30 euro voor Azie geven ipv aan "jezelf" is erg nobel, maar aan de andere kant: zo'n ruiterbewijs heb je voor altijd (denk ik)
Ik weet zeker dat je er ooit wat aan hebt! Al is het maar omdat je misschien ooit een paard wil huren voor een buitenrit en je je ruiterbewijs kan overleggen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:07

Ik verleng hem ook altijd. Al is het maar omdat het misschien ooit handig zou kunnen zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:10

ik zou t verlengen,
je hebt er toen moeite voor gedaan om m te halen!
en daarbij de regering is alles zo aan t veranderen in deze branche..

ik heb zelfs gehoord als je over een paarjaar de weg op wilt met je paard een verplicht rijbewijs moet hebben..
of iniedergeval de leiding,,

aangezien ik wel eens leiding ben op de manege met ritten ben ik van plan om m ook nog te halen...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:18

Ik zou hem ook verlengen als ik jou was. Heb hem al jaren en dacht er ook nooit gebruik van te maken tot het paard waar ik op reed (van manege) besloot op een motorkap te springen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:54

Ik krijg dus vorige week pas een brief voor het verlengen van me ruiterbewijs terwijl die al in oktober is afgelopen...
Het is toch niet erg al sik nu meteen betaal...het is niet mijn schuld dat ik pas zo laat die brief krijg....

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:34

Alvaron schreef:
Wat betreft het later verlengen, dat is dan wel met terugwerkende kracht hoor. Als je ruiterbewijs dus 31.12.2004 verloopt heb je tot eind 2006 de gelegenheid om alsnog te betalen, maar dat is dan wel over 2005 en 2006! Voor 07 - 08 krijg je direct weer de volgende rekening. Houd daar wel rekening mee...

Dat wist ik niet, maar ik ben inmiddels overtuigd, ik ga 'm toch gewoon verlengen, al kan ik die 30 euro goed gebruiken, ik red het ook wel zonder en het is idd zonde om 'm ooit weer opnieuw te moeten halen als het wel verplicht word.

Ik heb 'm ook bij het pakje boter gehaald, al fluitend geslaagd, dus idd zonde om dr straks nog veel meer moeite en geld aan uit te geven

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:50

Ik heb hem ook pas weer verlengd Lachen. Weet er trouwens iemand of je er ook een keer een andere foto op kan doen? Ik was 11 ofzo toen ik hem haalde, en er zit een foto op van een hele kleine ik Bloos

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:06

Ik zou hem zeker verlengen.
Je weet nooit of de regeltjes veranderen.
Vergeet niet dat je met het ruiterbewijs ook verzekerd bent!! *LOL*

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:42

Ja maar zonder ruiterbewijs ben je ook al verzekerd hoor (als je tenminste een WA verzekering hebt).

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:17

Verlengen ivm verzekering!

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:18

catootje schreef:
Ja maar zonder ruiterbewijs ben je ook al verzekerd hoor (als je tenminste een WA verzekering hebt).

Toevallig was de verzekeringsman gisteren hier en inderdaad ruiterbewijs en/of cap doet niet ter zake. De eigenaar van het dier is altijd verantwoordelijk voor wat er gebeurt en deze verzekering dekt (tenzij je op wedstrijd bent of je aan kan tonen dat het de schuld van derden is).
Dus als je hem wilt verlengen ivm de verzekering dan kan je de 30 euro besparen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:31

Wat houd een ruiterbewijs in? Ik heb er nog nooit van gehoord~!!!