hoelang rijden jullie??(training)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoelang is jullie training?

een uurtje
20 (35%)
een halfuurtje
20 (35%)
anders nl....
17 (29%)

Totaal aantal stemmen: 57

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:01

Is verschillend...meestal 3 kwartier...soms een half uur of soms een uur...

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:29

Ik rijd mn pony altijd todat ik vind dat ze goed dr best heeft gedaan of tot ze moe word maar ik rijd zeker niet langer als een uur dat heeft bij mij geen zin want dan word ze vervelend en is er niets meer mee te beginnen.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:11

precies, als sil goed zijn best doet dan rijd ik niet te lang en stap ik lekker een rondje buiten uit als beloning. Het ligt er dus mar aan hoe het gaat. Als ik merk dat hij zich niet inzet dan rijd ik langer.

Aangezien sil een half uur tot 3/4 nodig heeft om zij (diesel) motortje optimnaal aan het draaien te krijgen rijd ik meestal gemiddeld een uur.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:33

Ik rijd mijn paardje nu 3 keer per week een half uur,
en dan vantevoren een minuutje of 10 longeren.
Naast die 3 keer rijden, longeer ik dan nog 2 keer per week een kwartier tot 20 minuten.

Ow ja, mijn paardje is pas 3 dus vandaar.

starsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:18

Het ligt eraan. Als ik in de les rijd dan rij ik ongeveer een uur, maar als ik voor mezelf rij, dan rij ik gemiddeld 3 kwartier.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:00

Als ik rijd dan zit ik er een uur op inclusief instappen en een beetje uitstappen. Ik stijg vaak eerder af en ga dan aan de hand stappen Vind dat ik dit minstens moet aanhouden aangezien ze in de winter de rest van de dag op stal staat.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:49

Waterkippie schreef:
ik rij ook zo een uur, en een uur moet ie makkelijk zijn aandacht bij mij kunnen houden hoor! die andere 22 uur op een dag mag ie doen wat ie wil, die 2 uur dat ik meestal met hem bezig ben (inc poetsen enzo Tong uitsteken ) houd ie maar mooi de aandacht bij mij hoor Knipoog

me 2

al rijd ik soms iets minder lang dan een uur ik word nogal snel flauwtjes ik loop helemaal paars/blauw aan snel dus moet heel er oppassen met wat ik doe en aangezien ik nogal hard moet werken... dit gaat wel steeds beter hoe vaker ik rij hoe minder snel ik het benauwd krijg omdat ik steeds minder hard moet werken (hij reageerde helemaal niet op het been, en lijkt zoms alsof hij een heuvel oploopt terwijl hij gwoon loopt? heel raar maar word al beter Haha! ) :S
Laatst bijgewerkt door xkusssx op 06-01-05 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:56

ik rij meestal 3 kwartier, daar zit ook het inen uit stappen bij, dus echt trainen doe ik 20 minuten. soms wat korter en soms wat langer

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:11

Zolang als ik denk dat het goed is.

Dat kan dus verschillen van 20 minuten tot een uurtje.

Afhankelijk van hoe het rijden verloopt. Wil het rijden niet lukken, ga ik de strijd niet meer aan. Volgende dag weer een dag en dan gaat het beter.

Soms moet ik even doorpakken en dan verloopt alles goed en dan ben ik met 45 min klaar.

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:12

Dimple schreef:
Zolang als ik denk dat het goed is.

Dat kan dus verschillen van 20 minuten tot een uurtje.

Afhankelijk van hoe het rijden verloopt. Wil het rijden niet lukken, ga ik de strijd niet meer aan. Volgende dag weer een dag en dan gaat het beter.

Soms moet ik even doorpakken en dan verloopt alles goed en dan ben ik met 45 min klaar.

Als me paardje al helemaalg een zin heeft of niet lekker in ze vel zit heeft het gewoon geen zin dan langer dan een halfuur te rijden want dan is er gewoon weg niks mee te beginnen.
En als die echt alles super doet dan rij ik ook niet te lang door hij wordt er dan alleen maar vervelender van en als het goed is is het goed.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:17

Ik rij bijna nooit een heel uur.
Als ik gewoon een paar lekkere stukken achter elkaar heb dan ben ik tevreden en stop ik. Dan zit ik meestal rond de 35/40 minuten. Dat vind ik voldoende
Als het rijden niet naar mijn zin gaat dan ga ik ook door tot dat het voor mijn gevoel wel goed gaat. Meestal zit ik dan wel rond het uur maar dan ben ik uit eindelijk toch tevreden. En daar gaat het mij meestal ook om, als ik maar van me pony afstap met een tevreden gevoel.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:33

Ik train altijd ongeveer een uur met mn pony, en dat is zonder in en uitstappen. Mijn pony (13, M2, zeer goede conditie) kan het makkelijk hebben en moet iedere dag toch wel wat werk doen, anders wordt hij ontzettend vervelend. Natuurlijk is er ook wel eens een dag een bosrit, wat springen oid, maar ook dan is ie wel een uurtje onder het zadel.
Met het paard (20, M niveau, matig in conditie) train ik een half uur tot een uur, afhankelijk van het werk. Bij springen windt hij zich heel erg op dus dan rijd ik korter, dressuur wat langer. Dit paard heeft ook wel eens een echte rustdag, dan komt hij alleen in de paddock of aan de hand over het parkeerterrein.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:55

Het is bij mij verschillend.

Vaak rijdt ik gemiddeld een half uurtje. Stel dat het super goed gaat dan probeer ik iets nieuws erbij te leren en dat doe ik dan ongeveer 5 an 10 minuten.
Als het niet goed gaat binnen het half uur en ze blijft maar rennen, dan rij ik haar door totdat ik het goed genoeg vind om te stoppen. Dat kan 10 minuten duren of een kwartier.
Als ik geen tijd heb, dan longeer, wandel of gooi ik haar los. Dat ligt helemaal aan de tijd/weer/bakgebruik

Buitenritje zijn vaak wel 1,5 uur. Overdag staat ze buiten, vaak van 11 t/m 5. Dus als ik haar een half uurtje per dag rijdt, is ze na een paar dagen nog steeds niet fris...dat rent ze er overdag gewoon uit!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:00

Half uurtje 3 kwartier. Maar als je alleen het echt trainen telt maar een half uurtje ofzo. Gewoon omdat ik daarna ook bekaf ben Haha! en m'n paardje niet dus klopt eigenlijk niet helemaal. Schijnheilig

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:20

Ik train toch vaak wel een uur met haar en dat is dan zonder in en uit stappen ...
Ik heb toch altijd weer elke keer een kwartier tot 20 minuten dat ze een ongeleid projectiel is en dat ze toch weer probeert om onder het werk uit te komen...
Ik longeer haar hier door eerst even 15 minuten en stap er dan op want als ik er meteen opstap dan bouwt ze zoveel stress op dat je niks meer met haar opbouwt in het positieve...
En dan begin ik wel met rijden en gaat het super goed dan rij ik daarna maar een half uurtje (dus in totaal 45 minuten)
Gaat het slecht loopt ze nog met gemak een uur door na het longeren...
Ze heeft een zeer goede conditie dus dat lukt haar wel en dan sluit ik af met wat positiefs wat wel goed gaat.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:22

ik rij met instappen enzo bij 2 uur of iets minder

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:33

Als ik thuis aan het rijden ben, train ik meestal een half uur tot drie kwartier. Wanja is ook nog jong, dus vandaar. Als ik les heb, rijd ik wel een uur.