maneges gescreend...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wishful

Stal De Lindeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:42

In de buurt van Utrecht ligt Montfoort, daar heb je ook nog Stal de Lindeboom. Erg sjiek (maar betaalbaar!) en gezellig. Ik weet alleen niet of je er met het OV ook makkelijk kunt komen.

Check: www.staldelindeboom.nl

UrbanL

Re: maneges gescreend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:57

Ik weet niet wat je precies zoekt?. Waar ga je studeren en dus ook wonen?.

Als je in Utrecht zelf gaat studeren zou ik niet te ver weg gaan zitten.
Mogelijkheden zat in de omgeving je noemt er maar een paar op.

Belangrijkste: WAT WIL JE UITGEVEN PER MAAND.

Zet hier eens neer wat je perse wil hebben voor je geld?.

www.zilfiashoeve.nl
www.hcgroenraven.nl
enz.....

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 10:55

stal lindeboom ligt helaas aan de verkeerde kant van utrecht voor ons, ik was de site al eerder tegengekomen en het lijkt me inderdaad een superstal, maar helaas.

ik ga inderdaad in utrecht zelf studeren (eerst een jaar deficienties inhalen op het James Boswell instituut, en daarna DGK) we wonen nu in de achterhoek, maar omdat mijn vader ook in amersfoort werkt sinds kort, is het niet meer zo handig om hier te blijven wonen. we kijken nu vooral naar huizen in Bilthoven, Soest en Zeist. Ik ben op zoek naar een leuke manege of pensionstal. dagelijks weidegang vind ik erg belangrijk (in tweetallen/groepen), ruime en lichte stal met uitkijk, mooie omgeving (endurancetraining), een goede buiten en/of binnenbak. het hoeft echt niet supergroot of luxe te zijn, ik zoek gewoon een gezellige stal. ook niet een echte wedstrijd of trainingsstal met "dressuurprikkers", daar kan ik het meestal niet zo goed mee vinden Tong uitsteken (ik train zelf op basis van NH, en geloof me, het is niet leuk als de halve manege achter je rug om commentaar geeft op jouw visie Knipoog ) verder zou het leuk zijn als er dressuur- en springlessen (of natuurlijk freestyle/NH!!!) worden gegeven, maar we hebben een trailer dus dat is geen voorwaarde

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:28

ach al sta je op een kleine stal gelult wordt er altijd daar wen je vanzelf wel aan

Succes met zoeken keuze zat in de omgeving. Vooral in die omgeving zal het niet goedkoop zijn.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 11:33

je went er inderdaad aan, maar de negatieve sfeer die het met zich meebrengt is verschrikkelijk

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:15

Misschien moet je Wilma1983 even een pm sturen. Zij heeft een pensionstal aan de rand van Zeist/Driebergen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:00

Hoi,

Manege Nieuw Hagenauwe heb ik zelf een aantal jaar gereden en heeft mijn pony ook gestaan. Behalve dat het voor mij te duur was en ik weinig met de faciliteiten deed heb ik het er erg naar mijn zin gehad. Leuke mensen, goede verzorging voor de paarden en paarden komen elke dag buiten (ook in de winter).
Lessen vond ik in principe ook goed, soms wat druk maar in vergelijking met andere maneges helemaal niet (manegeles maximaal 8 of 9 geloof ik).
Wel zou ik goed bekijken of je de binnenbak wil gebruiken en of je de tijden buiten de lessen om dan redt (vooral in de winter).
Wel fijne uitrijmogelijkheden, langs het kanaal en met een half uurtje zit je in het bos.

Edy Reemst aan de ursulineweg is ook leuk. Heeft sinds kort een binnenbak en het voordeel dat het alleen pensionstal is.
Wel heeft die de mogelijkheid om nog flink uit te breiden geloof ik, geloof tot zo'n 60 paarden in totaal. Daarvan moet je je dus afvragen of je dat niet te massaal vindt!
Zit vlakbij nieuw hagenauwe dus uitrijmogelijkheden zijn hetzelfde. Is qua prijs geloof ik ook redelijk hetzelfde.

Ik sta zelf op een klein gezellig pensionstalletje in hoogland. Is vanuit Amersfoort ook goed te doen (als jullie daar gaan wonen tenminste) zijn nu nog 3 stallen vrij (net bijgebouwd) dus als je meer info wil geef je maar een gil.

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:01

amondi schreef:
In Austerliz zit toch ook een manege? midden in het bos, dus uitrij mogelijkheden genoeg. Toen ik jong en strak was( lang geleden) heb ik er ook nog wel gereden. 1 kant van de binnenbak was volledig open en dat was in de winter niet echt fijn, maar zomers wel.
Nieuw Hagenauwen hebben wij wel eens een manege paard verkocht(ypsilon, voor de kenners) Hele goede, serieuse indruk van gekregen. Mooie faciliteiten en grote frisse stallen. Hebben ook eens in de Bit gestaan met een artikel over frisse lucht.
Maar kiezen kun het beste zelf doen. Gewoon eens binnenlopen tijdens de lessen en luisteren naar alles en iedereen.

Misschien kennen wij elkaar dan wel. "Lang geleden" heb ik daar les gegeven. Misschien ook wel aan jou.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:18

heyhey Chaai

je wilde want weten over maneges nja ik kan zag manege austerlitz staan daar kan ik je veel over vertellen!!!!! Ik loop daarr 8 jaar en werk daar nu en lease paarden(ben alleen op zoek naar een ander paardjhe:(

Het belangerijkste manege austerlitz is geen manege meer sinds 1 juli 2005 er worden alleen nog maar 2 uur per dag pony lessen gegeven behalve op zaterdag dan is het 5 uur. voor de rest van de dag is alles voor de pension klanten, eerrm ik weet niet wat je allemaal wilt wten: we hebben 1 binnenmanege van 20 x 40
1 buitenmanege 20 x40, paddock, weidegang, binnen en buitenspuitplaats, en heeeeeeeel erg veel bos!!!!! je kunt echt allen kanten op die je maar wilt!!!!

als je meer wilt weten hoor ik het wel!!!!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:54

Hoi

Ik heb zelf een tijd gestaan op een kleine pensionstal tussen De Meern en Vleuten. Het is daar altijd erg gezellig Haha!
Ze hebben geen binnenbak, maar wel 2 buitenbakken die het hele jaar door zeer goed te berijden zijn (behalve bij -15 ofzo)
Uitrij mogenlijkheden zijn er ook genoeg en met de trailer zit je met 10/15 minuten in het bos, als je evt niet over de weg wil gaan. Een aantal mensen daar op stal trainen ook NH/freestyle of endurance, dus daar wordt je zeker niet raar op aangekeken Knipoog
In de zomer is er weidegang in koppels (24/7 als je dat wil) helaas in de winter niet maar ze hebben een aantal paddocks
Stuur me maar een pb als je meer wil weten

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 12:57

dankjewel naranga, dat klinkt geweldig, maar helaas... we gaan waarschijnlijk in soest wonen, dus dat ligt helemaal aan de verkeerde kant van utrecht. zoals de meeste leuke dingen die ik tegenkom Bloos

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:44

Dat schiet dan idd niet op nee... aan die kant weet ik ook niet zo veel
Succes met verder zoeken dan maar Lachen

birthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:25

heej

ik rijd zelf op manege nieuw hagenauwe.. ik rijd heir nu zoon 6 jaar en de rede dat ik hier na 4 jaar op de Treek heb gereden is dat ze hier gewoon veel beter met de paarden over weg gaan. De boxen zijn ruim en de paarden (zelfs manege paarden) gaan elke dag naar buiten. het is een kleine manege, dus iedereen kent elkaar. Bij onderlinge wedstrijden helpt iedereen ellkaar dan ook. Ze worden de laatste tijd wel steeds strenger dat manegeruiters niet de pensioenpaarden door de stal mogen aaien. Ik vind dat beetje overdreven, maar misschien sommige pensioenklanten niet. Meestal is het wel zo dat de pensienklanten zich gewoon mengen met manegeruiters. Verder kan ik wel veel over de manege lessen vertellen, maar ik weet niet tot in hoeverre jij daar geintresserd in ben.. Buiten rijden kan je ook wel het is ongeveer 3/4 uur naaar de Treek en je kan ook lekker langs het kanaal rijden dat er langs loopt. Het lockhorsten bos is dichterbij.

De Treek vind ik een mindere manege. Het is daar vind ik veel vriendjespolitiek, maar het is al een tijdje geleden dat ik daar ben gewest een jaar ongeveer.

Over de pensioenstalling van Reemst hoor ik alleen maar goede dingen. veel van mijn vriendinnen hebben daar hun paard staan. het is super dicht bij Manege nieuw hagenauwe..
Je bent zow in het lockhorsten bos en ook in de treek

mr veel succes met zoeken

groeten birthe

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:19

Dit is nogal een oud topic Ik sta inmiddels al een half jaar (zeer tevreden) bij van Reemst

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:25

Slotje dus