De perfecte aanvullende sport bij paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:18

Vechtsport voor inderdaad de beheersing van je spieren etc.. en weet je wat ook heel goed samengaat?
Dansen? (ja dansen is OOK een sport!!! Knipoog )
Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar bij paardrijden heb je een zelfde soort ritmegevoel nodig als bij het dansen. En je wordt er lenig van!

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:32

Volgens mij maakt het niet zo veel uit wat voor sport je erbij doet hoor Lachen Van alle sporten krijg je wel conditie en kracht (behalve schaken ofzo Tong uitsteken) toch?
Ik hoef er iig geen sport bij aangezien ik ook een paard kilometer naar school fiets elke dag en ook naar stal.....En uitmesten is toch ook wel goed voor je conditie Tong uitsteken

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:56

Ik denk dat dansen goed is, je wordt je heel bewust van je lichaam en welke bewegingen je maakt. En vechtsport lijkt me inderdaad ook een goede. Lachen
Een sport waarbij je vooral spierkracht traint lijkt me niet echt nuttig voor het paardrijden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:34

ik squash, als je dan lekker op je paardje rijd en hij wil niet moet je altijd rustig blijven en met squashen kan je er lekker alles uit slaan..
ik vind het persoonlijk een prettige combinatie maar je moet gewoon kijken welke sport je leuk vind ik heb een jaar lang gefitnesst maar ik vond het gewoon zooooo saai worden dat ik ben gaan squashen

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:49

Ik ga ook voor dansen en een vechtsport....
Ik ben ook nog steeds van plan om op jazzballet en aikido te gaan (dit ben ik al bijna een jaar van plan *LOL*

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:52

jeetje dat jullie nog tijd hebben voor een tweede sport, sta ik echt van te kijken!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:35

Ik moet er na mijn werk met paarden ook niet aan denken om nog de sportschool in te duiken!
Ik plof liever uitgeput op de bank.

Ik heb er trouwens nog wel een hobby naast, en dat is schieten. Is trouwens ook een sport bedenk ik me nu, heet ook schietsport Haha!
Komt misschien ook wel ten goede van het paardrijden, je hebt er uiterste concentratie en zelfbeheersing voor nodig...

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:02

Bij mij bevalt hardlopen heel goed! Waarom weet ik eigenlijk ookniet, maar je krijgt er iig een goede conditie van! En op de 1 of andere gekke manier ook energie.. Of je nou door hardlopen beter gaat paardrijden denk ik niet, maar ik voel me er iig goed bij.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:07

Dansen en atletiek vind ik.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:19

Passionato"]
Vechtsport voor inderdaad de beheersing van je spieren etc.. en weet je wat ook heel goed samengaat?
Dansen? (ja dansen is OOK een sport!!! Knipoog )
Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar bij paardrijden heb je een zelfde soort ritmegevoel nodig als bij het dansen. En je wordt er lenig van!
[/quote]

Idd ik ga ook voor vechtsport en dansen. Soms dans ik ook weleens, je word er niet alleen lenig van maar het is ook nog leuk!

[quote="Flippertje schreef:
Bij mij bevalt hardlopen heel goed! Waarom weet ik eigenlijk ookniet, maar je krijgt er iig een goede conditie van! En op de 1 of andere gekke manier ook energie.. Of je nou door hardlopen beter gaat paardrijden denk ik niet, maar ik voel me er iig goed bij.

Idd! Dat is waar van die energie. Zal vast niet bij iedereen zo zijn, maar ik merk het ook wel eens, ja. Na hardlopen voel ik me ook goed, en ik begin het nog leuk te vinden ook Verward Tong uitsteken . Ik ben van plan om in vakantie's od wat meer aan mijn conditie te doen en eens gaan hardlopen. Na al die feestdagen etc. ..........

Tollerhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:48

Wielrennen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:41

Tollerhond schreef:
Wielrennen!!!

Dat kon ik dus echt niet combineren, in allebei gaat erg veel trainingstijd zitten.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 08:56

Aerobic: worden alle spieren die met paardrijden "stijf" worden weer soepeler van (mn dus de spieren aan de binnenkant van mijn dijen, aan de binnenkant van mijn bovenbenen dus).

En zwemmen is denk ik altijd goed Haha!

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 08:58

Mulan schreef:
Nee!

Overigens, omgedraaid niet. Het turnen had geen nadelige invloed op het rijden...

ik ken een meisje die daar dus wel last van had ze kunt heel slecht haar hakken uit drukken door het turnen

Tollerhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:02

Ik doe heel erg veel aan wielrennen en heb ook een eigen paard, maar het gaat harstikke goed hoor, is een mooie combinatie!
Je wordt er sterk in je kuiten van, waardoor je makkelijker kan drijven.
Het is ook erg handig dat je meer conditie krijgt van wielrennen en je gaat er sneller van fietsen naar mijn paard toe, dus ik vind het heel erg veel voordelen hebben.