Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:57

Om even op leentje te reageren.. nee wij zijn niet persé het slordigste land ter wereld. Maar het kost wel een aardige duit om je ID opnieuw te krijgen. Een bankpas kun je laten blokkeren en kun je voor 5 euries een nieuwe krijgen. Een rijbewijs heb ik niet, dus daar kan ik niet over mee praten.
Ik vroeg het me ook af.. en ik heb weinig zin om dat ding constant te verplaatsen, dat komt echt niet goed.. in mijn paardrijjas zit alleen een lippenbalsum en mijn handschoentjes.. verder niets..
Ik ga eens uitzoeken hoe het precies zit met zo'n kopie.. voorlopig denk dat ik dat maar ga doen en er op hoop dat dat voldoende is...

Edit
Nou, ik heb even gekiekeloert en gegoogled... en ik kan niets specifieks vinden over een kopie eigenlijk... wel dat de boete kan oplopen tot 2250 euries (max natuurlijk) voor als je je ID niet bij je hebt..
Dus ik ga maar eens een mailtje sturen.. Haha!

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:05

leentje schreef:
Langs de andere kant, staat Nederland op de eerste plaats als zijnde het meest slordige land ter wereld ofzo? Al die Nederlanders die hun identiteitskaart "zeker" gaan verliezen.

Verlies je ook zo vaak je bankkaart, ruiterbewijs, rijbewijs, geld, ... ?
Ruiterbewijs neem ik nooit mee, rijbewijs, geld, bankpas en paspoort zitten in mijn tas en die neem ik niet mee als ik met de hond ga wandelen of ga paardrijden. Dan moet dus de ID mee, uit mijn tas, in 1 van mijn rijjassen of -vesten (winterjas, dunnere jas, regenjas, fleecejas, fleecevest, wat ik dan ook aantrek) en daarna naar kantoor - banketstaaf, rijbewijs zit nog in mijn rijjas, maar in welke ook al weer...?
Het blijft lastig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:10

ik ben een keer mijn portemonee met alles erin verloren met paardrijden, dus die neem ik niet meer mee.
Ik had toen alles geblokkeerd, 2 weken zonder geld moeten zien doorkomen toen een boer hem terug kwam brengen, hij had hem gevonden ergens en er niet meer aan gedacht.... tot ie hem 2 weken nadien in z'n trekker zag liggen, toen had ik al alles opnieuw aangevraagd....

Van al mijn jassen zijn de zakken stuk (mes op zak) dus ik denk dat ik hem niet mee ga nemen met paardrijden. De boswachter mag er wel naar vragen, las ik ergens.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:11

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn ID kaart nog helemaal niet mee heb genomen. Ik vergeet hem altijd te pakken.
Ruiterbewijs, rijbewijs, bankkaart en geld etc heb ik eigenlijk nooit bij me als ik naar de paarden ga. De eerste twee heb ik niet, de rest heb ik niets aan.

Het blijft denk ook lastig die ID kaart, ik heb een heleboel jassen, alleen al 4 voor bij de paarden, en dan nog 2 jassen voor naar school. En dan nog een algemene regenjas, dan moet ik echt goed onthouden waar hij in zit.
Nou ja, ik zie maar. Tot nog toe ben ik hem alle keren vergeten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:37

leentje schreef:
In het geval dat je getuige bent van een ongeluk gaan ze waarschijnlijk minder moeilijk doen over een copie of een ander document (zoals bijv. je ruiterbewijs) dan wanneer je zelf een ongeval veroorzaakt of een verkeersovertreding begaat.

Ze kunnen zo moeilijk doen als ze zelf willen, want je bent gewoon verplicht dat ding bij je te hebben. En sommige dingen (zeker met paarden) heb je niet altijd in de hand.

Ik heb altijd 1 bepaalde jas aan naar de paarden, en in de binnenzak zit m'n ruiterbewijs. Lekker achter de rits, dus die raak ik echt niet kwijt. Alleen in de zomer is het soms lastig.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:50

ik mag hem niet eens meenemen haha me ma is bang dat ik hem kwijt maak

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:51

het enige dat ik kan bedenken is de ID kaart op 1 of andere manier aan m'n gsm bevestigen, die heb ik altijd bij me......

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:05

als je gaat rijden is het zowiezo verstandig om iets mee te nemen waaruit blijkt wie je bent en waar je woont.

als je en ongeluk krijgt, kunnen ze op die manier zien waar jij vandaan komt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:07

aan mijn zadel hangt een kokertje (zo eentje die je aan een hondenhalsband doet) met alle gegevens van mij en mijn paard erin

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:10

smurf schreef:
aan mijn zadel hangt een kokertje (zo eentje die je aan een hondenhalsband doet) met alle gegevens van mij en mijn paard erin

Vind ik super goed idee. Ik ben er ook altijd vóór om iets aan je paard te hangen. Stel dat hij aan de haal gaat en jij halverwege al ernaast ligt. Dan weten ze iig van wie het paard is.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:12

ik heb altijd en overal mn portemoné mee, ID incluis... als kind geleerd van dat altijd bij te hebben en voel me bloot zonder Haha!

even serieus nu: het is idd vaak lastig om al die paperassen mee te sleuren overal naar toe, en steeds te veranderen van jas. en ja het risico dat het verliest is er ook... maar toch vind ik het niet meer dan normaal dat je altijd in het bezit bent van IDkaart en andere papieren zoals rijbewijs,men-ruiterbewijs, andere belangrijke papieren...

maar eens je het gewend bent is het echt handig vind ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:21

ik nam ook nooit iets mee als ik de hond ga uit laten of ga paardrijden maar sinds 1 jan doe ik het wel.
de buurvrouw is tijdens het uitlaten van de honden aangehouden om te vragen of ze zich wel kon indentieficeren..ze zei ja maar ze hoefde hem veder niet te laten zien..
vind het wel eenbeetje beroerd allemaal.. Scheve mond

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:22

Ik vind het maar vervelend...
Mijne zit standaard in m'n portemonnee en die neem ik eigenlijk nooit mee naar de paarden, vind het niet zo erg om me portemonnee mee naar school te nemen, maar mee naar de paarden vind ik zo'n gedoe Rolleyes Ben ook bang dat ik 'm verlies!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:27

Ik heb 'm in m'n portemonnee zitten, en die heb ik altijd bij me. Dus dat moet op zich verder geen probleem zijn Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:02

Heb alleen mijn rijbewijs bij als ik met de auto wegga, maar als ik naar de stal ga laat ik hem in de auto liggen. Heb hem dus onder het rijden niet bij. Maar wat ik aan dit topic opvallend vind is dat iedereen het heeft over het eigen ID wat sinds 1 januari verplicht is, maar wat denken jullie van je paardenpaspoort? Die moet je nu ook verplicht bij hebben! En dat vind ik veel erger, A5 formaat is nogal onvriendelijk tijdens het paardrijden.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:05

Neonlight schreef:
Maar wat ik aan dit topic opvallend vind is dat iedereen het heeft over het eigen ID wat sinds 1 januari verplicht is, maar wat denken jullie van je paardenpaspoort? Die moet je nu ook verplicht bij hebben! En dat vind ik veel erger, A5 formaat is nogal onvriendelijk tijdens het paardrijden.

Heb geen eigen paard, dus wist het ook niet. Bloos
Ga binnenkort dan maar met de eigenaar praten Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:06

paardenpaspoort... mm.. dat is waar, dat was ik al helemaal vergeten! Maar moet ik dan met dat gehele boekje van het kwpn in mijn zak gaan lopen????

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:08

paardenpaspoort hoef je alleen bij je te hebben als je je paard in een trailer of veewagen over de openbare weg vervoerd

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:13

nee idd paspoort is alleen nodig bij verplaatsing over de weg met een voertuig
zou wat zijn als je met rijden dat grote onding mee moest nemen Haha!

mijn mensen ID neem ik echt niet altijd mee
zowiezo met stappen niet, als ik gedronken heb raak ik alles kwijt !

en ze zijn niet van plan om "zomaar" te controleren
als jij een ongeval maakt met de auto, als jij betrapt word op winkeldiefstal of bij een ruzie betrokken bent oid, dan moet je hem kunnen tonen
je bent dus niet strafbaar als jij hem niet bijhebt, maar bij een gebeurtenis zoals boven beschreven, moet je hem kunnen tonen dus

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:21

Ik nam hem nooit mee. Liet mijn portemonee op stal liggen. Maar nu ga ik mijn rijbewijs toch maar weer in mijn portemonee doen (had ik na dat m'n hele portemonee is gestolen in een apart mapje) en meenemen. Alleen 's zomers is het lastig. Zo'n rijbroek heeft maar een heel klein zakje. Misschien ga ik iets aan m'n zadel maken om dergelijke spulletjes mee te nemen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:21

Idd hier in Belgie is het al jaren zo. Hier krijg je een fikse boete als je je ID (pas zoals wij zeggen) niet bij je hebt. Maar nu moet ik eerlijk toegeven dat ik em ook niet altijd bij me heb met rijden.

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:25

ik neem ZEKER mijn ID mee wand ik heb me eerste boeten al gehad :@

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:27

Ik heb een paspoort. Ik vergeet zoiets of ik raak het kwijt. Ik vind het heel onpraktisch. Ik neem naar stal alleen mijn sleutels mee. En in de zomer loop ik in een t-shirt en mijn rijbroek. En dan heb ik maar een klein zakje. Past hij niet. En ik wil weleens belanden in een watergevecht. Lijkt me ook niet handig met paspoort op zak.
Mag een kopie niet?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:36

Ja ik neem mijn ID altijd mee, dus ook op een buitenrit.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:48

Ik heb 4 verschillende jassen, en die wissel ik vaak af. Het is voor mij echt onmogelijk om dat ding altijd bij me te hebben, ik ben zo verschrikkelijk vergeetachtig!!! Gewoon maar zorgen dat ik geen ongeluk veroorzaak Schijnheilig dan mogen ze ook niet naar mn id kijken.