Is er iemand met reuma of andere ziekte die rijdt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:13

Je hebt maar mazzel met zo'n ziekenhuis.

Hier zijn de mensen niet echt tof, ik krijg de mededeling : Leer er maar mee leven, neem maar een asprientje als het te veel wordt en tot ziens...

Maar laat maar horen of het wat is, ik mis zelf het rijden heel erg, maar het lukt me gewoon niet dagelijks meer, ja of ik moet alleen rijden en dan verder niks meer, maar ik heb ook nog andere beesten te verzorgen en een pony die een schone stal wil...

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:28

ha,

Nou boffen....

Ik ben ook al ruim een jaar bezig met "zeuren" op het ziekehuis! Ze zeiden tegen mij het zijn geen ontstekingen het is artrose, en dat is slijtage en daar kunnen we niks aan doen! Maak maar een afspraak over drie maanden tot ziens.....

Na dit een jaar gezegt te hebben ben ik naar een reuma consulent gegaan en toen is het balletje gaan rollen...
Ik moest naar een orthopedische chirurg, die eerst zei er zit niks anders op dan nieuwe gewrichten en toen had ik weer hoop! Tot ik drie weken later opnieuw werd bekenen door haar en dr colega die meer ervaring heeft met jonge mensen, die zei dat het veeeeel erger kon en ik moet afvallen en tot ziens!
Nu bij die dagbehandeling kunnen ze eigenlijk niet meer doen dan mij laten bewegen en mn spierkracht te trainen. En ze gaan dan met mij mee naar die dagbehandeling!

Je moet het niet pikken haar van meen maar een pilletje!!!

Groetjes nancy

ps. ik laat het zeker weten!!!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:12

Hoi,

Ook ik ben hypermobiel, heb hms (hypermobiliteitssyndroom). en heb snel last van mijn spieren en gewrichten. Ik rij ook niet elke dag dat lukt niet meer. ik rij ook alleen recreatief.
Ik heb voornamelijk last van mijn rug, knieen en heupen. Merk wel dat als ik een tijdje niet paardrij dat ik wel meer last heb. Paardrijden is ook goed als je hypermobiel bent, is goed voor je balans. Ik kan je geen advies geven over dingen die het rijden makkelijker maken. Lees graag mee.

Mirjam

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:22

Hallo,

Ik had vorige week een mailtje gestuurd naar een manege die met gehandicapten bezig is en er meer vanaf weten met subsidies enz. Ik had een beetje uitgelegd wat er aan de hand was...
En dit is wat ik terug kreeg!

Hoi Nancy,

Deze beugels zouden je inderdaad wel kunnen helpen, maar aangezien ze nogal
prijzig zijn zou het mooi zijn als je ze eerst eens van iemand kunt lenen om
te proberen. Voor vergoeding kun je denk ik wel proberen het reumafonds aan
te spreken.

Met vriendelijke groet,

Natascha Meijer

Stichting Nationaal Centrum Paardrijden voor Gehandicapten

Manege In't Biobos

Wekeromseweg 12
6816 VS Arnhem
tel: 026-4838230

Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben!
En je kan ook eventueel kijken op www.nebas.nl dit is een dite voor mensen met een handicap die ook willen sporten, met tips en adressen!
Ik hoop dat ik jullie er mee help en dat jullie er mischien wat mee kunnen! Ik zelf weet niet of ik er wat mee kan maar ze helpen mij goed in het ziekenhuis. Als ik nog meer dingen te horen krijg die eventueel makkelijk zijn zal ik het jullie ook zeker laten weten zodat ook wij met reuma gewoon lekker kunnen blijven paardrijden!

Groetjes nancy

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:53

Als je ze vergoed krijgt... wil je dat ons dan laten weten? Zou wel heel fijn zijn.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:57

Hay,

Tuurlijk laat ik het weten! Ik vind dat er op dat soort momenten je niet goed geinformeerd word, dat soort dingen moet je allemaal zelf uit zoeken! En omdat ik nu hulp heb via het ziekenhuis wil ik het graag met jullie delen!!!
Zodat jullie er ook wat aan hebben!

Groetjes nancy

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:31

hoi

heb peesreuma en bot reuma en lichte hernia
lichtrijden kan ik maar zeer kort dus dat doe ik gewoon haast niet meer
ik rijd nu met western zadel en heb een western gereden paardje
die loopt de jog een langzame draf dit gaat wel goed , ook wel op andere gangen paarden gereden en tolt ed gaan ook goed

zelf beperk ik mijn rijden tot stappen , de jog en soms een galopje maar zeker niet altijd (mijn paardje kan soms erg temperamentvol zijn en zijn rug spannen waardoor het voor mijn lijfje niet uit te zitten is)

succes

en idd als je ze vergoed krijkt geef me dan ff pb miss is het ook iets voor mij