Wat moeten we nu? Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

misz_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:22

Ik reageerde misschien een beetje bot maar zo bedoel ik het niet..Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:24

en leasen dan?

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:44

Hmmm, leasen is denk ik niet een beste oplossing.. Hij staat namenlijk in Friesland.. en wij wonen in Zuid-Holland Bloos
We komen er eens in de maand. Heel soms iets meer. Maar niet vaak.
Het is voor ons al 4 uur rijden met de auto (als we rustig aan doen) dus met de fiets is al helemaal niet de beste manier van.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Coconuts op 09-01-05 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:44

Over iets met de bank, dat gaat natuurlijk wel allemaal met toestemming van haar moeder! Anders komen we ook niet ver idd..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 09:22

maar mag het echt zeker van jullie moeder? want in het eerste bericht, is het nog onzeker klinken, vind ik.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 10:40

Devica schreef:
maar mag het echt zeker van jullie moeder? want in het eerste bericht, is het nog onzeker klinken, vind ik.

Ja, het mag van haar moeder.
Alleen de prijs is gewoon nog te duur.. Iig, ze kan 3000 euro kwijt, meer niet. (De stalling enzo kan gewoon betaald worden)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:13

als haar moeder er achter staat, is het dan niet mogelijk om via haar een lening af te sluiten bij de bank? dus zo, jou vriendin betaalt het wel terug aan haar moeder, maar in termijnen.. wat je dus eigenlijk bij de eigenaren van dit paard wilden doen.
Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:49

maar heb je trouwens ook de tijd er voor?? Je zit nog op school, hebt huiswerk. En je hebt het paardje nog niet zo heel lang gezien. Ik snap wel dat je hem mega tof vind, maar ik denk dat je hem moet "laten varen" .

Want je red het gewoon niet met het geld, want spullen moet je hebben, en dan ben je echt wel meer kwijt dan die 5.000 euro! *ik vind het echt veel geld!*

xxiezz

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:11

Devica, er werd al gezegd dat het stallingsgeld geen probleem was?

reageer ik er even verder op :p

mijn pony komt van een ponykamp, ik heb 2 of 3 dagen op haar gereden, maar was zo dol op dit beestje... ik kende haar verder helemaal niet, hoe ze was enz. en die spullen ja heb ik allemaal zelf moeten betalen, ik kreeg mijn pony een maand later op mijn 15de verjaardag. de andere dingen heb ik gewoon zelf moeten kopen, zoals het zadel, hoofdstel, een deken kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn broer en zus... en ik moest hard gaan werken.. het is me allemaal gelukt. ik zat ook op de middelbare school, maar ik combineerde het goed.. zat soms in de stallen huiswerk te maken.
streng zijn voor jezelf dan lukt het.. een droom moet je echt niet opgeven Knipoog

ik heb mijn pony wel eerst laten wennen, heb daar anderhalve maand over gedaan, ik kon van iemand anders een zadel gebruiken pas een maand daarna ben ik er voor het eerst op gegaan.. ik spaarde hard voor een zadel en later voor een hoofdstel..

ik heb het geluk dat mijn ouders mijn pony kochtten, verder alles er om heen moet ik zelf betalen, jij hebt de 'pech' dat je het paard zelf moet betalen en de spullen eromheen ook.. als jou moeder er achter staat en je hierin wilt steunen, kan je misschien toch iets proberen te regelen met de bank ?

in ieder geval heel erg succes! Knipoog

Edit: devica, jij zegt, je red het gewoon niet met het geld..

ik weet niet of je dat meisje persoonlijk kent, maar weet jij hoeveel ze verdient? of ze eventueel meer kan werken? 2de hands zijn er ook nog een boel spullen te halen...
als ik zoiets had van.. werk hmmppff Scheve mond dan had ik het ook niet gered, maar ik heb er hard voor geknokt.. en als dat meisje zo dol is op dat paard en er ook zo hard voor wilt knokken, dan red zij het! Lachen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:51

Staar je niet blind op dit ene paard. Ik weet dat je het gevoel kunt hebben dat er nooit meer een paard komt wat net zo goed bij je past maar dat blijkt achteraf wel mee te vallen.

Als ik jullie was zou ik alles uit de kast trekken om dat geld nog bij elkaar te krijgen: werken (en dan niet bij voorbaat al denken dat is nooit genoeg, je zult iets moeten doen!) en alvast cadeaugeld innen bij familieleden. MAAR als het dan nog niet lukt, realistisch zijn!!

ER zijn echt veel meer leuke paarden te koop die een stukgoedkoper zijn en waar je ook de tijd van je leven mee kunt beleven.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:56

@ cow_horse: ik bedoel niet de stalling, maar de spullen er om heen. Als het paard ineens heel ziek word? Waar haal je dan het geld vandaan?

De andere spullen, zadel hoofdstel enzo, kan je tuurlijk 2e handskopen, maar dan kost het nog steeds een boel geld.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:48

Als ik jullie was zou ik -aangezien dit paardje toch verder niet te koop staat- lekker doorgaan zoals jullie nu bezig zijn met de verzorging. Een paard kun je kopen als je voldoende (spaar) geld hebt. Ik zou zeker niet gaan lenen (niet bij een bank en ook niet ergens anders) om een paard aan te schaffen!!

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:04

Devica"]
maar heb je trouwens ook de tijd er voor?? Je zit nog op school, hebt huiswerk. En je hebt het paardje nog niet zo heel lang gezien. Ik snap wel dat je hem mega tof vind, maar ik denk dat je hem moet "laten varen" .

Want je red het gewoon niet met het geld, want spullen moet je hebben, en dan ben je echt wel meer kwijt dan die 5.000 euro! *ik vind het echt veel geld!*

xxiezz
[/quote]

Alles is geregeld / kan geregeld worden, alleen dat egld nog voor hem zelf.. en ja, het is idd ook veel geld maar wat moet je anders als je ergens verlieft op bent en het niet los kan laten?

[quote="Cow_horse"]
mijn pony komt van een ponykamp, ik heb 2 of 3 dagen op haar gereden, maar was zo dol op dit beestje...

en als dat meisje zo dol is op dat paard en er ook zo hard voor wilt knokken, dan red zij het! Lachen
[/quote]

Een heel verhaal Lachen Ik hoop dat wij (Shari dan) dit zelfde verhaal ook na zal kunnen vertellen over 1 of 2 jaar!

[quote="pol013"]
Staar je niet blind op dit ene paard. Ik weet dat je het gevoel kunt hebben dat er nooit meer een paard komt wat net zo goed bij je past maar dat blijkt achteraf wel mee te vallen.

Als ik jullie was zou ik alles uit de kast trekken om dat geld nog bij elkaar te krijgen: werken (en dan niet bij voorbaat al denken dat is nooit genoeg, je zult iets moeten doen!) en alvast cadeaugeld innen bij familieleden. MAAR als het dan nog niet lukt, realistisch zijn!!

ER zijn echt veel meer leuke paarden te koop die een stukgoedkoper zijn en waar je ook de tijd van je leven mee kunt beleven.
[/quote]

Dat is juist ook weer zo'n probleem. Het gaat haar niet om een paard.. Het gaat om Braveheart

[quote="Chubby schreef:
Als ik jullie was zou ik -aangezien dit paardje toch verder niet te koop staat- lekker doorgaan zoals jullie nu bezig zijn met de verzorging. Een paard kun je kopen als je voldoende (spaar) geld hebt. Ik zou zeker niet gaan lenen (niet bij een bank en ook niet ergens anders) om een paard aan te schaffen!!

Niet l*llig bedoeld van me, maar het gaat er juist om wat we nou WEL kunnen doen, niet wat we juist NIET moeten doen