Hooi: mag je een voledige baal...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:50

ilufprincess schreef:
weet je waarom ik deze vraag stelde omdat ik het overweeg
princess staat op vlas (om stof redenen)
en kan dus niet van de bodem eten!
op stro kon ze dit heel de dag
nu is het soms erg om te zien dat ze al dat vlas zit uit te snuiven om iets te vinden

Als ze op vlas staat, kan ze best van de grond eten hoor.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:51

Wat je ook kunt doen... (mijn paard staat nu op zaagsel) is ze gewoon een beetje stro geven. Zeg maar een halve plak. Waarschijnlijk gaan ze dan niet hoesten en heeft ze wel wat te eten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:51

kan geen kwaad, wel even checken opn schimmel ed

buitenpaarden krijgen bij ons met zulk weer ook vaak onbeperkt hooi of kuilgras

zo had mijn paard een keer een van de inloop stallen open gemaakt, en zo een hele baal hooi opgepakt en mee naar buiten gesleurt Bloos!
mooi dat ik er dus pas achterkwam toen ie bijna op was Bloos

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:55

hey russel... en wat is dat voor een spul waar jij het over hebt? ik ben altijd op zoek naar goede alternatieven voor hooi aangezien het bij ons in de buurt zo ontzettend moeilijk is om goed (en betaalbaar) hooi te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:05

DW Silage is eigenlijk de naam van het merk. Het is heel goed paardenkuil, speciaal voor paarden gemaakt, de voedingswaarde staat achterop. Een pak wat met hele dikke plastic is ingeseald (niet gewikkeld) van ongeveer 20 kg. Het kost per pak geloof ik 6,50 euro, maar als je het laat bezorgen gaat het per aantal kg steeds minder kosten. Dus bij 100 kg geloof ik 6 euro en per 200 kg weer minder. Bij 5 pakken heb je dus al 100 kg, nog een paar zakken brok erbij en je komt best wel snel op een flink gewicht.

DW Silage maakt ook muesli, best wel fijne kruidenmuesli,ook een tijdje gevoerd. Vlgs mij is dit een belgisch bedrijf, ik heb helaas geen wikkel meer waar alle gegevens op staan, maar ik heb het bij teurlings in Tilburg gehaald, wellicht weet hij wie de leverancier is en die kun je dan bellen voor een verkoop adres. Ik zit te denken dit in de winter te gaan voeren. Ziet er heel mooi uit en ruikt heerlijk kruidig,maar wel een stuk duurder dan hooi....

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:15

thnx voor alle reacties
in de nieuwe stal heb ik een groote hooiruif
men papa heeft die opgehangen en nu heeft ze super veel plezier..
met het allemaal eruit te halen enz...
en er kan ook heel veel in!
t'is gemengt met voordroog en gewoon Lachen
de reden van het niet ophangen van de ruif was dat ik dacht dat het té veel plaats ging innemen..
maar ben blij dat ze ophangt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:33

Als je paardje maar niet omhoog hoeft te reiken om bij het hooi te komen, komt er van alles in haar neus en stijve nek( Knipoog )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:06

Ik heb niet alle berichten meer gelezen, dus weet ook niet of het al genoemt is, maar kun je anders niet gewoon een speciekuip in de stal zetten en daar de plakken hooi ingooien?

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 07:39

capopjekop schreef:
Ik heb niet alle berichten meer gelezen, dus weet ook niet of het al genoemt is, maar kun je anders niet gewoon een speciekuip in de stal zetten en daar de plakken hooi ingooien?

speciekuip?... Lachen