Nieuwe stal omg arnhem????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:27

Wow!

Zo weinig maar?!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:30

Hey ik sta in wolfheze maar overal zijn de prijzen geloof ik gestegen bij ons is het nu 212.50...maar paarden staan wel 7 uur op wei....2 buitenbakken, 2x hooi, 1x bix, rijd binnen 5 minuten het bos in....2x per week stro erbij...1x helemaal leeg en nog een bak om los te gooien of te longeren en dergelijken....

Hooi kan je zelf bepalen als je meer wilt geven ze meer als je minder wilt geven ze minder...
Laatst bijgewerkt door Lisjuh87 op 04-01-05 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:31

JECKYLL schreef:
:wow:

Zo weinig maar?!!

haha ja,
bij dei laatste boer heb je dan ook alleen maar wei,

de halfinger boer gaat nog wel,
klein bakje alleen...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:59

Bij de lege knip heeft een collega van mij gestaan!

Ik heb er zelf ook nog over gedacht. Het is dan misschien wat duurder dan waar je nu staat maar alles wordt ook voor je gedaan. Paard wordt elke dag buiten gezet en weer binnengehaald etc.

Ik heb er in ieder geval veel goede verhalen over gehoord!
Het is dat ik nu niets betaal anders had ik er zeker over nagedacht om te verhuizen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:09

ik heb er ook echt zin in!
waar ik nu sta is het ook goed,
maar in de winter staan ze binnen Boos!
en daar gaan ze er lekker uit!
kan bijna niet wachten Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:15

Nou waterkippie ik kan het me voorstellen hoor!!

Wat ik er zo over gehoord heb is het een superstal. Heerlijk toch dat je paarden lekker elke dag buiten gezet worden en niet dat geneuzel als op manege's waarbij je paard niet buiten komt als je er niet bent etc.

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:02

Mariek1983 schreef:
Nou als ik de prijzen zo eens hoor, dan zinkt me de moed in de schoenen LETTERLIJK! Dat zijn geen prijzen meer die ik kan betalen Boos!

In Arnhem zelf liggen de prijzen voor stalling ook erg hoog. Vooral als je een stal wilt met een overdekte rijbaan, molen, spuitplaats en nog wat andere faciliteiten dan moet je daarvoor flink in de buidel tasten. Maar als je dat allemaal niet zoekt dan zijn er best goedkopere alternatieven.

Ik weet niet hoe jij met je vervoer zit maar als je meer de kant van Duiven-Zevenaar-Wehl op gaat dan kom je weer in heel andere plijsklasses terecht.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 21:10

ja dat hoorde ik idd! Werd vandaag ook getipt over een stal in beek (wel weer eind verder maar toch) daar was het maar €90,- Er lopen gewoon wat dingen niet goed op die stal waar ik nu zit, en is geen service en een heel maf beleid. En ze willen de prijzen dus omhoog gaan gooien, maar ik heb zelf zoiets van , als de facaliteiten hetzelfde blijven ga ik ech nie meer betalen. Dus op he moment dat er sprake komt van prijsverhoging heb ik de spullen al gepakt bij wijze van Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:01

Mariek1983 schreef:
ja dat hoorde ik idd! Werd vandaag ook getipt over een stal in beek (wel weer eind verder maar toch) daar was het maar €90,- Er lopen gewoon wat dingen niet goed op die stal waar ik nu zit, en is geen service en een heel maf beleid. En ze willen de prijzen dus omhoog gaan gooien, maar ik heb zelf zoiets van , als de facaliteiten hetzelfde blijven ga ik ech nie meer betalen. Dus op he moment dat er sprake komt van prijsverhoging heb ik de spullen al gepakt bij wijze van Haha!

Spijtig maar elk nieuw jaar gaan de rpijzen omhoog bij alles en bij elke stal dus ook ....alles word duurder...volgend jaar zou het ook weer zover zijn elk nieuwjaar gaan de rpijzen weer omhoog daar ontkom je niet aan...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:20

Bij mij blijven de prijzen gelukkig hetzelfde. Ik betaal 20,- per pony (Shets) voor 24/7 weidegang met schuilstal. Excl hooi (à 2 euro per baal), maar wel bijna 24 uur per dag toezicht en aandacht van de boer. Haha! Er is ook een redelijke buitenbak aanwezig.

Ik had je hierover al een pb gestuurd Marieke, maar dit was niet wat je zocht toch? (grotere pony's en paarden zijn wel duurder trouwens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:17

Mariek1983 schreef:
ja dat hoorde ik idd! Werd vandaag ook getipt over een stal in beek (wel weer eind verder maar toch) daar was het maar €90,-

WOW dat is nogal een verschil! Maar vergeet niet dat je heel goed moet doorrekenen wat je allemaal nodig hebt. Hooi, stro en brok is ook niet goedkoop. Maar als je paard dagelijks weidegang krijgt dan hoeft dat ook niet erg duur te zijn natuurlijk. In Beek heb je trouwens heel erg veel bos om in te rijden! Schijnt dat je ook via het bos naar Duitsland kunt en daar hele einden kunt rijden.
Ik heb zelf in Arnhem op stal gestaan, goede stal met alle faciliteiten maar idd behoorlijk prijzig [was toen al €335,- kwijt aan stalling en molen en ik begrijp dat dat nu €360,- is]! Bovendien was dat een manege en werk ik overdag. Op de avonden was het altijd haasten om op tijd te kunnen rijden en dan reden we in de winterdag vaak wel z'n 10-en tegelijk.
Nu sta ik op een hengstenhouderij/springstal in Babberich, buiten Arnhem met alle faciliteiten, geen manege lessen en maar een handje vol pensionklanten [ik kan altijd terrecht in de rijhal]. De stalling die ik hier betaal is €225,- inclusief molen, weidegang, gebruik van spuitplaats met warm/koud stromend water. Het is iedere dag wel een stukje rijden maar het past gewoon veel beter bij wat ik wil.
Ik rij paard voor de lol, het is gewoon hobby voor me. Dan wil ik ook een stal die een beetje betaalbaar is en in de buurt komt van de eisen die ik stel. Dat slaapt een stuk rustiger en zo haal je meer plezier uit je hobby!

Succes met je zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:53

Ik sta in brummen,dat is denk ik te ver weg,maar als ik hier die prijzen zie...best een flinke mep geld!
Ik betaal 150 euro inclusief onbeperkt zaagsel,brok en hooi,voeren wordt gedaan,binnen en buiten zetten ook(alleen nu het winter is kan hij niet de wei op dat is echt minder)
Een buitenbak,en 100 meter van de rijvereniging af(met 2 luxe binnenbakken) en een afspuitplaats

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:59

Lisjuh87 schreef:
Spijtig maar elk nieuw jaar gaan de rpijzen omhoog bij alles en bij elke stal dus ook ....alles word duurder...volgend jaar zou het ook weer zover zijn elk nieuwjaar gaan de rpijzen weer omhoog daar ontkom je niet aan...

dat is niet helemaal waar,
bij alle stallen waar uik het over heb, en mijn stal waar ik nu nog sta, en de stal waar ik heen ga zijn de prijzen al jaren hetzelfde..
weet wel dat zolang ik de HH ken ze elk jaar wel iets omhoog gaan Knipoog maar dat is echt niet bij elke stal zo

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:37

Lisjuh87 schreef:

Ja dat snap ik wel!!! Maar er is een groot verschil tussen een verhoging van het stalgeld vanwege inflatie enzo noem het maar op, of dat er een verhoging komt omdat de eigenaren van die stal ZELF geld nodig hebben!
En dat is dus wat er bij ons gebeurt. Ze beloven van alles maar achteraf dan komt er niks van.... En daarom ga ik niet nu ineens €25,- meer betalen per maand. Sta dr niet om andermans portomonnee te spekken! Was het nou voor bijv aanleg van een BINNENBAK, ja dan wasik wel bereid. Maar niet hiervoor!!!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:38

P.s alle mensen die mij steeds PB-en met allerlei adressen THANXXX!!!!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:21

Stal Wagter, in De Steeg. ± 10 km van Arnhem (richting Zutphen). €175,- p/m incl. hooi en stro. Buitenbak, stapmolen (€3,- per keer). Weidegang het hele jaar door, paarden staan meest 2 aan 2 in een weitje. Mocht je het telefoonnummer willen, PB me dan maar.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:45

eventueel nog bennie groenwoud in Rheden (brinkweg) . (prijzen weet ik niet precies, maar wel binnen jouw prijskaartje Knipoog ). Ik sta er zelf niet, maar op een privestalletje in de buurt. Ik zag dat je op presikhaaf woont (net als wij) en dan is de afstand ongeveer 9 km, afhankelijk waar je op presikhaaf woont.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:49

Er wonen echt veel bokkers in de buurt . Ik woon ook in presikhaaf.......uhm tja, ik weet verder geen stallen dan die hier al genoemd zijn.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 07:47

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:17

manzano schreef:
Er wonen echt veel bokkers in de buurt . Ik woon ook in presikhaaf.......uhm tja, ik weet verder geen stallen dan die hier al genoemd zijn.

Misschien leuk ze eens te ontmoeten Schijnheilig

[BM] meeting arnhem omstr. deel 2!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:27

Fredt, ik ben allang in dat topic hoor, haha Knipoog. Maar inderdaad voor de rest: gezellig!!!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:06

manzano schreef:
Fredt, ik ben allang in dat topic hoor, haha Knipoog. Maar inderdaad voor de rest: gezellig!!!

Het was ook meer bedoeld voor Mariek1983

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:35

over hoge prijzen gesproken....maar Midden Heuven in Rheden is behoorlijk prijzig. Volgens mij 400 euro per maand, durf het niet met zekerheid te zeggen maar het ligt wel rond die prijs. Alleen de paarden worden super verzorgd!!