jouw paard: koele kikker of angsthaas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:25

de mijne is er tussen in Lachen hij is alleen bang voor vuurwerk en tractoren

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:26

Mijn verzorgpony is er een beetje tussen in.
Wel meer een angsthaas dan een koelekikker maar toch Schijnheilig
Als ik daar in de bak rijd schrikt ze bijna nooit.
Ze is daar alleen een keer geschrokken toen het paard van de buren in een keer in volle gallop er vandoor, ging zij mee doen Verward
En de baas van die pony zei dat ze op een buitenrit echt van alles schrikt,
van plastic zakjes enzo, en ze is niet verkeers mak. Daarom heb ik nog nooit een buitenrit op haar gemaakt maar ik heb haar ook nog niet zo super lang als verzorgpony Bloos
Is dus eigenlijk alleen een angsthaas Wow! ... Tong uitsteken
Maar in de bak meestal weer niet, maar dat komt natuurlijk dat dat een vertrouwde omgeving voor haar is Knipoog

Heel verhaal Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:35

David is over het algemeen overal heel rustig onder, thuis. Maar zodra je op ander terrein ga rijden wordt je helemaal gek van hem en springt hij er telkens tussenuit...
Maar thuis loopt hij echt overal langs, niets doet hem wat. Echt een geweldig beest Haha!

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:43

Mijne is heel braaf, maar hij vind heeeeeeeeeeeeeeel soms ook wel eens iets eng...

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:58

Absolute angsthaas... Echt een held op 4 witte sokken.
Tractoren, bussen en vrachtwagens vind hij vreselijk eng... Hij is nu 18 en nog steeds is hij er niet aangewend....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:02

Die van mij is een apart geval Haha! Ik heb een tinker met identiteits-crisis.

Groot verkeer bijvoorbeeld kan hem helemaal niks interesseren, vrachtwagens die remmen ontluchten vlak naast hem, vuilniswagen die naast hem bakken optilt en leeggooid zijn niet boeiend. Zelfs een traumahelicopter vlak boven zijn hoofd is niet eng.
Hier zijn pas naast de bak schapen neergezet, alle paarden waren helemaal over de zeik, Jordy wou ze eens van dichtbij bekijken....
Plastic zakken en zeilen kun je mee wapperen wat je wilt, hij wappert vrolijk mee. Over een grote berg plastic bekertjes heenlopen? Hij kijkt niet eens. Eerste keer een scheerapparaat is ook niet eng, je kunt gewoon om zijn ogen heenscheren zonder dat hij ook maar knippert.

Maar andere stomme dingen zijn levensbedreigend. Zoals het snoer wat aan het scheerapparaat hangt, dat bijt.... Voor openstaande deuren heeft hij een grote fobie, daar durft hij eigenlijk niet langs. Containers langs de weg zijn ook erg eng, vooral als ze open staan. Een grasspriet die de verkeerde kant op staat is ook levensbedreigend, net als een plastic zak in de berm ofzo. Een stilstaande auto langs de weg die er gisteren nit stond is ook reden voor een heleboel argwaan.
Eigenlijk is hij banger voor dingen die stilstaan dan als ze bewegen.
In de bak is zo'n beetje alles langs de kant eng. Dan kun je soms niet eens een half rondje hoefslag doen zonder dat hij 10x is weggesprongen. En met een zweep rijden is al een hele toer, maar owee als je met die zweep per ongeluk de bakrand raakt.... Dat lig je er bijna gegarandeerd naast. Net als met je voet iets aantikken terwijl je erop zit. En tikkend stroomdraad is een regelrechte paniek-aanval...

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:07

Montana is duidelijk een koele kikker Haha! , heeft van niks schrik en moest van iets niet echt vertrouwen dan gaat ze daar naartoe en bijt er eens aan Clown *waardoor dit soms vreselijk geluid maakt en andere paarden de schrik van hun leven krijgen terwijl zij daar fier bij blijft staan Rolleyes * Tong uitsteken